Gå til innhold

LS1 prøvemontert i bilen

Ranger emnet


Era

Anbefalte innlegg

Da er LS1 prøvemontert i bilen.

 

Og jada er der masse plass.... i forhold til før.

Hvertfall før alle agregata kommer på...

 

Motoren skal så langt ned og langt tilbake som det er mulig og få den så Torpedo og gir tunellen må modifiseres.

 

Masse arbe og tilpassinger som skal skje for og få LS1 med T56 ned i bilen så kommer all jobben for og få på C5 front kalippere i tillegg samt alt det medfører.

 

Stå på i garasjen.

 

Era

post-92-13804852349895_thumb.jpg

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by marius

Jasså endelig sitter den der :) Hold oss oppdatert med bilder da ;)

 

Sitter der ja men ikke i motorfester enda de må lages.

 

Og for og lage motorfester må masse annet tilpasses først slik at alt passer og blir optimalt.

Men det er bare ig la kappeskiva gå flittig og sveisen like så.

 

Så er en ny ladning smådeler bestilt fra USA og Datasprut for bolt on LS1 vurderes.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GS 66

Her skjer det ting ja....:)

Hvilken utgave av LS1 motorn har du?

 

C5 99`LS1 med 00 Camaro SS T56

 

Blir morro trur jeg spes uten kattalysatorer og MAF med datasprut bør det gi endel mere.

 

Når alt går og er testa blir det nok enten konvertere den jeg har til Z06 eller kjøpe en komplett Z06.

 

Vi får se Time will show

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Ojoj. Dette blir gromt.

Hva slags effekt blir det snakk om med dette da?

 

Tja kommer an på hva jeg gjør med motoren det da.

For øyeblikket er den standard dvs 345hk men så fjerner jeg begge kattene og MAF samt diiiger dobbelt annlegg så kommer datasprut på toppen av det så hva det gir når det er mappa tja si det.

 

Tankene går videre i Z06 spec dvs 405hk + modsa over eller presse eller tur-bo men først er det få motoren i bilen og alt opp og virke så neste steg.

 

Men jeg tror 345hk+ i 1250kg bil blir morro og 330mm bremser.

 

Så jeg får henge i stroppen.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by moldestuket

Dette prosjektet blir morro å se videre. Blir morro å se når du er ferdig :-) Meininga at den skal være ferdig til sommeren ?

 

Er rimelig spent på åssen detta blir selv.

 

Vet ikke om alt er ferdig til sommeren da det er planlagt ganske mye modifikasjoner og garasjen er langt unna.

 

Men først skal motor og gir i så 330mm skiver og C5 Z06 calippere på plass det er mye arbe da det er trangt og dårlig med fester i spindlande mao mye maskinering.

 

Så er det masse mods som må gjøres for og få alt optimalt.

Som bygge varme apparat av noe slag, modifisere girkassetunellen for plass, lage pedal stell til clutch, bygge om og flytte volvo tannstanga, coilovers forrand, bygge om tanken, mm mm.

 

Prøver og ta ting litt av gangen så den kan kjøres til sommern men alt henger i grunn sammen så jeg får se når det nærmer seg Jul på når det er ferdig.

Målet er uansett og komme så langt som mulig.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Har du lyst til å overlade denne motoren etterhvert eller? begynner å ta ut motoren min nå, LT1 med T56 er på vei i båt nå, kommer sikkert til å spørre deg om noen tips senere. når jeg skal installere faenskapet.

 

Fundere på det ja men først skal alt inn og opp og gå så neste skritt.

 

Har du lyst på LS1/T56 i Camaro? det er skikkelig enkel grei sak bare og sette i gang :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Du så kanskje at sa at LT1 er på vei med båt, så jeg tenkte jeg skulle bruke den da, selv om LS1 selvfølgelig er kult, har du en ekstra motor og girkasse eller?`siden du spør liksom.

 

Sorry gikk litt fort når jeg leste trodde den skulle ned i båt. :D

 

Men nå er jeg med :D

 

Ja jo selge LT1 for masse penger her og bestille en LS1 sparer enormt med vekt og så får du en motore med nesten BB moment.

 

Men LS1 er ikke like bolt in som LT1 husk foresten at LT1 har reversert kjøling.

 

Stå på og lykke til.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår