Gå til innhold

LS1 prøvemontert i bilen

Ranger emnet


Era

Anbefalte innlegg

Han som var i statene fant jo en LS1 med automat som jeg skulle få til samme pris som LT1 med 6 trinns, vet jo at jeg kunne solgt den for masse penger her og kjøpt meg LT1 med 6 trinns senere, men jeg er jo litt utålmodig :-), Er enig i at LS1 er bedre, men LT1 er ikke så værst det heller, :-), så er LT1 motoren veldig mye finere å se på da, om det skulle ha noe å si...

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Hersker Hans

Han som var i statene fant jo en LS1 med automat som jeg skulle få til samme pris som LT1 med 6 trinns, vet jo at jeg kunne solgt den for masse penger her og kjøpt meg LT1 med 6 trinns senere, men jeg er jo litt utålmodig :-), Er enig i at LS1 er bedre, men LT1 er ikke så værst det heller, :-), så er LT1 motoren veldig mye finere å se på da, om det skulle ha noe å si...

 

 

 

Grøss kan da ikke ha sån slurekopling i driverket da ditt taper masse effekt på sånt...

 

Neida LT1 er grei den men den veier litt og har litt annen effekt kurve men funker knall.

 

En kompiss har en LT1 i en Vega Wagon i USA tilsynelatende helt orginal mange som blir lurt av den hehe.

 

Sitter du og ser på motoren au du a :D :D :D

 

Får du på Corvette deksela blir den da ikke stygg akurat men uten ja.

 

p174751_image_large.jpg

 

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir penere med dekslene ja, men jeg mener fortsatt at LT1 ser litt penere ut, deksler eller ikke.. Ta av dekslene å legg noen finnere "juksetoppdeksler" over da? :-) neida. ser ikke stygt ut, for all del, Det ser fett ut..

 

Jeg bryr meg ikke om utseendet, bare en detalj. Planen med bilen min er at den skal brukes litt hardt, så jeg kommer ikke til å lage den helt pornografisk strøken og gjennomført med det første, skal lakke motorrommet svart matt for eksempel, så jeg ikke trenger å polere torpedo veggen :-).. Den skal bli funksjonell først og fremst..

 

http://popularmechanics.com/popmech/auto2/9609AUTKP.html

 

http://www.idavette.net/hib/ls1c.html

 

fine linker til deg era

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Den blir penere med dekslene ja, men jeg mener fortsatt at LT1 ser litt penere ut, deksler eller ikke.. Ta av dekslene å legg noen finnere "juksetoppdeksler" over da? :-) neida. ser ikke stygt ut, for all del, Det ser fett ut..

 

Jeg bryr meg ikke om utseendet, bare en detalj. Planen med bilen min er at den skal brukes litt hardt, så jeg kommer ikke til å lage den helt pornografisk strøken og gjennomført med det første, skal lakke motorrommet svart matt for eksempel, så jeg ikke trenger å polere torpedo veggen :-).. Den skal bli funksjonell først og fremst..

 

http://popularmechanics.com/popmech/auto2/9609AUTKP.html

 

http://www.idavette.net/hib/ls1c.html

 

fine linker til deg era

 

Takker har de linkene men takk forde.

 

Joda enig at deksel er juks men men ville ha LS1 for og spare vekta når jeg først skulle bytte motor til innsprut.

Og tro meg den er MYE lettere en den som satt der.

 

Driver ogmodifiserer torpedo og lager motorfester om dagen prøver og få det langt ned og inn så vektfordelinga blir best mulig.

 

Ja min blir ikke show den blir all go som den altid har vært med silkematt motorrom.

 

Den har blitt kasta rundt på masse banekjøring de siste 2 åra men ikke i sommer nå kom chassi til grensen så da må det bygges mere.

 

Blir C5 bremser og coilovers framme også neste er og lage nye nedre bærearmer :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fått med seg feil kasse ser det ut som, ZF kasse, jeg vet den er kjipere på mange måter, litt tyngre muligens, større, dyrere og vanskeligere å få tak i deler, tror den skulle tåle like mye da. jeg sa jeg ikke var interessert i den, så han skal skaffe en annen, men kanskje jeg skal ta den alikvel til litt redusert pris evt? Tror jeg venter.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Han har fått med seg feil kasse ser det ut som, ZF kasse, jeg vet den er kjipere på mange måter, litt tyngre muligens, større, dyrere og vanskeligere å få tak i deler, tror den skulle tåle like mye da. jeg sa jeg ikke var interessert i den, så han skal skaffe en annen, men kanskje jeg skal ta den alikvel til litt redusert pris evt? Tror jeg venter.

 

Tror ikke den er dårligere men dyrere og vanskligere og få deler til ja.

 

Tja si det det er et stykke mellom T56 til LT1 men det finnes.

 

Hva skal han ha for motor og gir?

 

 

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35k for lt1+t56, 45-50k for ls1+t56, den siste prisen var litt usikker, men han hadde en for hånd. Motoren min står jo på båten nå, så jeg får ta den da, så får jeg vaske og pusse litt på den og tilpasse litt, og planlegge og sånn, så hvis den kassa han skaffer henger på en motor, så bytter jeg bare motoren mot kasse og motor, det går sikkert på et hvis, men jg tror jeg styrer unna zf kassa.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

35k for lt1+t56, 45-50k for ls1+t56, den siste prisen var litt usikker, men han hadde en for hånd. Motoren min står jo på båten nå, så jeg får ta den da, så får jeg vaske og pusse litt på den og tilpasse litt, og planlegge og sånn, så hvis den kassa han skaffer henger på en motor, så bytter jeg bare motoren mot kasse og motor, det går sikkert på et hvis, men jg tror jeg styrer unna zf kassa.

 

Såppas fikk akkurat tilbud på LS1 2001 med T56 for $5000 gang dollar med 7 og du har 35lapper pluss frakt og mva.

Og leiter du finner du på ebay fra $3500-6000 men det er greit og kjøpe det av noen som driver med det og tester motorene synes jeg da men de koster da litt mere.

 

Er 35lapper ferdig hit eller med toll og mva ol?

Pass på og få de til og sette en meget lav verdi på frakt pappira så sparer du masse mva.

 

Så det er bare motor han har sendt deg uten kasse?

 

Ofte billigere og sende en stor forsendelse på båt en flere små bar sån tips for og spare penger.

 

Lykke til det blir sikkert knall.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Såppas fikk akkurat tilbud på LS1 2001 med T56 for $5000 gang dollar med 7 og du har 35lapper pluss frakt og mva.

Og leiter du finner du på ebay fra $3500-6000 men det er greit og kjøpe det av noen som driver med det og tester motorene synes jeg da men de koster da litt mere.

 

Er 35lapper ferdig hit eller med toll og mva ol?

Pass på og få de til og sette en meget lav verdi på frakt pappira så sparer du masse mva.

 

Så det er bare motor han har sendt deg uten kasse?

 

Ofte billigere og sende en stor forsendelse på båt en flere små bar sån tips for og spare penger.

 

Lykke til det blir sikkert knall.

Era

 

35k for LT1+T56 er på pall i garasjen min, han frakter masse annet stash, bla en hel corvette 91, som jeg skulle ta kassa fra, som jeg jo da ikke skulle ha alikevel, den tror jeg også er full med deler, jeg syns prisen er ok, han får frakten billig, det er det han tjener på, det er ikke noe problem for meg iom at jeg kan være hjemme å slappe av å vente på motoren :-), litt gøy å dra til statene å hente deler selv, men det er litt slitsomt og syns jeg, har vært der noen ganger, men kun for å cruise rundt å spise big mac og kjøre vannsklier :-)

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

35k for LT1+T56 er på pall i garasjen min, han frakter masse annet stash, bla en hel corvette 91, som jeg skulle ta kassa fra, som jeg jo da ikke skulle ha alikevel, den tror jeg også er full med deler, jeg syns prisen er ok, han får frakten billig, det er det han tjener på, det er ikke noe problem for meg iom at jeg kan være hjemme å slappe av å vente på motoren :-), litt gøy å dra til statene å hente deler selv, men det er litt slitsomt og syns jeg, har vært der noen ganger, men kun for å cruise rundt å spise big mac og kjøre vannsklier :-)

 

Da er det fin pris det da.

 

Får du ZF billig nok funker jo den au da T56 er bolt inn når du får tak i en.

 

Stå på detta blir morro.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg gir ikke opp, er ikke redd for litt jobb, har litt forskjellige kompiser som kan litt her og litt der og, skal vel få til det meste, tror jeg, det er det elektriske som blir mest spennende, men jeg har en kollega som er bilelektriker som skulle hjelpe meg med det, han har installert lt1 i gamle biler før. må jo sende hjernen til sverige og omprogramere litt, hvordan instrumenter skal du bruke? kanskje det finnes en omformer så jeg kan bruke det gamle speedometeret, og montere en turteller ett eller annet strategisk sted.

 

Kanskje jeg kunne kommet ut å sett på prosjektet ditt en dag etterhvert?, holder jo til i Asker jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Jada, jeg gir ikke opp, er ikke redd for litt jobb, har litt forskjellige kompiser som kan litt her og litt der og, skal vel få til det meste, tror jeg, det er det elektriske som blir mest spennende, men jeg har en kollega som er bilelektriker som skulle hjelpe meg med det, han har installert lt1 i gamle biler før. må jo sende hjernen til sverige og omprogramere litt, hvordan instrumenter skal du bruke? kanskje det finnes en omformer så jeg kan bruke det gamle speedometeret, og montere en turteller ett eller annet strategisk sted.

 

Kanskje jeg kunne kommet ut å sett på prosjektet ditt en dag etterhvert?, holder jo til i Asker jeg.

 

Litt jobb er man da ikke redd for skal man bygge bil så skal man.

 

Du får kjøpt skikkelig sprut til den motoren Accel DFI Gen 7 fult programerbart plugg and play data sprut bare og mappe opp.

 

Instrumenter er et problem jeg akkurat har begynt og tenke på.

 

Planen min er og bruke Autometer de har elektonisk speedo som kan kalibreres men det finnes også bokser som kan drive ditt gammle spedo som kan tilpasses hastigheten.

 

Det finnes Autometer Speedo og turteller som passer in i dasjen på sn Camaro mener jeg.

 

Ja det kan du da men det står i Tønsberg så jeg har litt vei til garasjen som er hos fattern godt han er like ivrig som meg og hjelper til :)

 

Ikke så mye og se på annet en en haug med deler som ligger utover garasjen som testes og prøves for og finne beste løsningen.

 

Driver og lager motor feste adapter om dagen så jeg kan bruke den gammle typen motorfester.

Også omplasserer tannstanga så den får bedre vinkel og bygger om rattaskel.

 

Så skal motoren plaseres bedre en sist test og når den er plassert skal gir tunellem tilpasses den digre T56 kassa.

 

Putte LT1 eller LS1 i Camaro er skikkelig rett fram mot og stappe det nedi et motorrom på størelse med en kadett C.

Men det går :)

 

 

Så det er mye arbe.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Litt jobb er man da ikke redd for skal man bygge bil så skal man.

 

Du får kjøpt skikkelig sprut til den motoren Accel DFI Gen 7 fult programerbart plugg and play data sprut bare og mappe opp.

 

Instrumenter er et problem jeg akkurat har begynt og tenke på.

 

Planen min er og bruke Autometer de har elektonisk speedo som kan kalibreres men det finnes også bokser som kan drive ditt gammle spedo som kan tilpasses hastigheten.

 

Det finnes Autometer Speedo og turteller som passer in i dasjen på sn Camaro mener jeg.

 

Ja det kan du da men det står i Tønsberg så jeg har litt vei til garasjen som er hos fattern godt han er like ivrig som meg og hjelper til :)

 

Ikke så mye og se på annet en en haug med deler som ligger utover garasjen som testes og prøves for og finne beste løsningen.

 

Driver og lager motor feste adapter om dagen så jeg kan bruke den gammle typen motorfester.

Også omplasserer tannstanga så den får bedre vinkel og bygger om rattaskel.

 

Så skal motoren plaseres bedre en sist test og når den er plassert skal gir tunellem tilpasses den digre T56 kassa.

 

Putte LT1 eller LS1 i Camaro er skikkelig rett fram mot og stappe det nedi et motorrom på størelse med en kadett C.

Men det går :)

 

 

Så det er mye arbe.

Era

 

Den står i tønsberg ja, må dra å se på prosjektet ditt litt etterhvert når jeg får kommet litt bedre i gang med mitt.

 

Datasprut er noe jeg kunne tenkt meg ja, jeg har innmari lyst til å investere i et ati procharger kit, det er bare så innmari gromt, har skjønt det sånn at man bør bytte råder og stempler, men veiva kan være der, med sånn 100-150hk økning, men samma det, tenker ikke på det foreløbig

 

når det gjelder instrumenter så finns det mye gromt, men jeg er mest opptatt av funksjonalitet på det området, så hvis jeg finner en billig måte å bruke speedon jeg har så gjør jeg det, så får jeg heller skaffe meg en litt tøff turteller som ikke skjærer seg helt i design med resten av det gamle interiøret (må jo ha nye stoler og 4 punkts da)

 

har du tannstangstyring du? det er jo litt bedre enn den snekka jeg har da, men jeg har lyst til å ordne meg en litt nyere snekke enn den jeg har nå, så jeg rekker å snu hjula litt fortere.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår