Gå til innhold

LS1 prøvemontert i bilen

Ranger emnet


Era

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hersker Hans

 

Den står i tønsberg ja, må dra å se på prosjektet ditt litt etterhvert når jeg får kommet litt bedre i gang med mitt.

 

Datasprut er noe jeg kunne tenkt meg ja, jeg har innmari lyst til å investere i et ati procharger kit, det er bare så innmari gromt, har skjønt det sånn at man bør bytte råder og stempler, men veiva kan være der, med sånn 100-150hk økning, men samma det, tenker ikke på det foreløbig

 

når det gjelder instrumenter så finns det mye gromt, men jeg er mest opptatt av funksjonalitet på det området, så hvis jeg finner en billig måte å bruke speedon jeg har så gjør jeg det, så får jeg heller skaffe meg en litt tøff turteller som ikke skjærer seg helt i design med resten av det gamle interiøret (må jo ha nye stoler og 4 punkts da)

 

har du tannstangstyring du? det er jo litt bedre enn den snekka jeg har da, men jeg har lyst til å ordne meg en litt nyere snekke enn den jeg har nå, så jeg rekker å snu hjula litt fortere.

 

Et tips til når man skal trimme SBC generelt så bytt til litt stivere ventil fjærer de henger knapt med std motoren og er skyld i mange defekte kammaksler da løfteren begynner og håppe på kammen og ødelegger den.

 

Fundere også på Pro Charger men lurer litt på LS1 Z06 oppsett med enda hardere fjærer og mekanisk rulle kam bremser de 450hk på hjula :D

 

Ja det sitter volvo 240 tannstang på min bytter til en med lav utvekslin nå hehe.

 

Det finnes noe snkekkeri USA som heter AGR de selges nye med kjappere utveksling og de er ikke ille dyre ta en titt etter de finnes bolt on til Camaro tor tom du kan bruke pumpa som står på LT1 motoren.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Hersker Hans

 

Den står i tønsberg ja, må dra å se på prosjektet ditt litt etterhvert når jeg får kommet litt bedre i gang med mitt.

 

Datasprut er noe jeg kunne tenkt meg ja, jeg har innmari lyst til å investere i et ati procharger kit, det er bare så innmari gromt, har skjønt det sånn at man bør bytte råder og stempler, men veiva kan være der, med sånn 100-150hk økning, men samma det, tenker ikke på det foreløbig

 

når det gjelder instrumenter så finns det mye gromt, men jeg er mest opptatt av funksjonalitet på det området, så hvis jeg finner en billig måte å bruke speedon jeg har så gjør jeg det, så får jeg heller skaffe meg en litt tøff turteller som ikke skjærer seg helt i design med resten av det gamle interiøret (må jo ha nye stoler og 4 punkts da)

 

har du tannstangstyring du? det er jo litt bedre enn den snekka jeg har da, men jeg har lyst til å ordne meg en litt nyere snekke enn den jeg har nå, så jeg rekker å snu hjula litt fortere.

 

Kult Camaro dash...

 

http://www.moldestuket.com

post-922-13804852566633_thumb.jpg

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå begynner det og likne saker her.

 

Motoren er nå plasser lengre ned og tilbake en noen gang.

Etter og ha fjerna varme app i motoromet skal flyttes inn i bilen

Fikk 5 cm mere plass så nå skal andre siden av torpedo modifiseres litt så det blir plass til et par cm til.

 

Gammel traversen er bytta ut med ny i rør som blir endel av motorfester og fester til tannstanga som er bytta ut til en ZF så jeg kan få kort utvekslig til den :D

 

Så det tar litt av her med mye flere modifiksjoner en først tenkt men det blir mye bedre når man gjør det sikkelig.

 

Motorfestene på blokka er nå klare jeg har laga nye braketter slik at jeg kan bruke den gammel typen SBC fester i Urethan hehe.

Så nå skal festene i ramma tilpasses slik at alt går klar nedi det digere motorromet.

 

Legger ut no bilder når festene er klare.

 

Mere deler er også underveis masse braketter, rådebolter, registerkjede, NGK irridium mm mm mm

 

Stå på i garasjen i høstmørket.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Nå begynner det og likne saker her.

 

Motoren er nå plasser lengre ned og tilbake en noen gang.

Etter og ha fjerna varme app i motoromet skal flyttes inn i bilen

Fikk 5 cm mere plass så nå skal andre siden av torpedo modifiseres litt så det blir plass til et par cm til.

 

Gammel traversen er bytta ut med ny i rør som blir endel av motorfester og fester til tannstanga som er bytta ut til en ZF så jeg kan få kort utvekslig til den :D

 

Så det tar litt av her med mye flere modifiksjoner en først tenkt men det blir mye bedre når man gjør det sikkelig.

 

Motorfestene på blokka er nå klare jeg har laga nye braketter slik at jeg kan bruke den gammel typen SBC fester i Urethan hehe.

Så nå skal festene i ramma tilpasses slik at alt går klar nedi det digere motorromet.

 

Legger ut no bilder når festene er klare.

 

Mere deler er også underveis masse braketter, rådebolter, registerkjede, NGK irridium mm mm mm

 

Stå på i garasjen i høstmørket.

 

Era

 

:peace: :o :dude:

Waww ! Gleder meg til bildene. Litt av et prosjekt du har begynt på da ! Morro at det bygges litt amcars i Norge !

 

Jeg må si det samme som Era ! Stå på i garasjen i høstmørket ! (Det gir resultater):)

 

http://www.moldestuket.com

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig sitter motoren i bilen på ene fester... i urethan hehe her blirre stive saker.

 

Etter og ha kappa noen diiiiger hul i torpedo veggen fikk motoren plass langt ned og tilbake i forhold til før i det lille motor rommet.

Men så skulle jo denne bitte litte monster kassa av en T56 nedi der au da.

 

Etter forsøk på og massere (les slegge hammer) girkasse tunnelen fikk kassa oppi men ikke langt nok opp så da blei det og kappe litte bitte granne dvs lager vel ny tunnel over kassa.

 

Så det er prisen man får betale for at motren skal langt tilbake hadde jeg plasert den 5 cm fram hadde alt gått rundt kassa.

 

Men styring og motorfester hadde fått det trangt fant da fort ut at det er enklere og lage ny gir tunnel en og lage tilpasse alt forrand.

 

Kamra var tom for strøm så det blei dårlig med bilder men skal dokumentere neste helg.

 

Stå på i garasjene rundt i landet.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yyyyeeeessss da var neste ladning med deler hjemme rett på døra.

 

Nye flotte Corvette C5 plast deksel gjør LS1 mye penere hehe.

Samt festebraketter til C5 dynamo, ARP rådebolter, pluggledinger av verste sorten, NGK Irridium plugger, doubble roller regisetr kjede, forsterka utløserlager og slave pumpe, C5 reimhjul/balansehjul, + masse andre smådeler.

 

Så nå kan jeg endelig få på plass detaljene med motorplasseringa passer nå braketten til dyanmo med motorplasseringa... osv.

 

Blir en spennde helg.

 

Skal ta masse biler i helga og få ut fingern og få oppgradert dissa sidene våre snart.

 

Stå på i garasjene.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekte dette her ja. Fortsatt litt irritert på at det ser ut som at jeg ender opp med en ZF kasse (dog billigere) enn t56. Den er faktisk enda bittelitt mere klompete en t56 og, men det går nok.

 

Ser fram til litt bilder ja.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helgens mekking over og de nye C5 motordeksela testa det blei litt rått hehe.

 

C5 dynamo/servo braketten passa rett i men han som solgte meg dynamoen har git meg Camaro grrrrrr den passer ikke i C5 braketten grrrrr.

 

Nå er hele girkasse tunellen ute av bilen og ny fremre del over clutch huset laget og på plass. Den vil få ekstra forsterking i tilfelle clutchen eksoloderer.

Så jobbes det med og lage rør forsterka tunnel fra torpedo til baksete.

Poenget er og øke vridstivheten i bilen uten at det synes hehe.

 

T56 er diiiiger når tunnelen blei borte og kassa synes fra inni bilen ser den enorm ut i den lille bilen.

Problemet mitt er at tunnelen er laga for automat som har en helt annen fasong en manuel kasse.

 

Bilder er tatt og vil bli lagt ut så fort jeg har tid, har besøk av kompiss fra Texas som har Vega dilla i dag og Onsdag.

 

 

Stå på i garasjen.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Era!!

'Moro at du har fått i motor og kasse.

Javisst er T-56`n svær,husker da jeg drev og tilpassa den kassa til volvon min,og tenkte at den aldri iverden ville få plass...

men den gang ei,det ble fullt,og måtte kun modifisere litt for å få plass til revers-lockoutsolenoiden..

Har nå fått reparert 3.girdrevet og skal begynne å montere sammen kassa en av dagene...

Må bare si at jeg er kjempefornøyd med at jeg valgte en sånn kasse,går fint å gire fort med,er presis og tett gira på de 4 første.

 

Hilsen Henning

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om at det blir LS1 på meg og, det ble litt styr med å finne T56 kasse, men når det først ble funnet hang det en fin LS1 på, 35000,- i LA + frakt. Det er vel en grei pris for motor og kasse?

 

LT1 jeg bestilte som det kom feil kasse til, blir solgt her i Norge hvis noen er interessert, tror han har noen automatkasser hvis noen er interessert i LT1 med automat eller evt ZF 6 trinns.

 

Håper det er greit at jeg spør deg om ting og tang etterhvert som jeg skal få dette inn i Camaron Era, ser ut som at du har kommet langt på vei, Det blir orntlig gromt. Tenkte jeg skulle la motoren være standard i første omgang, så får jeg muligens få tak i noen trimmingsdeler senere, hvis det ikke skulle holde.

 

Har du laget mellomakselen enda? har brukt uni Cardan i oslo, de er flinke og bra på pris..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Hei Era!!

'Moro at du har fått i motor og kasse.

Javisst er T-56`n svær,husker da jeg drev og tilpassa den kassa til volvon min,og tenkte at den aldri iverden ville få plass...

men den gang ei,det ble fullt,og måtte kun modifisere litt for å få plass til revers-lockoutsolenoiden..

Har nå fått reparert 3.girdrevet og skal begynne å montere sammen kassa en av dagene...

Må bare si at jeg er kjempefornøyd med at jeg valgte en sånn kasse,går fint å gire fort med,er presis og tett gira på de 4 første.

 

Hilsen Henning

 

Hei og takk for sist.

 

Takk for gode råd og tips om kasse og mellomaksel.

 

Har kikka litt på det med mellomaksel og det ser ut til at mellomakselen blir akkurat under 1meter :D

Trur du jeg trenger og lage delt mellomaksel da når den blir så kort?

 

Hvem sa liten bil med tilbakeflytta motor hehe.

 

 

For meg blei det så mange stedre jeg måtte modifisere for og få den inn at jeg kappa ut hele og lager ny da kan jeg samtidig stive tunnelen som vil gi stivere chassi samtidig.

 

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Det ser ut som om at det blir LS1 på meg og, det ble litt styr med å finne T56 kasse, men når det først ble funnet hang det en fin LS1 på, 35000,- i LA + frakt. Det er vel en grei pris for motor og kasse?

 

LT1 jeg bestilte som det kom feil kasse til, blir solgt her i Norge hvis noen er interessert, tror han har noen automatkasser hvis noen er interessert i LT1 med automat eller evt ZF 6 trinns.

 

Håper det er greit at jeg spør deg om ting og tang etterhvert som jeg skal få dette inn i Camaron Era, ser ut som at du har kommet langt på vei, Det blir orntlig gromt. Tenkte jeg skulle la motoren være standard i første omgang, så får jeg muligens få tak i noen trimmingsdeler senere, hvis det ikke skulle holde.

 

Har du laget mellomakselen enda? har brukt uni Cardan i oslo, de er flinke og bra på pris..

 

Hey flere med gomotor jo coolt.

Den T56 som henger på LS1 passer ikke rett på LT1 da trenger du clutch huset mm fra en LT1 å finne slike smådeler er mye arbeid.

 

Tror ikke det er ille pris ser de annonserer de fra $2500 til $5500 kommer an på årsmodell og km stand samt åssen bil det kommer fra.

Pass på og få de til og skrive en MYE lavere verdi på det før de sender det til Norge så sparer du masse i mva.

 

Kan du så få tak i 2001 eller nyere de har bedre innsug (Z06) og litt småplukk ikke no forskjell i hk/nm da de gikk ned på slappere kam.

 

LT1 og 6trinns ZF burde være meget lettsolgt her de er ikke lette og få tak i.

 

Klart det bare og spørre det.

Pass på at du får med ALT av smådeler etc jeg gjorde den digere feil og kjøpe rein motor siden alt måtte bygges til min bil da ingen ting passer rett i det lille motor romet men neste gang kjøper jeg full pull out med ALT.

Det er så utrolig mange sådeler man ikke tenker på før man står der.

Godt og ha kompiss i USA som kan bringe alle smådelene hit. :D

 

Har ikke kommet så langt da nesten alt må lages spesielt til min bil da den er liten og trang og det er mye detaljer som skal lages.

Putte denna motoren i en camaro hvis du har alt er skikkelig enkelt da den passer rett inn i forhold til min bil.

 

Min blir også orginal i første utgave dvs jeg har kjøpt nytt dobbert registerkjede, ARP bolter, heftige pluggledninger, NGK Irridium plugger mm så litt blir det men vi får se.

 

Leker litt med tanken på og selge den motoren jeg har og kjøpe Z06 isteden for og bygge det av den jeg har...

 

Mellomaksel skal lages den blir under 1meter hehe han Euro-1 anbefalte og lage delt mellomaksel på T56 ellers fikk man ubalanse i akselen på 5 og 6 gir han hadde store problemer med det i sin volvo som han satte T56 i.

 

Det blei mye info rmen spør du så skal jeg svare så godt jeg kan.

Kan sikkert komme ut og hjelpe til litt på kveldene også hvis det er no du lurer på.

 

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era: Vet ikke hvor lang mellomakselen er på de bilene som er originallevert med T-56,men det høres logisk ut og er mest sannsynlig at den bør være delt,da glidelageret som yoken trøster på i kassa har en liten klaring for ikke å nype ved temperaturer og derfor vil være gjenstand for ubalanse.

Ble overbevist etter en samtale med Stein Arne,som hadde ødelagt mellomaksel og bakre huset på sin ZF som han hadde i Mercedesen sin pga at akselen ikke var delt.

Han monterte delt aksel etterpå,og problemet med vibrasjoner ble borte.

Jeg kunne heller ikke kjøre fort på 5. og 6.for det ristet for mye.

Kommer neste sesong med delt mellomaksel,og håper det gjør susen.

Så selv om den bare er en meter lang (min var 1,3 meter) så tror jeg at delt aksel er tingen.

Og at den forrerste delen ikke bør være lenger enn maks 40cm.

 

Hilsen Henning.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Era: Vet ikke hvor lang mellomakselen er på de bilene som er originallevert med T-56,men det høres logisk ut og er mest sannsynlig at den bør være delt,da glidelageret som yoken trøster på i kassa har en liten klaring for ikke å nype ved temperaturer og derfor vil være gjenstand for ubalanse.

Ble overbevist etter en samtale med Stein Arne,som hadde ødelagt mellomaksel og bakre huset på sin ZF som han hadde i Mercedesen sin pga at akselen ikke var delt.

Han monterte delt aksel etterpå,og problemet med vibrasjoner ble borte.

Jeg kunne heller ikke kjøre fort på 5. og 6.for det ristet for mye.

Kommer neste sesong med delt mellomaksel,og håper det gjør susen.

Så selv om den bare er en meter lang (min var 1,3 meter) så tror jeg at delt aksel er tingen.

Og at den forrerste delen ikke bør være lenger enn maks 40cm.

 

Hilsen Henning.

 

Takk takk flott info detta.

 

Lå under i helga og undert over hvor lang den fremre delen skulle være hvor lang er din fremre del?

 

Kjente også på joken og det er litt slakk i den ja men hvis jeg dytter den helt inn og trekker den 5mm ut da klarer ikke jeg og kjenne no slakk.

 

En annen tanke jeg gjorde meg er blir ikke mellomakselen svakere med flere ledd og glide del?

 

Mvh

Erik A

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår