Gå til innhold

Problembilen min

Ranger emnet


Splint

Anbefalte innlegg

Ja detta var kjipe greier. Måtte nesten lage en ny tråd, for å oppsummere noen få problemer jeg har, og kanskje få noen gode råd om hvordan løse dem... Så here we go!

 

**********

 

1. Har funnet en heller småkjip oljelekkasje. Noen som vet noe angående dette?

 

EDIT: Lekker ved registerreim.

 

2. Bunnpannen er skikkelig klissete etter jeg har vært ute å kjørt en stund. Det lukter også litt brent olje når bilen står i ro, og jeg merker det bedre hvis viften starter. Meningen bunnpannen skal være "klissete" under? Noen som vet hvor jeg kan få tak på en ny?

 

3. Det går en slange fra blokken på høyre side, rett ved oljelokket, som ikke er helt tett. Ser nå at denne er prøvd teipet, og at det lekker væske ut av denne. Hva ER dette for noe? Hvor kan jeg få tak på en ny slik?

 

4. Vanntemperaturmåleren fønker ikke. Hvor står denne, og hvor kan jeg få tak i ny?

(Dere skjønner vel nå at jeg er flink til å sutre, og er ikke mer en moderat motorkyndig. :D)

 

5. Når jeg ligger i 50-60 km/t hører jeg dunking fra høyre bakhjul. Foringer eller no som ikke er helt gode?

 

6. Lekker som en mo-fo fra luftsjakten under dekselet på passasjersiden i motorrommet. Noen som har et slikt løvdeksel med fungerende pakning liggende?

 

7. Mangler registerreim deksel.

 

8. Venstre forlykt lyser oppover. Jeg er ikke interessert å glo i bjørkebarken når jeg kjører.

 

9. Mangler frontleppe. *vilha*

 

10. Dørhåndtak på passasjerside virker ikke. Må åpne fra innsiden.

 

**********

 

Det var visst alt for nå. Kommer sikkert til å oppdatere listen etterhvert som jeg dumper over noe når jeg saumfarer bilen i morgenkveld. Når jeg har fått skikk på disse problemene skal jeg begynne å tenke på små kosmetiske endringer som nye lykter, felger, kanskje hamre vekk dørhåndtak og slikt for en cleanere look, ny grill og kanskje noen motoroppgraderinger.

 

I mellomtiden, så vil jeg si tusen takk på forhånd for god hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg no flink med sånt men lets give it a try:

 

1,2,3: Kan ikke ha sammenheng med lekkasjen fra slangen fra blokken? Prøvd å skru av sideskjermer for å komme bedre til og se hvor det ellers kan lekke fra?

 

Skifte olje er jo også en mulighet..

 

4. Vill gjetting: sjekka tanken der vannet er? Slike deler får du på møller\nbs

 

5. Foring, demper evt skeiv felg?

 

6,7. sjekk møller\nbs

 

8. Justere dem ned?

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1, 2, 3: Var å sjekket nå. Ser at oljen kommer en plass ved registerreimen. Dårlig simmring eller no kanskje? Må ta den med til verksted å få sjekket dette..

 

4: Mener føleren er ved tanken ja. Tenkte på nettsider hvor de selger slike deler som dette. Møller er rævva dyrt noen ganger..

 

5. Får vel sjekke dette i samme slengen hos verksted. Forbanna dunking.

 

6, 7: Den er grei. Takker for tipset Postcar =)

 

8: Tror faktisk sokkelen er bøyd oppover. merkelige greier. Får se om jeg får hobbyfikset en løsning her. Vil nødig kjøpe nye. Det får jeg gjøre hvis jeg investerer i Angle Eyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv nbs eller kanskje du finner noe hos en bruktforhandler?

 

Se om en kompiss kan hjelpe deg, verksted kan fort bli dyrt.

 

Ang sokkelen er det jo da bare å dra fram tang og skrutrekker, men vær ops på at ting lett kan knekke, så bøy forsiktig og ikke mer enn 3 ganger på hvert på punkt (kommer som regel på et bristepunkt på 3 bøy, så vær forsiktig igjen..

www.bilforumet.no/faq

Reinoud sier:

tits are good

Reinoud sier:

white RS6 too

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har funnet en heller småkjip oljelekkasje. Noen som vet noe angående dette?

 

EDIT: Lekker ved registerreim.

 

Finn ut akkurat hvor lekkasjen kommer fra, så er det lettere å si noe om hva det kan være.

 

2. Bunnpannen er skikkelig klissete etter jeg har vært ute å kjørt en stund. Det lukter også litt brent olje når bilen står i ro, og jeg merker det bedre hvis viften starter. Meningen bunnpannen skal være "klissete" under? Noen som vet hvor jeg kan få tak på en ny?

 

Ny bunnpanne, bunnpannepakning, bunnpanneplugg og -pakning koster ikke en million, og like så greit å skifte. Bare masse bolter rundt om, null stress.

 

3. Det går en slange fra blokken på høyre side, rett ved oljelokket, som ikke er helt tett. Ser nå at denne er prøvd teipet, og at det lekker væske ut av denne. Hva ER dette for noe? Hvor kan jeg få tak på en ny slik?

 

Hvis det er den som kommer ut foran, litt på høyre siden, så er det kjølevannet til toppen. Kjøp deg en ny original en fra Møller (koster endel), eller kjøp deg et kjølevannslangesett fra Samco og gjør motorrommet ditt "better lookin".

 

4. Vanntemperaturmåleren fønker ikke. Hvor står denne, og hvor kan jeg få tak i ny?

 

Den sitter på den slangen jeg nevnte over. Det er to sensorer der, en sort og en blå. De gir samme signal, men går forskjellige veier. Den blå gir info til hjernen, og den sorte gir info til instrumentpanelet. Enkelt å skifte, enkelt å få tak i på Møller.

 

5. Når jeg ligger i 50-60 km/t hører jeg dunking fra høyre bakhjul. Foringer eller no som ikke er helt gode?

 

First guess, hjullager. Second guess, avbalansert hjul.

 

6. Lekker som en mo-fo fra luftsjakten under dekselet på passasjersiden i motorrommet. Noen som har et slikt løvdeksel med fungerende pakning liggende?

 

Mener du luftkanalen til bremsene? Disse er nok vanskelige å få tak i, men prøv på Norsk Bildelsenter. Mener du derimot luftfilterboksen, kan du jo bare kjøpe deg et aftermarket luftfilter og smelle på det.

 

7. Mangler registerreim deksel.

 

Igjen, Norsk Bildelsenter is your man!

 

8. Venstre forlykt lyser oppover. Jeg er ikke interessert å glo i bjørkebarken når jeg kjører.

 

Avhengig av hvilken årsmodell du har, har du enten manuell eller elektrisk justering av lyktene. Tror det er noen thumbscrews du kan justere lykten med, det er ganske selvsagt når du ser på lykten. Er du heldig, har du en bryter ved siden av lysbryteren som gjør jobben. Er du skikkelig uheldig, kan det hende du trenger en ny lykt, men jeg har aldri hørt om en Corrado lykt som begynte å lyse oppover.

 

9. Mangler frontleppe. *vilha*

 

Kjøp en.

 

10. Dørhåndtak på passasjerside virker ikke. Må åpne fra innsiden.

 

Da må du kjøpe et nytt håndtak, eller eventuelt et reparasjonssett. Er sannsynligvis en liten greie som har brukket av inni håndtaket. Uansett, er visst ikke så umulig å bytte håndtak selv, bare du tør å skru litt :-)

 

Good luck, have fun :)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har funnet en heller småkjip oljelekkasje. Noen som vet noe angående dette?

 

EDIT: Lekker ved registerreim.

 

Finn ut akkurat hvor lekkasjen kommer fra, så er det lettere å si noe om hva det kan være.

 

2. Bunnpannen er skikkelig klissete etter jeg har vært ute å kjørt en stund. Det lukter også litt brent olje når bilen står i ro, og jeg merker det bedre hvis viften starter. Meningen bunnpannen skal være "klissete" under? Noen som vet hvor jeg kan få tak på en ny?

 

Ny bunnpanne, bunnpannepakning, bunnpanneplugg og -pakning koster ikke en million, og like så greit å skifte. Bare masse bolter rundt om, null stress.

 

3. Det går en slange fra blokken på høyre side, rett ved oljelokket, som ikke er helt tett. Ser nå at denne er prøvd teipet, og at det lekker væske ut av denne. Hva ER dette for noe? Hvor kan jeg få tak på en ny slik?

 

Hvis det er den som kommer ut foran, litt på høyre siden, så er det kjølevannet til toppen. Kjøp deg en ny original en fra Møller (koster endel), eller kjøp deg et kjølevannslangesett fra Samco og gjør motorrommet ditt "better lookin".

 

4. Vanntemperaturmåleren fønker ikke. Hvor står denne, og hvor kan jeg få tak i ny?

 

Den sitter på den slangen jeg nevnte over. Det er to sensorer der, en sort og en blå. De gir samme signal, men går forskjellige veier. Den blå gir info til hjernen, og den sorte gir info til instrumentpanelet. Enkelt å skifte, enkelt å få tak i på Møller.

 

5. Når jeg ligger i 50-60 km/t hører jeg dunking fra høyre bakhjul. Foringer eller no som ikke er helt gode?

 

First guess, hjullager. Second guess, avbalansert hjul.

 

6. Lekker som en mo-fo fra luftsjakten under dekselet på passasjersiden i motorrommet. Noen som har et slikt løvdeksel med fungerende pakning liggende?

 

Mener du luftkanalen til bremsene? Disse er nok vanskelige å få tak i, men prøv på Norsk Bildelsenter. Mener du derimot luftfilterboksen, kan du jo bare kjøpe deg et aftermarket luftfilter og smelle på det.

 

7. Mangler registerreim deksel.

 

Igjen, Norsk Bildelsenter is your man!

 

8. Venstre forlykt lyser oppover. Jeg er ikke interessert å glo i bjørkebarken når jeg kjører.

 

Avhengig av hvilken årsmodell du har, har du enten manuell eller elektrisk justering av lyktene. Tror det er noen thumbscrews du kan justere lykten med, det er ganske selvsagt når du ser på lykten. Er du heldig, har du en bryter ved siden av lysbryteren som gjør jobben. Er du skikkelig uheldig, kan det hende du trenger en ny lykt, men jeg har aldri hørt om en Corrado lykt som begynte å lyse oppover.

 

9. Mangler frontleppe. *vilha*

 

Kjøp en.

 

10. Dørhåndtak på passasjerside virker ikke. Må åpne fra innsiden.

 

Da må du kjøpe et nytt håndtak, eller eventuelt et reparasjonssett. Er sannsynligvis en liten greie som har brukket av inni håndtaket. Uansett, er visst ikke så umulig å bytte håndtak selv, bare du tør å skru litt :-)

 

Good luck, have fun :)

 

Tusen takk for tipsa! =) Nå har jeg noe å bryne meg på.

 

Fikk du vite om oljelekkasjen før du kjøpte bilen?

Jeg hadde tenkt til å dra å se på bilen, før jeg fikk høre om oljelekkasjen, sprekk i frontruta og no anna småplukk..

 

Fikk ikke vite om oljelekkasjen nei. Er ikke svære greiene, et par dråper som ser ut til å renne ut av en simmering, men dette skal jeg ta å forhøre meg om hos en kompis som bygger motorer.

 

Sprekken fikk jeg vite om, og fikk 2000 ,- i "avslag". Forbanna, jeg måtte snakke gjennom moren, da guttungen som solgte bilen ikke turde.

 

5. Når jeg ligger i 50-60 km/t hører jeg dunking fra høyre bakhjul. Foringer eller no som ikke er helt gode?

 

Eksosanlegget som mangler et oppheng?

 

Maybe. Fyren har smelt på anlegget selv. kan hende det mangler et par oppheng. Ellers kan det også som tidligere nevnt i tråden, at det er hjullager eller foringer. Tror ikke felgen må avbalanseres. Disse er helt nye.

 

Tusen takk for svar folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker altså. Bilen fusket som eff etter å ha stått et par dager i garasjen for å tørke innvendig. når jeg trykket på gassen, så tok det et sekund så kom den på turtall, men holdt på å kubbe når jeg slapp gassen. Når jeg flata pedalen til 6k omdreininger, så fungerte den fint..

 

Hva kan dette skyldes? Plugger? Noe snerk som må finjusteres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hadde tingene begynt å komme seg. Oljelekkasjen er blitt funnet og skal fikses, nye plugger montert, finjustert tomgang osv osv. MEN, måtte seff være en hobbymekket slange som gikk i oppløsning på vei hjem fra jobb i dag. SÅ den var teipet fra før, men dette ser ut til å ha gått i oppløsning.

 

Se bildet for illustrasjon. Hva pokkern er det som går i den slangen? Kjølevann?

 

06082007(002).jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår