pzycho Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 nå har jeg kjøpt meg ny van igjen, da det blir en stund til prosjekt-vanen kommer på veien. men, dette er første bensin van jeg har hatt.. ifølge forrige eier skal det være rundt 250hk i den. men....... den SLUKER bensin. Har nå målt den etter noen tanker. og tallet faller på 4,4l på mila. er det bare slik? eller er det noe som ikke er helt som det skal her? tips til å få ned forbruket tas i mot med glede Bilen går ganske godt, men slurer litt ved girshift til 3gir (700 kasse), noen tips her? er olje nok. Mvh Øystein Siter Escort mk6 1.8si sport Sierra xr4i Sierra Cosworth Vingebil prosjekt Chevy Starcraft Chevy Silverado Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 En ting er sikkert, vogna di bruker over dobbelt så mye suppe som den burde. Her er'e no gæærnt! Ei justering bør stå først på "to do"-lista. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 bensinlekkasje noen vei? med det forbruket burde den gå rimelig surt... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 bensinlekkasje noen vei? med det forbruket burde den gå rimelig surt... Godt poeng! Hvis den går fint er det fare for at bensinen renner ubrukt ned i grunnvannet... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pzycho Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 lekker ikke en dråpe, er helt tørr. har ikke vært borti et slikt bensinsluk før. hva kan jeg prøve å justere, å hvordan gjøre det? har ikke skrudd noe serlig på v8 bensin motorer. hvis noen av dere kan hjelpe med litt bilder og tekst hadde det vært supert. Jeg vet at mange av dere her sitter på stor kompetanse angående disse motorene. :) Siter Escort mk6 1.8si sport Sierra xr4i Sierra Cosworth Vingebil prosjekt Chevy Starcraft Chevy Silverado Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Årsmodell? Motor og hva er gjort med den? Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pzycho Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 er en 88mod, vet ikke hva som er gjort med den.. 350 motor Siter Escort mk6 1.8si sport Sierra xr4i Sierra Cosworth Vingebil prosjekt Chevy Starcraft Chevy Silverado Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Da er det vel TBI, eller? Få sjekket at alt av sensorer er ok. Dersom den går med full choke på hele tiden (o2 sensor ute av drift) vil den sluke masse bensin, men likevel gå helt fint sålenge den ikke er helt varm. Har du brukt den kun på turer opp til ca 20-30min, KAN dette være årsaken. Tror nok jeg ville hatt den inn på et GM verksted, så tipper jeg de finner en eller flere feil som forårsaker det høye forbruket. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pzycho Skrevet Juli 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 Hot Rod - takk for tips..! mener det er en tbi ja. bilen oppfører seg rart når den blir varm ja.. dauer litt ut, og trenger litt tid for å jevne ut tomgangen når jeg stopper. men utenom går den fint. hvor på motoren står denne sensoren? Siter Escort mk6 1.8si sport Sierra xr4i Sierra Cosworth Vingebil prosjekt Chevy Starcraft Chevy Silverado Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Juli 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2007 Her er jeg litt på gyngende grunn, men er ikke O2 sensoren på eksosmanifoilen? Kjøp deg ei verkstedhåndbok for bilen, så finner du mer info der. Et merkeverksted vil som sagt raskt finne det ut dersom en sensor er ute av drift. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 min 88 van 350tbi/th700 trakk 1.3 l på langkjøring hvis man var forsikt med gassen. normalt var mellom 1.4-1.5 l. byljøring 1.7-1.9 l. Allt i motoren var orginalt ingen trimm. 4.4l! noe er alvorligt galt. "service engine soon" lampem må lyse som fjernlyset :-) Hvis ikke den lyser har noen fjernet lampen........her MÅ det være mange feilkoder. Ta bilen til verksted , antagligen må du bytte O2og maf sensoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pzycho Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 hehe.. den lampa lyser som bare pokker.. får gjerne stikke innom en dag og høre hva de sier :P Siter Escort mk6 1.8si sport Sierra xr4i Sierra Cosworth Vingebil prosjekt Chevy Starcraft Chevy Silverado Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Bilen går ganske godt, men slurer litt ved girshift til 3gir (700 kasse), noen tips her? er olje nok. Er nok moden for overhaling da gitt :) evt juster TV-kabelen etter spec Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pzycho Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 hva er disse specsa? :P står det på nettet en plass? Siter Escort mk6 1.8si sport Sierra xr4i Sierra Cosworth Vingebil prosjekt Chevy Starcraft Chevy Silverado Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 TV kabelen skal være stramm, noen sier full gass å så et slakk på 2mm, det synes jeg er for mye. Det viktigste er at ikke gearskiftene går for mykt. Dette synes jeg er lettest å justere fra 1-2. Her skal det være en fast gearskift uten sluring når du gir skikkelig gas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.