Gå til innhold

Simen's Vectra B

Ranger emnet


Stuffed

Anbefalte innlegg

Heisann :driving

 

Jeg har kjøpt en Opel Vectra B 1.6 16v, 1998 modell med 107000km på klokka. :)

 

Hadde så smått begynt på en prosjekttråd, men tror heller jeg lager en kontinuerlig tråd her istedet :)

 

 

Bilder fra salgsannonsen:

 

986153230242421153l2ny2.jpg

 

986153231208721153l3ye7.jpg

 

986153247097121153l6fg7.jpg

 

986153219437721153l9ul9.jpg

 

 

 

Vi begynte i det små, effektanlegg og stereo:

 

Effektanlegget, nettopp åpna:

dsc01200do9.jpg

 

Vi støtte på et lite problem ved katalysatoren, boltene til det orginale eksosanlegget var rustne, så vi måtte brekke de av og bore dem ut.. Vi klarte å knekke et bor og brukte nesten 2 timer på å bore de ut:

(Her med min trofaste hjelper Andrè)

dsc01206lo0.jpg

 

Det orginale eksosanlegget: (Merk: Rustanlegg)

dsc01081xt2.jpg

 

 

Basselementene klare til montering(1400W x2):

dsc01197di5.jpg

 

Ferdig bygget basskasse, samt en 3000W Subforsterker, alt koblet i :)

dsc01204ah1.jpg

 

Eneste problemet nå er at jeg må kjøpe bassrefleksrør, og kassa ble litt i største laget, så tror jeg tar den ut og beskjærer den litt.. Er på rundt 90-100L tror jeg..

 

Har laget hattehylle til 6x9" også, men har ikke fått tatt bilde av de enda.. skal ta bilder i morgen :)

 

Tok en liten handletur på Mekonomen idag, kjøpte meg hvit lakk og klarlakk, samt sandpapir til interiørdetaljene jeg skal lakke, MOMO belteputer, og en cd-holder med blå neon på moro(Var så billig at jeg bare måtte..) :P

 

dsc01301ki2.jpg

 

dsc01300as1.jpg

 

dsc01302lr2.jpg

 

Anlegget som sitter i nå er orginalanlegg, 2 stk 400w 6x9 Kenwood høyttalere i hattehylla, og 2 stk 1400w 12" bassere fra Kenwood, pioneer spiller, 3000w Soundmagus subforsterker, og 1000w Kenwood vanlig forsterker.. Drar omtrent alt av strøm på 55A batteriet mitt :P

 

Skal jobbe i kveld, men slenger de vel på i morra, samt at jeg napper ut de delene av dashen jeg skal lakke :)

'98 Opel Vectra B 1.6l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble litt skruing igår(fredag), og herregud for en jobb!

Dreiv sikkert på i 3-4 timer før vi fikk ut alt som skal lakkeres i dashen, og jeg tror det blir mye verre å få alt inn igjen... :assman

 

dsc01315gt6.jpg

 

 

Etter noen timer ute i garasjen var det godt å gå inn å lage oss en løvstekburger og ta en rusbrus og noen pils... :???:

 

dsc01319we1.jpg

 

Kommer mer i kveld eller i morra, skal pusse ferdig alt(Vi kom knapt igang igår), samt lakke ferdig det som er :)

'98 Opel Vectra B 1.6l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd noe siden sist:

 

Nytt pedalsett:

dsc01371sy9.jpg

 

Har fått på de nye felgene og dekkene, men de er for store(215-50) så jeg klarte å ødelegge hjulbuene mine litt gitt... :knock:

Får nye av mekonomen helt gratis.. (215-40) <3

dsc01382db8.jpg

 

dsc01383sq6.jpg

 

 

Har fått lakka ferdig nesten alt som skal lakkes i dashen og omegn.... :)

dsc01378xp9.jpg

'98 Opel Vectra B 1.6l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte en tur til Dokka(ca 6 mil), og på veien slo vi neddi noe fælt, så hjulbuene bak bøyde seg mot dekket, så vi tok en dekkspak og retta det inn igjen.. På lakkens bekostning, såklart.

 

Ja, skjedde det samme med min... vil anbefale deg å dekke til med ny lakk eller tectyl eller noe... for det ruster fort... Den feilen gjorde jeg. Har fått valsa hjubuene bak nå, så nå går det fint.

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske dyrt egentlig der jeg gjorde det, men fikk ikke tak i noen andre som kunne gjøre det. Kosta meg 1000 per bue. Fikk "Blå Ring"/Raglamyr dekksenter i Haugesund til å gjøre det for meg... Lakken sprakk en del, så tok de å hadde på tectyl langs kanten. Åsså tok jeg selv å slipte vekk litt av kanten på bakfangeren + litt av innerskjermen i buen. Skal få noen til å ta litt smårust på bilen så tar å lakker buene om igjen samtidig.

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår