Gå til innhold

Espen the man

Bruker
  • Innholdsteller

    182
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Espen the man

  • Bursdag 12/07/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og bil
  • Modell (eks S4)
    Escort
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    1,8

Contact Methods

  • MSN
    dynga1@hotmail.com
  • Bosted
    Oppegård

Espen the man's Achievements

  1. Hei, som tittel sier. Ønsker en Merchedes benz motor til en 1987 modell sedan med 300E motoren type W124. 138 KW motoren. Trenger kun motor, blokk, stempler, topp osv ferdig montert. Må være en motor i brukbar stand som er klar til og gå en del km til. Alt annet rundt motoren har jeg selv! Helst i Akershus/oslo/østfold osv osv. område. Smile Kan nåes pr telefon på: 90956650. ALT er av interesse! Mvh Espen
  2. Takk for et veldig informerende svar på mine spørsmål, hjelpsomheten din overgår alt. Det er faren min sin bil og han har betalt alle regningene, prislappen var rundt der et sted ja inkludert et par deler som jeg ikke vet prisen på.
  3. Hei, Nå har vi sliti lenge med denne bilen og vi finner ikke ut av ting. Det starta med motorlampa lyste, etterhvert kom en annen motorlampe på som het noe på 3 initialer, husker ikke hva. Da ble den sendt til BMW for feilsøking. De kom frem til at det var overledning i en eller annen el. motor som sitter oppå motoren mellom tennkablene. Den ble bytta og problemet ble ikke bedre. Da mente de at det var hjernen, denne ble bytta. Så fant de ut at det var irring på -kabelen til hjernen. Den ble pussa og problemet ble "borte". For en stund.. Så gikk det ca 1 uke, da starta bilen og stoppe under kjøring og komme med små fusk og napp. Den er også tregstarta når man prøver og starte den igjen. Men nå har det blitt værre. Bilen vil ikke starte når den først stopper, det kan gå alt fra 10 minutter til 1 dag før den vil starte igjen. Vi bestemte oss for og ta en kort titt på bilen for og se om vi fant irring eller andre ting som kunne tyde på slitasje. Etter et par timer med skruing fant vi ut av mellom LMM og Spjeld så sitter det en fleksibel slange, på undersiden av denne er det en slange som går nedover og har en liten boks i enden. Denne hadde ligget inntil strammehjulet til dynamo og ført til et stort hull. Jeg var fra overbevist om at vi hadde funnet feilen! Nemlig falskluft fra dette hullet som førte til feil blanding. Dette ble midlertidig teiper sammen med gaffa i går og vi var sikre på at dette var løsningen. Men idag, stoppa bilen helt igjen på akkurat samme måte og vil ikke starte igjen. Pluggene var brun-sota, som vanligvis tyder på feil blanding. Noen som har ideer?? Tar imot alt! Gidder ikke sende det inn til BMW igjen for at de skal ta 20-30 lapper i feilsøking 1 gang til. Specs på bilen: BMW 3 Compact E46 316 TI 2001 modell Norsk motorkode: N42B18A Motorkode: N 42 B 18, N46B18A 85 KW effekt 1796 CCM 4 syl. På forhånd takk! Mvh Espen
  4. trenger litt hjelp fort. Står og skal starte bilen nå. :P
  5. Har noen spørsmål om en turbo. Den ser slik ut: Denne har 2 nippler på wastegate akumulatoren. Skal begge disse på overtrykk eller skal den ene på undertrykk? I såfall hvilken skal hvor? Ville tro den til høyre skulle ha undertrykk og den til venstre overtrykk. Mvh Espen
  6. Morn, blir det noe av setene snart? Er klar jeg. :P
  7. Hehe.. Takker, du får stikke innom en dag igjen snart. ;) Starter å bli en stund siden jeg starta første posten her nå ja! :) Tiden flyr altfor fort. Satser på at den sitter greit ja, ramma er jo en god del stivere og alt av foringer osv blir jo oppgradert. Har aldri prøvd en orginal en da jeg kjøpte denne i "deler". Ellers takk for støtte, og du får følge meg ja. For det kommer mye fremover. ;) Takker for støtte. ;) Blir moro og se resultatet til slutt ja, har gått med en del tusen i den motoren så. Det ville vært skuffende om den ikke funka som den skulle! :P
  8. Og igjen.. Pulverlakkerte deler: - Bilen lakkert inni, mangler enda noen lag og klarlakk:
  9. Prøver igjen.. Produksjon av dashbord: - Skrape ren og sømsveise ramme under: - Lakkere under: - Produsere "interiør": - Litt jobb inni: - Deler: - Ferdig lakkert under:
  10. Selvfølgelig ikke. :P Men faren min nekter å forsikre bilen for meg med tanke på turboen og sperra. Han mener det er trafikkfarlig og at han da står ansvarlig om det skjer noe hvis bilen er regga og forsikra på han. Så prøver bare å finne motargumenter. For han kosta det 2000 kroner i året med fører under 23. For meg som nystarter kosta det 8000 i året for samma forsikringa.
  11. Hvis en bil er eid og forsikret på 1 person, men kjøres daglig av en annen person i f. eks. familien. Og det skjer at denne bilen kjører ut f. eks. og lager matrielle eller perosonelle skader på noe rundt seg og de finner ut at bilen var i "dårlig teknisk stand" aka ikke godkjent senking, effekt økning som ikke er godkjent osv. Hvem får da ansvar? Eier av bilen som eier en bil i dårlig stand eller fører av bilen som tydelig er klar over at bilen ikke er i den standen den skal være men likevel kjører den? Mvh Espen
  12. Da tar vi 2-3 måneder arbeid i 1 post til å ta igjen litt tapt tid. :P Sparkel arbeid: - Matt pussa motorrom: - - Bagasjelokk: - Søm-sveising: - Stabstag bak: - Jobba med burfestene: - Brannsikker tank til bagasjen: - Siste delene jeg har fått(4-punktseler, panserlås og koffertlås):
  13. Hei, tenkte å kjøpe meg en 318 5,2 liter motor fra en gammel aspen + 3 trins automat kassen. Lurte bare på om noen ville dele litt informasjon om disse delene? Lurer spesielt på: Hvor mange liter olje tar motoren? Hvor mange liter olhe tar girkassa? Ca hvor mange HK tåler den orginale bunnen? Hvordan er holdbarheten på disse girkassene? Hva er svakhetene på motoren? På forhånd takk! Og håper på svar på så mange spørsmål som mulig. :) Mvh Espen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår