Gå til innhold

Bilpleie for dummies.......

Ranger emnet


truhaa

Anbefalte innlegg

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått bestilt meg en nybegynnerpakke med en del produkter jeg etterhvert begynner å forstå litt av. Utrolig moro å lese disse bilpleieforumene, vanvittig mye kunnskap og engasjement rundt et emne jeg aldri har sett dybden i.

 

Men noe som slo meg:

Hvor redd skal man være for å gjøre noe feil? Er det rett å tenke at de fleste nybegynnerfeil med manglende teknikk kan rettes opp av en ekspert, eller er det en del ikke helt innlysende ting man må være oppmerksom på for ikke å gjøre helt permanent skade?

 

Da tenker jeg ikke på ting som å la vaskemitt ligge på bakken eller tilsvarende crazy stunts. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bestilt meg en nybegynnerpakke med en del produkter jeg etterhvert begynner å forstå litt av. Utrolig moro å lese disse bilpleieforumene, vanvittig mye kunnskap og engasjement rundt et emne jeg aldri har sett dybden i.

 

Men noe som slo meg:

Hvor redd skal man være for å gjøre noe feil? Er det rett å tenke at de fleste nybegynnerfeil med manglende teknikk kan rettes opp av en ekspert, eller er det en del ikke helt innlysende ting man må være oppmerksom på for ikke å gjøre helt permanent skade?

 

Da tenker jeg ikke på ting som å la vaskemitt ligge på bakken eller tilsvarende crazy stunts. :)

 

Hvilken bil har du? Årsmodell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en del. :p

 

Espuma Revolution felgrens

Prickbort fettfjerner

Dodo Juice Basics Of Bling shampoo

Dodo Juice Red Mist Tropical quick detailer

 

Mothers Clay Kit

Duragloss 101

Duragloss 111

 

I tillegg en skikkelig bøtte med gritguard, vaskehanske og en del mikrofiber og applikatorer. Kommer vel til uka, blir spennende å prøve med noe annet utstyr enn 30 kroners svamp fra shell. :)

Endret av bjovas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk til trådstarter for en flott guide til god bilpleie :-)

 

Jeg har dessverre en del steinsprut og vurderer derfor å følge denne guiden her http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=20127 for å bøte på dette.

 

Når man har lagt i ny lakk og sliper ned overflødige "klumper" ser jo lakken fryktelig matt ut. Er scratchX og paint cleaner for hånd tilstrekkelig for å gjenopprette glansen i lakken igjen eller trenger man maskin for å få det pent igjen? Er evt et 2500 papir greit å bruke til nedslipinga?

 

Ikke veldig rutinert på dette så takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til trådstarter for en flott guide til god bilpleie :-)

 

Jeg har dessverre en del steinsprut og vurderer derfor å følge denne guiden her http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=20127 for å bøte på dette.

 

Når man har lagt i ny lakk og sliper ned overflødige "klumper" ser jo lakken fryktelig matt ut. Er scratchX og paint cleaner for hånd tilstrekkelig for å gjenopprette glansen i lakken igjen eller trenger man maskin for å få det pent igjen? Er evt et 2500 papir greit å bruke til nedslipinga?

 

Ikke veldig rutinert på dette så takker for svar...

 

Du må nok fram med maskin. Biltema har jo litt billige maskiner. Er usikker på om DA maskin klarer dette, eller om du må fram med roterende. Step 1 paint cleaner har ikkje slipemidler og er ingen vits å bruke etter våtsliping. Må du fram med roterende maskin, må du bruke produkter som er beregna på roterende og

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår