Gå til innhold

Hammerfold

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Hammerfold

  • Bursdag 06/02/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Spydeberg

Hammerfold's Achievements

  1. Hadde ikke der heller, så bestillte en refill pose.. :P Takk for svar!
  2. Ser ut som om det var en klar favoritt der :) Noe annet sted å kjøpe denne en på http://www.autobahn-bilpleie.no? De var utsolgt så det ut som..
  3. Noe er såklart piggdekkstøv som blir borte når jeg bruker clay, men kanskje avfetting først hadde vært bedre? Noe spesifikt produkt som kan anbefales til dette? Noe rust får jeg ikke fjernet, det er vel steinsprut osv som forårsaker dette tenker jeg. Men på den 10 år gamle bilen til fatter'n finns det ikke en rustflekk, så fant det litt spesielt. Om piggdekkstøvet ikke fjernes, kan dette evnt. utvikle seg til "ordentlig" rust? Det blir jo fjernet hver 6mnd. men kanskje det ikke holder?
  4. Du nevner forresten toyota hilux der.. Har en grå landcruiser på jobben (2 år gammel), og der må panseret byttes pga. rust alt.. Den har jo kanskje ikke blitt like godt vedlikeholdt da, men alikevel! Får håpe de slutter å salte i det landet her..
  5. Begge er hvite ja.. :P Pleier å spyle de relativt ofte på vinteren på bensinstasjoner osv., uten børster såklart. Kunne det vært en ide å ta en lakkforsegling (ditec o.l)? Mister jo litt av sjarmen å ikke kunne polere bilen hver vår men.. Da vet jeg ihvertfall at den neste bilen kanskje ikke burde være hvit! Men spørs om jeg klarer å la være da, syns personlig det er den beste fargen (ihvertfall til mange biltyper). :/
  6. Heisann! Har en A4 som er 2 år gammel og en 3 serie som ikke er 1 år gammel engang. Og det har vært sinnsykt mye overflaterust på de etter vinteren som har vært (da mener jeg MYE). På 3 serien som kun har gått i en vinter, var det masse på listene innvendig og en del på dørene. På audien var det så mye på dørene at de egentlig ser litt oransje ut (ok, det var å ta litt i). Begge har fått full behandling hver vår og høst/vinter med clay, ripefjerner, lakkrens, polish og sealer. Er dette vanlig eller? Har aldri hatt nye biler før, men syns dette er litt spesielt. Det går jo såklart ann å fjerne det, men bare lurer på om det er jeg som gjør noe feil når jeg "behandler" bilene? Eller er det bare sånn det er (med disse merkene ihvertfall)? Audien har for såvidt vært satt bort til "proffesjonelle" noen ganger også..
  7. Takk for svar! Blei jeg litt smartere idag også :D
  8. Har brukt denne tråden til å hjelpe meg igang med å gi bilene mine den behandlingen de fortjener, og den har hjulpet veldig mye :) Men når jeg gjorde bilen min vårklar her om dagen, så begynnte jeg å lure litt på om det kunne vært lurt å legge på lakkrensen (bruker meguiars paint cleaner) før jeg brukte clay? Den fjerner jo en del mer av asfalten osv. som sitter i lakken, og clay'en blir jo ikke akkurat ren og pen når den brukes når det sitter litt skitt i lakken.. Eller er det en grunn til at rekkefølgen er beskrevet sånn overalt? Altså vask, clay, rens/polish og beskyttelse. Jeg har ikke peiling, så hadde vært flott om noen kunne svart meg på det :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår