JChE Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Heisann! prøvde på corsa-forumet,men dårlig med respons,så prøver her. Har en corsa b 1993 city 1,4 som lekker girolje. Det kan se ut som det kommer fra simringen ved indre drivledd på passasjersida. Men det er mye olje i det området,så jeg er litt usikker.Mulig det lekker flere steder også... noen som vet om noe svakhet der? Og sist,men ikke minst: Hvor fyller man girolje på disse,og hvor mye skal det være? Jeg klarer ikke å finne noe påfyllingsplugg... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Bump... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvis ikke det er noen nivåplugg (fyll til det renner ut hullet) så kan det være at du må fylle der som wire eller sensor for speedo står.. altså du må plukke den ut først. Da må du helst tømme kassa og finne ut hvor mye olje det skal være i kassa.. burde stå i service/brukermanualen. Hvis lekkasjen er vanskelig å lokalisere så er enkleste måten å finne lekkasjen på :vaske motor/kasse grundig over og under med motorvask og høytrykk.. kjør en tur og se hvor det svetter olje fra.. men ikke kjør tørt for olje først da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 takk for tips! Nei kan ikke finne noe påfyllingsplugg hverken oppå eller på sida... Noen her som har autodata og kan finne ut hvor mye girolje jeg må ha? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Da må du skru ut sensor/drev til speedometer på kassa og fylle der.. I autodata står det 1,6liter/SAE 80W for alle corsa med 1,4i fra 93-00mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 ok,da prøver vi det... så får jeg ta en motorvask etterpå og se om jeg ser flere lekkasjer. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kckerzx Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 er muligens en utlufting oppå girkassa di. ser ut som en litt stor nippel med ei svart plasthette over. skru ut denne og fyll på rett mengde.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 OK, Skal sjekke det! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg