Gå til innhold

Hvor mye koster lakkering?

Ranger emnet


Bjerke

Anbefalte innlegg

1500 kroner????????????

 

MÅ være feil...

 

husk på det, alle dere som mener synes og tror...

 

Grunnen for at dere maser og MASER på priser og mener synser og hører at folk får lakket for slik eller så...

 

DERE kan ikke!

DERE har ikke utstyret!

DERE vet som regel INGENTING om hvor lang tid ting tar for å få ett bra resultat!

Står f.eks MANGE biler rundt om som ALDRI blir klare fordi folk skal knipe og gjøre ting selv...spare og sutre over at alt er så dyrt...

 

VI som kan dette bruker ca 1/4 av tiden dere bruker...

MEN det er det vi tar betalt for også...vi KAN!

 

Å som en sa her oppe....

Vi driter egentlig i om dere vil lakke hos oss, om prisen er for høy, for de som griner mest på pris er også de som sutrer MEST etterpå, om de har fått en "billiglakking" og de finner småting i lakken...eller grunnarbeidet.

 

Vi vil ha kunder som faktisk setter pris på HÅNDTVERKET vi utfører...

En bra kunde med forståelse for hva man skal gjøre med bilen hans, som betaler nogelunde det det koster og er litt seriøs, for også skikkelig behandling...

 

Å en ting folk snart må forstå....

 

En flink håndtverker i en låve inne i skogen på en bygd...

TAR billigere pris enn om en bor i storbyene og ringer ett lakkverksted som BARE lakker forsikringsskader...

 

dagens lille utblåsning....:D

 

Wow!...

 

Materialer(inkl. papir, tape, pussepapir og lakk): 1500kr

Arbeid: 0kr

Leie av lakkboks og utstyr: 0kr

 

Ser ingen feil på det reknestykket jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis av meg fikk lakka sin Sierra for

7000, da pussa han selv og skrudde av lykter og småting. Ble ganske bra resultat, kunne vært maskert bedre et par steder bare.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kroner????????????

 

MÅ være feil...

 

husk på det, alle dere som mener synes og tror...

 

Grunnen for at dere maser og MASER på priser og mener synser og hører at folk får lakket for slik eller så...

 

DERE kan ikke!

DERE har ikke utstyret!

DERE vet som regel INGENTING om hvor lang tid ting tar for å få ett bra resultat!

Står f.eks MANGE biler rundt om som ALDRI blir klare fordi folk skal knipe og gjøre ting selv...spare og sutre over at alt er så dyrt...

 

VI som kan dette bruker ca 1/4 av tiden dere bruker...

MEN det er det vi tar betalt for også...vi KAN!

 

Å som en sa her oppe....

Vi driter egentlig i om dere vil lakke hos oss, om prisen er for høy, for de som griner mest på pris er også de som sutrer MEST etterpå, om de har fått en "billiglakking" og de finner småting i lakken...eller grunnarbeidet.

 

Vi vil ha kunder som faktisk setter pris på HÅNDTVERKET vi utfører...

En bra kunde med forståelse for hva man skal gjøre med bilen hans, som betaler nogelunde det det koster og er litt seriøs, for også skikkelig behandling...

 

Å en ting folk snart må forstå....

 

En flink håndtverker i en låve inne i skogen på en bygd...

TAR billigere pris enn om en bor i storbyene og ringer ett lakkverksted som BARE lakker forsikringsskader...

 

dagens lille utblåsning....:D

 

med ful respekt,helt enig i det som Mr.bead-lock har skrevet

Bare kjør-så lenge det går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. her tar folk i ja:P men det er rett i dette som kommer i innlegge over her.. En seriøst og dyktig proff lakerer tar sin pris for et godt resultat. Da må jo du selv bestemme om bilen er verdt denne lakken eller ikke, for en sikkelig pen lakk på en gammel bil er lite dårlig triks syns jeg da:) Da er det bedre å prøve selv. Men har du en nyere bil og vet at dette er en bil du vil ha i litt tid så er det bare å hive seg på da vel? :)

 

Jeg skal ta lakkrens på min og få bort stripene samt steinsprut og 2 pittesmå bulker. Jeg skal jo ha bilen i 2år til ihvertfall.

 

Nye ting koster, men for guds skyld finn først ut om det er verdt det for bilen sin del:) hehe...

 

NYTT emne: får jeg plass til golf 4 interiør til min golf 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!...

 

Materialer(inkl. papir, tape, pussepapir og lakk): 1500kr

Arbeid: 0kr

Leie av lakkboks og utstyr: 0kr

 

Ser ingen feil på det reknestykket jeg ;)

 

Men så er det jo ikke alle som slipper å betale for arbeidet, leige av boks og utstyr heller da, samt at prisen på lakk varierer jo på om en vanlig kunde kjøper i forretning, eller om det er en lakkerer som kjøper inn med gode rabatter

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med du der Bead :) eneste skrotten jeg jobber gratis for, er meg selv ;)

 

Så det Locked driver og røler om er nok veeeeldi langt ifra normal pris ja, tror han bare driver å roper ut om slike priser bare for å mobbe dei stakkarane som må betale for allt

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.500kr prisen er nokk bullshit! for inget verskted i landet tar den prisen for å lakkereet panser en gang.. SVART! enda mindre hele bilen!

 

Jeg leier lakkboks for 500kr timen, Utstyret jeg handler av lakk og slipemidler har jeg 45% på. så en fullt utstyrt handletur for et stk. hellakkering av bil koster meg mellom 2-3.000kr

 

Inkl. maskeringa papir, teip, Lakk maske, Lakk, klarlakk, tynner, avfetting, kluter ETC!

 

jeg bruker ca halvannen time på å maskere hele bilen, + demontering av diverse. så kommer pussinga. hvor nøye du gidder å være for best mulig resultat! Jeg som sagt lakkerer med RACE finish! BRA, men kan forekomme sig eller appelsinhud her å der.

 

og bruker ca en hel dag på dette fra jeg starter til jeg er ferdig!

Fortell meg hvem som hadde giddi å en gang DISKUTERE for 1.500kr for en slik jobb!?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tilbud på omlakkering av en Volvo 240..

 

dersom alt kom ferdig demontert, maskert, sparkla og nedpussa så kunne de gå ned mot ca 20-25 000kr PLUSS moms..

 

Da bare lo jeg av de :)

 

En kompis fikk lakka om bilen sin for ca 1500kr :)

 

 

dette hørtes også BS ut. Hvor får du de her prisene fra.. 25k + mva for en bil som er ferdig pussa sparkla OG maskert!?

 

jeg NEKTER å tru a han jævla lakkerern har Timespris på 5.000kr!!! + materialer!

 

30kr for en hellakkering hos en forhandler + mva fra og med du leverer til den er ferdig er ganske normalt! men da skal ikke du løfte en jævla finger enn å levere den fra deg!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt å lakke ja, skal derfor handle sprøyte og prøve litt sjæl :) Blir vel ikke det beste til å begynne med, men kommer seg vel.. Forarbeidet er vel omtrent det viktigste med hele lakkinga?

 

Å det er forarbeidet som folk bruker MYE tid på..

 

Fordi de ikke vet hvordan. ikke har utstyr, ikke har erfaring, ikke har kunnskap...

 

Derfor så tar vi som gjør slikt endel betalt...

 

Jeg har selv slite med sparkel greier i ca 15 år...

Å kan vel si at kun de siste 4-5 årene som jeg KAN sparkle..Å har myra MYE :D

 

5 kg på en time på sånn diger hvit Yjåt...DA ble det dratt ut med DIGRE langsparekler...:thumb

 

Lærer meg nye triks stadig vekk , som gjør at det blir bedre og raskere...

 

Men all ere til de som stuper inn i dette med lakk og karosseri, fordi norge trenger fler dyktige håndtverkere...

 

Men hør nå på hva vi som har rota med detta litt....så blir dere flinkere på kortere tid...:D

 

Det er vel vi som kodder på egenhånd de første årene som kanskje blir de beste, med ønske om å utvikle seg enda mer...

 

Ikke de som blir bare surere og surere for hver dag de lakker enda en forsikrings skadebil...:peace:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. de locked skryter over er vel at dama has jobber som lakerer

 

 

Ja, og så... det er likevel en helt urealistisk pris han gneller om, at hun får rabatter og slikt på lakk og forbruksmatriell, og ikke tar seg betalt for jobben hun gjør, er ikke noe som alle kan nyte godt av, derfor er det urealistisk med prisen han snakker om..

 

Og den kan jeg faktisk overgå med glans.

 

leige av lakkboks og utstyr = 0.- sponset av arbeidgiver

forbruksmatriell,mask,sparkel osv = 0.- sponset av arbeidsgiver

lakk og lakkprodukter = 0.- sponset av leverandør

arbeid = 0.- sponset av meg selv

 

Så kompisen til Locked har blitt lurt trill rundt, og har betalt allt for mye, det kommer jo frem av mitt reknestykke at det skal være gratis :pimp

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår