Gå til innhold

Har co2 på 6,5% , DEN SKA VÆRE 0,5%....

Ranger emnet


gsi-power

Anbefalte innlegg

Bilen er en 95mod 945 2.3 turbo...

 

Har co2 på 6,5% , DEN SKA VÆRE 0,5%....

 

hva kan dette skyldes på disse bilene??

 

Har sjekka vakumslager, luftmengdemåler, lamda, catalysator..

 

trenger også korte demere til mine 45mm senkefjører, hve selger det til 940?

 

Takker for respons! =)

 

PS: Om noen er intressert har jeg to M90 kasser til salgs, 1giret har dårlg sync på den ene, og 3 giret på den andre, 1500kr pr. stk! Kan fraktes på streknigen trondhei - oslo i helga.

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min med CO som lå på ca 6.5% - 7% og det var lambdasonden! Hvordan sjekka du at den var i orden?

 

Lambdalampa lyser ikke nødvendigvis om den er gåen... Uansett koster den ikke mer enn 400kr hos Biltema og med det hysteriske bensinforbruket du sikkert har nå så tjener du den fort inn :)

 

Du kan med enkelhet måle spenninga (mellom jord og den ensfarvede ledningen på lambda'en) med motoren igang og lambda tilkoblet om den er i orden eller ikke. Da skal spenningen hele tiden ligge å variere rundt 0.3V-0.4V på tomgang.

 

Det viktigste er at spenninga hele tiden ligger å varierer som et bevis på kontinuerlig justering av blandingsforhold. tipper din lambda har en konstantverdi på ca 0.8V-0.9V :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min med CO som lå på ca 6.5% - 7% og det var lambdasonden! Hvordan sjekka du at den var i orden?

 

Lambdalampa lyser ikke nødvendigvis om den er gåen... Uansett koster den ikke mer enn 400kr hos Biltema og med det hysteriske bensinforbruket du sikkert har nå så tjener du den fort inn :)

 

Du kan med enkelhet måle spenninga (mellom jord og den ensfarvede ledningen på lambda'en) med motoren igang og lambda tilkoblet om den er i orden eller ikke. Da skal spenningen hele tiden ligge å variere rundt 0.3V-0.4V på tomgang.

 

Det viktigste er at spenninga hele tiden ligger å varierer som et bevis på kontinuerlig justering av blandingsforhold. tipper din lambda har en konstantverdi på ca 0.8V-0.9V :)

 

Er ikke helt sikker på lambdaen, skal den ikke reagere på tomgangen om man kobler den rett ut? har faktisk kjøpt en ny hos biltema, men enda ikke bytta den, var hos Nardo-bil og testa den, de sa at det ikke skulle være noe prob ed lambdaen som sto i :S... Men skal bytte den uansett, så får vi se!

 

Thx ;)

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

 

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bensin bruker dere på bilen egentli?

På milen?

Eg målte denne helgen når eg dro til Rudskogen. Da brukte eg 1.3l på milen...

 

i all verden. kanskje du skal bytte eller. hvis du har manuell så burde du ligge på 0,75 på langkjøring og ca 0,9-0,95 på blandet. tror din lambdasonde kanskje har tatt en bærtur.

 

Brukte 1,03 på tungt lastet bil med 960maskin og automat for 14dager siden til tur/retur svinesund=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye bensin bruker dere på bilen egentli?

På milen?

Eg målte denne helgen når eg dro til Rudskogen. Da brukte eg 1.3l på milen...

 

Leste du ikke at jeg antyda at du sikkert hadde et eventyrlig bensinforbruk? det hadde du jo... Bytt lambda du :hello:

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

780en brukte 1.136 på langkjøring, bergen -> kristiansand (ikke øko-kjøring). Da er det b230ft med et sprut, 0.6 bar, just-btr, renovert motor.. Så 1.3 liter på milen er ganske ille egentlig :P

 

242en min med r6 motor brukte ikke all verden bensin.. Den var deilig for lommeboken å kjøre med!

 

Ellers, ikke bruk vanlig voltmeter til å måle lambda, da den kan ryke. Må ha 100k-ohm resistor

 

edit:

http://forum.lazzat.se/printthread.php?t=2854&pp=40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ligger på 1.2 - 1.3 en plass.

er det unormalt? 1bar ladetrykk, 3.5trykk på bensin, orginale dyser, walbroo pumpe, chip

 

dersom du kjører fint og dette er snakk om blandet kjøring så er det mye.. hvis det er snakk om mye småkjøring, cruising e.l. så er det normalt. langkjøring så bør den ligge rundt 0.75-0,8 pr mil. Blandet er vel ca 0,9 - 0,95 og bykjøring 1,2-1,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår