VolvoR-Sport Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Hva er den "beste kombinasjonen"? PO råder og JE stempel? Eagle råder og JE stempel? Kom med innspill og tips til andre kombinasjoner! =) både for 8v og 16v. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 jeg går for eagle og je i nye motoren min... får se når jeg får prøvd den litt om det er en bra løsning..hehe Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Tja si det ;) Man har jo også merker som Pauter,Verdi,Carillo når det kommer til råder + mange fler.. og mange stempelfabrikat som Wiseco,Kolbenschmidt,Cosworth,Venolia osv.. Er vel god kvaliet på de aller fleste vil jeg tro.. og så lenge man unngår tenningsbank så holder det til utrolig masse NM/turtall.. Men hva som er best er vel avhengig av hvem du spør.. som med hvilken lengde på råden og hvilke stempeldesign som er best osv.. De lærde strides jo som kjent.. Men det viktigste komponenten i en motor rent effektmessig er kamakselen! noe som de fleste ikke legger så mye penger og tid i.. sorry ble OF her :afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 har carrilio staker og wiseco 16v stempel bor 97,8 mm Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 jeg går for eagle og je i nye motoren min... får se når jeg får prøvd den litt om det er en bra løsning..hehe Samma kombinasjon jeg har i nymotorn min... Du styrer råden oppe du da eller...? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Samma kombinasjon jeg har i nymotorn min... Du styrer råden oppe du da eller...? Det beste er å ha styring på veiva. Jeg skal kjøre med lange (158mm)SPM råder med nye ARP bolter, og lette smidde JE stempler av egen design til min 2,5L 16V turbo 96,3mm borring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Det beste er å ha styring på veiva. Jeg skal kjøre med lange (158mm)SPM råder med nye ARP bolter, og lette smidde JE stempler av egen design til min 2,5L 16V turbo 96,3mm borring. Jeg er nok enig i at det er enklest å styre på veiva ihvertfall, men tror det ikke er ene er noe bedre enn det andre for å si det sånn... Har bremsa motorer her nede på 600hk+ med styring oppe så det er ikke det som gjør at det raser... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Det beste er å ha styring på veiva. Jeg skal kjøre med lange (158mm)SPM råder med nye ARP bolter, og lette smidde JE stempler av egen design til min 2,5L 16V turbo 96,3mm borring. Åssen høyde har du fra krysspinne til topp på dine da..? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Åssen høyde har du fra krysspinne til topp på dine da..? Det blir vel rundt 30,3mm det da. Ihvertfall 9mm mindre enn på std 230 stempler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 beklager offtopic, men er høyden fra kryssbolten til topp på stempel lik på b230\23? tenker da spesielt på b23et og 230ft\fk Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 nei er ikke lik. 145mm råder i 23 og 152mm i 230. og begga har 80 i slag og lik blokkhøyde! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 nei er ikke lik. 145mm råder i 23 og 152mm i 230. og begga har 80 i slag og lik blokkhøyde! dvs 7 mm høyere i b23? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.