Gå til innhold

Deksel rundt cd-spiller

Ranger emnet


Mad-Ass

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet har sikkert blitt stilt før, men jeg prøver meg uansett.

Er på leting etter et bra deksel rundt cd-spilleren til Volvo 700/900.

Har sett veldig mange som stikker ganske mye ut, og det synes jeg ikke er noe pent. Noen som har erfaringer med slike deksel som står mer i stil med resten av midtkonsollen?

 

Kom gjerne med bilder:)

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror du kun får kjøpt et deksel/ramme til å ha Cd-spiller i. Og dette bygger sånn passe ut. Men om det ser bra ut eller ikke, det er en annen sak.

Jeg har i hvertfall ikke funnet noe annet deksel enn det vanlige som bygger ut i toppen slik at spilleren blir sittene "loddrett"

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kun får kjøpt et deksel/ramme til å ha Cd-spiller i. Og dette bygger sånn passe ut. Men om det ser bra ut eller ikke, det er en annen sak.

Jeg har i hvertfall ikke funnet noe annet deksel enn det vanlige som bygger ut i toppen slik at spilleren blir sittene "loddrett"

 

Var sånne dekselet jeg tenkte på:) En kompis av meg har et jeg synses ser ganske bra ut. Det bygger minimalt ut. Men dekselet sto i bilen da han kjøpte den, så han vet ikke hvor det ble kjøpt

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger jo noe på biltema for en rimelig krone som ikke bygger så mye ut. spilleren vil jo ligge noe vannrett, man må vel nesten lage noe selv om det skal følge vinkelen til midtkonsollen 100%

 

Sier det igjen, dette får man kjøpt org. på volvo

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddrett og rett,, vet ikke om noen av de stemmer, hehe. men samma det.

 

Her har du noen bilder. Dette er kjøpt på Volvo

 

 

deksel001.jpg

 

deksel003.jpg

 

deksel007.jpg

Her sitter ikke spillern skikkelig inntil pga jeg skal ha ut spilleren igjen. (og jeg har ikke spakene for å ta den ut,hehe)

 

Håper det hjelper

Zeeker - The Only One

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de seller lignene ramme på biltema å! jeg er fornøtd med den jeg :) litt jæll men..

1987 Volvo 745 tic(bremsa 235hk @ 0.8bar)b230et m/fk råder og b234 stempel, lh2.4, kappa Lesjöfors, bsr chip, 3" fra turbo med en demper, k&n filterinsats, turbotrykk @1.2 og btr: @ 3.2 =)

(X)1995 Volvo 850 stv 2.5 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger jo noe på biltema for en rimelig krone som ikke bygger så mye ut. spilleren vil jo ligge noe vannrett, man må vel nesten lage noe selv om det skal følge vinkelen til midtkonsollen 100%

 

Neida, 780 og 760 med "Sound-system" har ramme hvor spilleren ligger med samme vinkelen som resten av konsollen. Bonus er at det er plass til en ekstra DIN enhet eller eventuelt 2-DIN spillere. Blir jo gull med en 7" in-dash LCD skjerm :)

Eller som jeg; 3 stk 52mm runde klokker under spilleren..

Konsoll.jpg

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, 780 og 760 med "Sound-system" har ramme hvor spilleren ligger med samme vinkelen som resten av konsollen. Bonus er at det er plass til en ekstra DIN enhet eller eventuelt 2-DIN spillere. Blir jo gull med en 7" in-dash LCD skjerm :)

Eller som jeg; 3 stk 52mm runde klokker under spilleren..

Konsoll.jpg

 

Dette gjelder vel igrunnen kun 760/780/960. De har en helt annen utforming av dashen enn 740 og 940. Så derfor passer ikke dette i disse bilene. Og den originale som selges på volvo er mere eller mindre identisk med den som biltema selger, bare at volvo tar en del kroner mere....

 

Har selv komplett dash til 960 liggende og har tenkt på å bruke delen til anlegg og askebeger i 940en. men siden dette har forskjellige størrelser så kom jeg til at det ikke passet sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel igrunnen kun 760/780/960. De har en helt annen utforming av dashen enn 740 og 940. Så derfor passer ikke dette i disse bilene. Og den originale som selges på volvo er mere eller mindre identisk med den som biltema selger, bare at volvo tar en del kroner mere....

 

Har selv komplett dash til 960 liggende og har tenkt på å bruke delen til anlegg og askebeger i 940en. men siden dette har forskjellige størrelser så kom jeg til at det ikke passet sammen...

 

Der tror jeg du tar feil. Mener bestemt at dashen min er lik som 740, med unntak av div. lister, men målene skal være like.

Man må jo bytte hele innmaten i midtkonsollen, den som går fra under varmeapparatet til askebegeret.

Men 960 er jo en helt annen sak da.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg du tar feil. Mener bestemt at dashen min er lik som 740, med unntak av div. lister, men målene skal være like.

Man må jo bytte hele innmaten i midtkonsollen, den som går fra under varmeapparatet til askebegeret.

Men 960 er jo en helt annen sak da.

 

Jeg må nok skuffe deg. sammenlignet med dabutchers 780 da jeg har vært litt med på ombyggingen på den. Og dashen på den finnes overhodet ikke lik det som står i 740 eller 940. i 740/940 så er dobbeldin så stor at det akkurat plass til askebegeret i bunnen. mens på 960 og nyere 760 og 960 så er det slik som på bildet ditt.

 

Det som utgjør den store forskjellen er at 760 etter 88 og 960 (og kanskje 780 etter -88) har sikringsboksen ut mot førerdøren.

Og som du sikkert kjenner til så har 940 og 740 sikringer og releer bak askebegeret....

 

 

Forøvrig, har du tilt-ratt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok skuffe deg. sammenlignet med dabutchers 780 da jeg har vært litt med på ombyggingen på den. Og dashen på den finnes overhodet ikke lik det som står i 740 eller 940. i 740/940 så er dobbeldin så stor at det akkurat plass til askebegeret i bunnen. mens på 960 og nyere 760 og 960 så er det slik som på bildet ditt.

 

Det som utgjør den store forskjellen er at 760 etter 88 og 960 (og kanskje 780 etter -88) har sikringsboksen ut mot førerdøren.

Og som du sikkert kjenner til så har 940 og 740 sikringer og releer bak askebegeret....

 

 

Forøvrig, har du tilt-ratt??

 

Vet at 760 etter -88 har flyttet sikringsboks, men på min -88 er sikringsboksen under askebegeret. Derfor jeg regnet med det er likt og at ramma passer over..

 

Nei, ikke tilt-ratt...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår