Gå til innhold

Streetlegal I Lier

Ranger emnet


R 33 GTR

Anbefalte innlegg

Viktig!! PÅMELDING:

Påmelding frem til lørdag 21. Juli 2007. Kl. 10.00.

I løpssekreteriatet utleveres deltagernes løpspapirer, mot fremmvising av gyldig:

Førerkort og vognkort, i tidsrommet kl. 10.00-12.30

Startavgift: kr. 500,- inkludert 250,- i engangslisens.

Steinar

Midnightclub.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er keen på at det er en ikke amcar som stikker av med seieren i RWD klassen. Så håper så mange som mulig stiller opp og viser japser, euro osv Kan kjøre i fra de rett fram

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er keen på at det er en ikke amcar som stikker av med seieren i RWD klassen. Så håper så mange som mulig stiller opp og viser japser, euro osv Kan kjøre i fra de rett fram

 

Hadde jeg lada 1.5 enda hadde jeg mest sannsynlig stilt. Men med 0.5bar blir det litt smått desverre

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra lørdagen.

http://www.bilforumet.no/mediaforum/174105-bilder-street-legal-lier-2007-a.html

 

Er folk alltid så treige i Lier? Dette er definitivt den sløveste gjennomføringen av et Street Legal-stevne jeg har sett noen gang...

 

 

Tror de setter pris på om du utdyper det litt.

 

Men her en noen av mine tanker rundt arrangementet.

 

Jeg har full forståelse for at det er sikkerhet som er pri én, men presse og fotografer vil helst komme så nærme banen som mulig for å få de beste bildene, noe som viste seg å være svært vanskelig under dette arrangementet. Det burde da finnes andre muligheter som er forbehold presse og fotografer. F.eks parkert en lastebil lenger opp eller åpnet for muligheten til å gå opp på et tak eller lignende.

 

Noen vakter ga melding om at vi kunne bevege oss en plass, men ble kastet bort fra den plassen av andre vakter igjen. God kommunikasjon mellom vaktene hadde ikke vært å forakte slik at vi har én ting å forholde oss til. Men man kan vel muligens ikke forlange mer når det tilsynelatende var størst antall 16 år gamle jentunger som var vakter langs banen, som igjen var mer opptatt av sitt eget utseende fremfor å følge med på hva andre foretok seg.

 

Ingen tvil om at dette er et godt arrangement og at det har potensial til å bli større, men da er man avhengig av at allmennheten får informasjon om dette arrangementet og det får man best gjennom medieomtale fremfor jungeltelegrafen.

Skal man få medieomtale er man avhengig av at presse/ fotografer får mulighet til å bevege seg litt mer enn hva publikum kan slik at man får noen ordentlige bilder fremfor å få bilder som består mer av sperrebånd, publikummere, busker og trær fremfor av biler, for ved dette arrangementet fikk man hovedsakelig kun bilder fra startplata.

 

Dette er jo et arrangement som ennå er i startfasen, og man gjør seg nye erfaringer fra gang til gang. Men dette er i hvert fall noe jeg følte skurret, men uansett var det et vel gjennomført arrangement og all respekt til arrangørene av dette. Andre er hjertelig velkommen til å mene noe annet.

http://www.oljalyn.com/slauk / www.98super.no / http://www.slauk.deviantart.com

FOTO AV DIN BIL? Send meg en PM/ Mail, så gjør vi kanskje en avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så totalt 2 skylines der.. en på depoet, og en som sto borte ved lidl.. ingen som kjørte..

syns det var en eller to skyline eiere som snakket varmt om å kjøre jeg.. hehe!! ble av dere da??

 

Kan svare på det. Han ene var med og arangerte. Han fikk derfor ikke lov til å delta pga regelemange om at de som er med å arangerer ikke får lov til å delta.

 

Så er det meg. Jeg har ikke skiler pga veidrittorate ikke klarer å følge sine egne regler når det gjelder registrering av bil, så var det jo slik at det bare var lov for de som har hvite skilter.

 

Følger jo ikke akuratt veiloven. For det er lov å kjøre med prøveskilt

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de setter pris på om du utdyper det litt.

 

Men her en noen av mine tanker rundt arrangementet.

 

Jeg har full forståelse for at det er sikkerhet som er pri én, men presse og fotografer vil helst komme så nærme banen som mulig for å få de beste bildene, noe som viste seg å være svært vanskelig under dette arrangementet. Det burde da finnes andre muligheter som er forbehold presse og fotografer. F.eks parkert en lastebil lenger opp eller åpnet for muligheten til å gå opp på et tak eller lignende.

 

Noen vakter ga melding om at vi kunne bevege oss en plass, men ble kastet bort fra den plassen av andre vakter igjen. God kommunikasjon mellom vaktene hadde ikke vært å forakte slik at vi har én ting å forholde oss til. Men man kan vel muligens ikke forlange mer når det tilsynelatende var størst antall 16 år gamle jentunger som var vakter langs banen, som igjen var mer opptatt av sitt eget utseende fremfor å følge med på hva andre foretok seg.

 

Ingen tvil om at dette er et godt arrangement og at det har potensial til å bli større, men da er man avhengig av at allmennheten får informasjon om dette arrangementet og det får man best gjennom medieomtale fremfor jungeltelegrafen.

Skal man få medieomtale er man avhengig av at presse/ fotografer får mulighet til å bevege seg litt mer enn hva publikum kan slik at man får noen ordentlige bilder fremfor å få bilder som består mer av sperrebånd, publikummere, busker og trær fremfor av biler, for ved dette arrangementet fikk man hovedsakelig kun bilder fra startplata.

 

Dette er jo et arrangement som ennå er i startfasen, og man gjør seg nye erfaringer fra gang til gang. Men dette er i hvert fall noe jeg følte skurret, men uansett var det et vel gjennomført arrangement og all respekt til arrangørene av dette. Andre er hjertelig velkommen til å mene noe annet.

 

jeg syns det alt i alt var et bra show for å være første gang!! de gjorde det beste av hva de hadde, og lærte sikkert masse til neste gang!! kunne hvert litt bedre forhold for publikum ja, siden du på ene siden hadde et hav med trær som sto i veien og blokka synet, og på andre siden, fikk du ikke med deg starten!

syns vi måtte stå litt langt fra banen.. greit nok, gikk på sikkerheten det seff.. men dog!!

 

Kan svare på det. Han ene var med og arangerte. Han fikk derfor ikke lov til å delta pga regelemange om at de som er med å arangerer ikke får lov til å delta.

 

Så er det meg. Jeg har ikke skiler pga veidrittorate ikke klarer å følge sine egne regler når det gjelder registrering av bil, så var det jo slik at det bare var lov for de som har hvite skilter.

 

Følger jo ikke akuratt veiloven. For det er lov å kjøre med prøveskilt

 

aha.. det forklarer jo mye av saken.. hehe!! var jo litt synd det da.. ville se om dere kunne sette gassen der hvor munnen er.. hehe! var mye krafitg fra amcar siden som dere hadde fått litt konk mot!! seff, dere hadde vel kommet litt bedre utav det med feste.. hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg vil er å TAKKE arrangørene for det opplegget de har klart å få til i Lier

 

Tusen takk

 

Så var det selve gjennomføringen da.

 

I løpet av alle mine motorarr. jeg har sett og deltatt på så er det noen "ankepunkt" som kanskje bør tenkes over neste gang dere arr, noe jeg virkelig håper dere gjør.

 

Sikkerhet:

Dere som arrangører/funksjonærer bør da gå foran med et godt eksempel. Er ikke akkurat sikkerhet det å ragge rundt på ATV/moped UTEN HJELM... noen kjørte pent mens andre hadde full gass og det oppover stripa forbi alle publikum, det ser ikke akkurat smart ut når dere hele tiden snakker om sikkerhet også kommer det susende en ATV på full gass oppover

Vakter:

De "småjentene" som gikk der gjorde grei jobb, men de hadde ikke peiling hva de egentlig skulle gjøre, spurte et par søte snupper der hva hun skulle gjøre, svaret var: " aner egentlig ikke "

men de voksne gjorde en fin jobb med tanke på rettledning og høfelighet.

Publikum:

Her skulle det vært gjort mer med tanke på området på venstre siden ( i kjøre retning ) store områder man kunne utnyttet litt bedre.

 

Ellers syntes jeg det var bra, jeg for min del reiste før finalene da det begynte å dra ut litt med tanke på tiden som gikk mellom omgangene.

Kanskje noe pause show hadde gjort susen, f.eks moped drag eller motorsykkel drag. 80% av publikum gir blanke f... i hvem som vinner, de vil ha lyd og masse røyk. La Lier/Drammens beste burnout bli belønnet med noe, garantert mange som kunne tenkt seg å svi litt gummi uten å måtte ta et drag.

 

Så får vi håpe vi får litt mer Europere/Japanere på neste Street legal og ikke bare Amcar

 

Alt i alt: GODKJENT

86` Sierra Cosworth, original Motorsport

96` BMW 328 Hamman demo bil

02` Evo 6 og 04` Evo 8

99` Ferrari 355 F1 Spider

06` Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår