Gå til innhold

Min Volvo 940 Sedan

Ranger emnet


_Sjakalen

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Da har jeg tatt et par steg opp på den berømte Volvo lista.

 

Nyanskaffelsen er en blå Volvo 940, 1998 modell.

Sitter en B230FK i den, med ny turbo og plana topp for ca. 8-10 000km siden.

 

Bilen har nok det som er av utstyr;

- Delskinn

- Klima

- El. ruter baut om

- El. justerbare lys

- El. speil

- ++++

 

Den har riktignok rullet ganske langt (snart 400 000) mener jeg eieren sa, men jeg er den 3. eieren.

 

Det er 2 ting som jeg vet om nå som må ordnes, det er O-ringen på vannpumpa og tannstanga. Den er det slakk i, og bør nok trolig byttes. (så om noen har en, skrik ut!)

 

Bilder og mer info kommer imorgen, når jeg henter vidunderet!:D Har faktisk bare sett bilen i 10 minutter, men etter prisen og dømme og bilens stand så er jeg ikke i tvil om at jeg har gjort et bra kjøp!

 

Planene for bilen er å bytte alle foringer, nye dempere/fjører, fikse opp småbulker og alt eksteriørmessig, samt få på vinge!

 

Det jeg trenger, som jeg vet er som nevnt tannstanga. Hvor kan jeg få tak i?

Er den lik som på 740?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det bilder av godvogna!

 

Frontbilde.jpg

 

Bildet av fronten på bilen, som dere ser er panseret åpent på bilde.

 

Motor-rom.jpg

et bilde av motorrommet, for de av dere som er skarpøyde så ser dere hvor på vannpumpa vannet lekker. Skal bytte denne pakningen ihelga.

 

Dashbord.jpg

Dette har rullet nesten 400 000km, men setene til søstra mi sin 940 (96 modell) er mer nedsitti. Utrolig bra seter i bilen, tross alt! I bakgrunnen på bildet ser dere bruksbilen, 1972 Pontiac Catalina med 400ccm motor og et enormt bensinforbruk;)

 

Bakseter.jpg

bilde av baksetene

 

Bulker.jpg

her har man bilde av 3 bulker. En på bakdøra, en ved bensinlokket og en på hjørnet under baklykta.

 

Vinterhjul.jpg

vinterfelgene (like som sommerhjula)

 

Marius242r; Ikke mye. En veldig trivelig pris faktisk. Det gjør ingenting at jeg må koste på bilen litt i det hele tatt..

 

Kom gjerne med kommentarer og forslag på hva som kan forbedres. Vinge har jeg veldig lyst til å sette på, og en eventuell hellakkering. Vurderer da også å lakkere det svarte på dørene og fangerene, noen som har bilde av hvordan en 940 ser ut med disse feltene lakkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeomholt; det vet jeg ikke, men regner ikke med noe annet.. så får vel prøve å rense og se.. hvis ikke så har jeg en anna vannavkjølt turbo liggende jeg kan prøve..

 

biohazard; Tusen takk=) Kjempefornøyd sjøl;)

 

volvoboy-940; Ja, jeg vil ha samme farge. skal sette på litt heftigere felger, tenkte jeg skulle sette de jeg har på rallybilen min på denna..

SUC52359.jpg

disse er vel kanskje godkjent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeomholt; det vet jeg ikke, men regner ikke med noe annet.. så får vel prøve å rense og se.. hvis ikke så har jeg en anna vannavkjølt turbo liggende jeg kan prøve..

 

biohazard; Tusen takk=) Kjempefornøyd sjøl;)

 

volvoboy-940; Ja, jeg vil ha samme farge. skal sette på litt heftigere felger, tenkte jeg skulle sette de jeg har på rallybilen min på denna..

SUC52359.jpg

disse er vel kanskje godkjent;)

 

hehe klart di hadde funka! uansett så blir d nok bra:P

hvor mye måtte du ut med for bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen var lav nok, var som sagt ikke mer enn at jeg trygt kan koste på den 10-20 000 uten videre problemer;) Ferdig med vannpumpebyttet nå. Skal tappe av olja og bytte den.

 

Oljelampa mi er litt rar, på tomgang lyser den ikke. men når den har stått litt og jeg gir litt gass, da fader den opp. når den går ned til tomgang igjen så fader den ut og gir jeg gass igjen etter litt venting så lyser den hele tiden... Skjønner meg ikke helt på detta... Noen med forslag på hva som kan være årsak?

 

Skal bytte olja imorra efta og filter, for ser ut som den burde vært bytta for lenge siden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom dommen på motor hittil. Jeg regner med at jeg må overhale motoren. Kan konstantere at topp-pakningen er ødelagt. Skal låne utstyr så jeg får målt oljetrykket mekanisk imorra. Da får jeg vite sånn ca. hvor ille det er, men nå regner jeg med at jeg må overhale motoren. Det kommer til å bli gøy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår