Gå til innhold

Plages som F*** med B230E motor..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Motoren har da INGENTING dreiemoment, så er nok ikke bak rattet problemet sitter.. Motoren var 894 gang sprekere når den stod i donorbilen.. dog med innspruten, men skal jo ikke miste all effekt bare ved å fjerne spruten å sette på en gasser.. Hva skal bensintrykket være på en b230a forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter i forgassern og ?

På tide å justere forgassern da skun tru. Går muligens en smule magert.

 

edit: men på en annen side er det kanskje enda mer sannsynlig at du har rota til noe når du konverterte til forgasser, som gjør at den går magert.

Lekkasje, eller hull/kanaler du har blenda av.

79 Volvo 242 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ligger i 60-65km/t i 4.gir på rundt 2000rpm, å gir flat fjøl, så stopper motoren HELT opp for så å skyte ut luftfiltret på rundt 800-1000rpm. Holder jeg flat fjøl lenge nok, stopper motoren. Er litt kjedelig å måtte gire ned i 1.gir for å komme seg opp bakker..

Hvorfor må jeg justere gasseren siden den funket fint på den forrige motoren? Har en liiiiten mistanke om at pumpa på blokka leverer for lite.. Evt for mye.. Synes tankmåleren stadig blir lavere litt for fort.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er neppe det at den har fått drit inn i seg. Blåste den rein for montering.

 

Tenningen er det neppe. Har sjekket og justert 293 ganger. Har rundt 13-15 grader fortenning nå.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i hverfall ikke kjøpe bruktbil av deg nei.

En volvo E motor er jo en bunndragsmotor.

Min har ikke langt unna fult dreiemoment på 2500.

 

Å den er ikke lagd for å bli dratt stadig opp til sperra nei.

Er bombe sikker på at den drar bedre på 4000 på 3.gir enn 6000 på 2.gir.

Selvfølgelig på en frisk motor.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert det råtne stiftetenningsopplegget ditt som har sett sine bedre dager. Få tak i et elektronisk B230A tenningsanlegg med tennmodul og hallgiver fordeler, Da kommer det til å bli myyyyyye bedre

 

Når en gasser som du vet funker i en annen bil ikke funker i din, så er det noe annet og tenning er så å si det eneste på en gassermotor.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at b230e er en bunndragsmotor, men skal tåle 5-6000rpm fordet.

Har prøvd med elektronisk tenning. Fikk bare syky mye tenningsbank etter 2500rpm. Stiften har jeg byttet og justert rett etter boka.

 

Så en ting her idag. Er en sak som skal stå under innsuget på toppen med to nippler på. En rødaktig sak. Den rødaktige saken var ikke der. Den er knekt av, så er bare en "pinne" inni der nå som har stått inni den rødaktige saken. Denne står ganske langt frem på motoren. Mellom syl 1 og 2 mener jeg. Kan det være denne som er årsaken? Falskluft via der?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en ting her idag. Er en sak som skal stå under innsuget på toppen med to nippler på. En rødaktig sak. Den rødaktige saken var ikke der. Den er knekt av, så er bare en "pinne" inni der nå som har stått inni den rødaktige saken. Denne står ganske langt frem på motoren. Mellom syl 1 og 2 mener jeg. Kan det være denne som er årsaken? Falskluft via der?

 

Tja, jeg har enda til gode å se en a-motor knele pga så lite falskluft, men du får fikse det og sjekke. Den rødaktige saken, er "temperatur-giveren" til motoren. Den åpner ikke før en viss temperatur er nådd, og da slipper vakum gjennom til EGR-en som åpnes.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Så det er bare til EGR-systemet det ja.. Med andre ord lite å si. Kan jo selvfølgelig bytte den å se hva som skjer. Har forresten justert på den 8mm skruen midt under gasseren. Den gikk litt reinere på tomgang og ble LITT kjappere opp fra 2000rpm til 3000rpm. Så er litt bunndrag i den ihvertfall. Men uansett, er nok ikke det som er feilen.

 

Ang el-tenning, så vet jeg ikke hva som var galt. Gjorde alt slik som det skal gjøres og hadde rundt 10-13 grader fortenning. Byttet tilbake til stift-tenning, men har fremdeles litt bank over 2500rpm.

 

Vacuumslangene er koblet riktig ja. Er vel egentlig ikke noe spesiell rekkefølge på dem annet enn at fordeleren skal ha i fra gasseren.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår