Gå til innhold

Plages som F*** med B230E motor..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har montert inn en B230E motor som jeg har tatt vekk den mekaniske innspruten på å satt på forgasser med innsug. Kjører med A-innsug og 175CDUS gasser (Gulkork). Dysene og ledningsnettet er igjen på motoren.

 

Problemet er da at jeg ikke får den opp til turtallsperren når jeg kjører. Turtallsperra er på 6700 og når jeg presser motoren hardt i f.eks 2.gir, blir det bråstopp på rundt 6500-6800. Har prøvd 4 forskjellige turtallsperrer, men er det samme. Skal også sies at bilen ikke akkurat er rask på turtallet.

 

Når jeg kjører i byen (lav fart i 2.gir) og gir flat fjøl, dør motoren helt. Som om noen skrur av tenningen. Den bare daler sakte men sikkert ned på turtall. Hvis jeg derimot gir saaaakte gass ned til full gass, funker den ca som den skal.

 

Har byttet plugger, ledninger, fordeler, fordelerlokk, stift, coil, coil-ledning, forgasser etc. INGENTING nytter.

 

Noen som har hatt samme problemet evt vet hva som kan være feil? Håper virkelig på fornuftige svar, da dette er et problem som lager tull på livet mitt. Er vel som dere sikkert vet lite arti å hoppe seg gjennom byen i rykk og napp... :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har ikke justert noe på gasseren. Gasseren funket supert i den forrige motoren... Er helt rådløs jeg nå.. :p

Motoren går forresten ikke uten choke pga lavt turtall. Hvis jeg justerer tomgangen LITT opp, starter opp bilen å kjører en runde, er tomgangen på rundt 3000rpm. Justerer jeg ned til rundt 1000rpm, kjører litt å prøver å la den gå på tomgang, dør den pga lavt turtall..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha litt turtall på motoren. Den er jo dau som F*** under 3000rpm. Er ingen vakuumlekkasjer. Har gått over alt med startgass etc..

Bensinen henter jeg fra tanken..via bensinpumpa som jeg har montert på blokka..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke rart ar den ikke er helt i form hvis du driver å drar den så vanvittig langt. jeg har en b23e å den er det ingen vits i å dra lenger enn 5000rpm.

 

Det er jo snakk om en gammel volvo motor.

Høres ellers ut som blanding/tennings problem ja.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke rart ar den ikke er helt i form hvis du driver å drar den så vanvittig langt. jeg har en b23e å den er det ingen vits i å dra lenger enn 5000rpm.

 

Det er jo snakk om en gammel volvo motor.

Høres ellers ut som blanding/tennings problem ja.

 

klarte fint opp til turtalsperra med en b230a på min bil til og med i 3 gir, kjørte til sperra hvær gang jeg dro ut fra garsvegen min med kalld motor og fortsatt like god etter 450000km bak seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du har montert A-tenninga oxo, med A-fordeler, A-tennmodul, A-tenningsledningsnett osv.... og satt på A- motor-ledningsnette så den lille ventilen på innsuget får strøm når motoren er igang???

 

Virker ikke sånn:

 

Dysene og ledningsnettet er igjen på motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lars_b:

Har strøm på den solenoiden på innsuget ja. Kjører med vanlig stift-tenning fra b21/b23a. Trenger jo ikke hele ledningsnettet til en A-motor vel?

 

 

fjelling:

En motor skal da klare å gå over 5000rpm uten at man skal vente ett år før den passerer det. Å den skal heller ikke skyte å baktenne på tur opp dit, med andre ord noe feil. Er jo feilen jeg er ute etter å finne her.

 

Toroen:

Orker ikke bytte tanke/kjøpe armatur + hovedpumpe, pumperele, resten av ledningsnettet osv osv bare for å få mekanisk sprut når jeg kan gjøre det enkelt å kjøre med forgasser. :)

 

volvo240gl_1986: Hva er den skruen til? Blandingsskru? Hvilken vei skal jeg isåfall skru?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarte fint opp til turtalsperra med en b230a på min bil til og med i 3 gir, kjørte til sperra hvær gang jeg dro ut fra garsvegen min med kalld motor og fortsatt like god etter 450000km bak seg:)

 

skal vertfall passe på og ikke kjøpe bruktbil av deg

men det sier jo en del om motorene da:) bra saker

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan ha noen formeninger om hva som er feil? Har nå fått tak i en annen gulkorkgasser som funket fint på den motoren den stod på. Men når jeg satte den på min motor, ble det ingen forskjell.. Er akkurat lik som den har vært... Kjenner jeg begynner å bli småsur nå..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha litt turtall på motoren. Den er jo dau som F*** under 3000rpm. Er ingen vakuumlekkasjer. Har gått over alt med startgass etc..

Bensinen henter jeg fra tanken..via bensinpumpa som jeg har montert på blokka..

 

Er jo ikke akkurat særlig sprekere over 5000 rpm men...

 

Du merker vel kanskje ikke at bilen slutter å dra? Er ikke sånn som på NFSU at man skal gire på turtallsperra...

 

 

 

Ut ifra hva jeg hører her sitter ikke problemet i motorommet, men bak rattet...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår