Gå til innhold

Problem med clutch/ gir på FK motor

Ranger emnet


Volvo240GT

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått inn FK motor i bilen med ny clutch å greier, men når jeg girer kommer det en jævla skrikelyd en plass... Jeg kan starte bilen i gir, men når jeg skal slure i gang skriker det som faen. Det skjer både når kassa står i gir og i fri. Noen som vet? Er B230FK med M47 girkasse.

1990 Volvo 240 GLT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sving2.jpg

 

I midten her sitter det et lite kule lager og en låsesplint

M45/46/47 har en type lager, M90 har et annet, Event hadde motoren din automatkasse før, og da sitter det en "styrbussning" for konverter`en inni der.

 

Volvo delenummer er:

 

Lager M45/46/47: 181799

Låsering M45/46/47: 6842797

Lagerbussning M90: 6842797

Styrbussning automat: 6842797

 

(bare glem det som står på bilde og de grønne feltene, har brukt bilde i en annen sammenheng før )

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sving2.jpg

 

I midten her sitter det et lite kule lager og en låsesplint

M45/46/47 har en type lager, M90 har et annet, Event hadde motoren din automatkasse før, og da sitter det en "styrbussning" for konverter`en inni der.

 

Volvo delenummer er:

 

Lager M45/46/47: 181799

Låsering M45/46/47: 6842797

Lagerbussning M90: 6842797

Styrbussning automat: 6842797

 

(bare glem det som står på bilde og de grønne feltene, har brukt bilde i en annen sammenheng før )

 

m90 har ikke lager i veiva i det heletatt.

 

Det sitter en stålhylse som har akkurat samme mål som lagret som sitter der på andre modeller.

 

grunnen til at hylsa sitter der og at den har samme dim som et lager er vel for å kunne bruke vanlig specialverktøy for å sentrere lamellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m90 har ikke lager i veiva i det heletatt.

 

Det sitter en stålhylse som har akkurat samme mål som lagret som sitter der på andre modeller.

 

grunnen til at hylsa sitter der og at den har samme dim som et lager er vel for å kunne bruke vanlig specialverktøy for å sentrere lamellen...

 

Og derfor kalles det "lagerbussning" på vadis

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår