Gå til innhold

Audi 100, 93mod starter tregt.

Ranger emnet


Gjone

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Bilen min har i det siste begynt å starte så tregt.

Den starter aldri på første forsøk lenger.

 

Og når den først starter går den veldig rolig noen sekunder før den kommer.

 

Men om jeg da skrur av tenningen, og prøver å starte på nytt. Kommer den med en gang.

 

Noen som vet hva dette kan komme av?

Har selv trodd det har vært bensinpumpa, men den bytta jeg for et halvt år siden. Nettopp bytta plugger også.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp snakket med Møller i Sandefjord.

De trodde at det var Varmstartsregulatorern eller kaldstartsventilen eller begge deler som var gått..

 

Siden det er når bilen er kald at jeg har problemene så synes jeg det høres fornuftig ut med Kaldstarstventilen.

 

Er dette en jobb jeg klarer selv eller skal jeg sette bilen til møller? Noen som vet noe pris på en slik ventil?

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kaldstart ventil koster ca 1800kr hos Møller...! Tror det går greit å bytte den sjøl, det så sånn ut på tegningene jeg så hos møller. Hvis du må ha bilen på verksted så er møller siste plassen du burde sette bilen, de er jo grisedyre. Hadde motsatt problem med min audi (vanskelig å starte når den var varm) og det var en tempføler som var ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kikka på bilen i dag, målte litt og diverse. Så konklusjonene er at den sliter litt med å få drivstoff.. Mener å huske at vi konkluderte med at det er bensin ventilene som blir litt trege når bilen ikke kjører så mye..

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår