Gå til innhold

6-trinns kasse i 740?

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

t56 kassa det, antall gir har ingenting med bilen og gjøre, kun kassens utforming, adapter plater er ofte nødvendig, utenom det må du nok bygge hydr-clutch, men det får du billig i sverige.

 

265 har ikke 6 gir.. også kan du søke litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t56 kassa det, antall gir har ingenting med bilen og gjøre, kun kassens utforming, adapter plater er ofte nødvendig, utenom det må du nok bygge hydr-clutch, men det får du billig i sverige.

 

265 har ikke 6 gir.. også kan du søke litt ;)

 

Fult klar over at 265 ikke er 6-trinns ja, men tenkte på holdbarhet osv.. Og det du har sagt over der er ikke det jeg er ute etter ;).. Behøver ikke fortelle meg "generelt" om girkasser... Trenger å vite hvilken kasse®, og hva av modifikiasjoner som trengs med de..

 

Jeg er altså ute etter folk med relevant erfaring som nå er stikkordet, ikke noen forum-whore-posts;)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt og vite effekten du skal ha da.

getrag kasse koster ca 5000, så må du ha dapterplate, hydr clutch pumpe,ny trykkplate og clutch, korte\forlenge mellom akslingen, fikse spakstellet. ( kassa tåler 500 hk sier mange, andre sier 400 )

alt avhengig av motor størrelse.

 

TKO600 er en annen mulighet, men den koster 15 - 20000 kr, og krever en del mer arbeid, passer nesten ikke i 740 pga lengden. ( skuddsikker kasse )

 

Supra kasse, mye jobb, stort sett samme type modifikasjoner som resten, men kassa er DYR! ( skuddsikker )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 hk, hvorfor ikke M90 ? kjøp en med lav km, forsterk 3 gir, bygg om til hydr. clutch,

 

ang erfaring har jeg tilpasset en getrag 265 i 740 ;)

supra \ tko 600 har jeg bare sett tegninger og bilder av.

men antar at budskjettet ikke er glad i 20 000 kr`s girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 hk, hvorfor ikke M90 ? kjøp en med lav km, forsterk 3 gir, bygg om til hydr. clutch,

 

ang erfaring har jeg tilpasset en getrag 265 i 740 ;)

supra \ tko 600 har jeg bare sett tegninger og bilder av.

men antar at budskjettet ikke er glad i 20 000 kr`s girkasse.

 

M90 har 5 gir.. ;)

 

Budsjettet er glad i det jeg er glad i... men selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må du ha 6 gir?

da står du mellom t56 og supra kasse.

men ingen av de er nødvendige med 250 hk

 

Altså, nå skal jeg lære deg en ting..

Valg av deler virvler ikke alltid opp mot for mye effekt man skal ta ut, men også endel andre ting...

Det nytter ikke å bygge motor/bil når man skal tenke "740 grenrør, holder til 300hester" osv...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lære meg en ting? hadde du søkt hadde du fort funnet ut :

AC` har TKO600 kassa

fortell meg noe forunuftig da, du sier du skal ha 250 hk, hva er da poenget og bruke like mye på en girkasse som hele motoren koster?

 

og jo, det nytter og bygge etter det man har, dessuten så er det en del flere substanser som tilsier noe om effekt i en motor.

 

men, du vet jo selv best. men du har ikke mange girkasse alternativene.

 

Getrag 260,262 og 265

T56

Tko600

Supra

M90H

 

dette har blitt gjort før, den som søker vil finne :

 

http://home.online.no/~kjet-sk/Getrag.htm

http://powertraineurope.no/ ( de mekker mellomaksel for deg )

http://www.bilforumet.no/700-serien/146972-girkasse-spm-hvilken-kasse-skal-jeg-bruke.html hadde du bare søkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEhe, ikke krangle nå gutter.

 

Skal du ha 6 trinns er det enten t56 kassa som gjelder (Sjekk ttcautomotive.com der finner du data på alle tremec kassene) eller suprakasse, så enkelt er det. Men disse kassene er mye dyrere enn bmw eller volvo kasser, men det er jo bare flott om du kjøper ei flunkende ny tremec, de er ihvertfall *nydelige* å bruke samt at du har ei kasse for evig og alltid.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra kassa passer inn, men du må lage nytt oppheng, ny giroverføring, bygge om clutchhus hvis du skal ha Volvo motor(clutchhuset er ikke løst), lage clutch og mellomaksel. Supra kassene lar seg skaffe, men ligger på rundt 30 lapper for en som er bra.

T56 er enkel å få tak i hvis du tar en fra USA. Men girstanga passer ikke inn i 740. Så har må du bygge et eller annet. Stanga kommer opp nesten 10 cm for langt frem i forhold til hullet i girtunellen på bilen. Et annet problem er at inngående aksel er for kort, så det er et problem å få på kassa overhode. Dette kan du høre med Euro96 her på forumet. Han har en sånn på bilen sin, så mulig det finnes forskjellige versjoner av T56.

T56 er det grei pris på. Rundt 14 tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den supra kassa hadde jeg ikke giddi å vurdert engang, må smi boltsirkelen fra volvohuset over på den supra kassa å greier.. Også om den mot formodning skulle ryke eller være dårlig må du begynne på nytt igjen... Da er det bedre å handle ei TKO eller T56 altså... TKO tåler mest og tåler omtrent like mye som Supra kassa tåler...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår