Gå til innhold

hvordan få subben til å slå i takt med musikken.

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

hei jeg har en kicker L7, zx1000 og en kondensator dynabel 1,5F og et kiteck 1800... kassen er formet som en trekant og den er på 57L.. portene er 2 80i diameter og de er 10cm lange?

 

hva kan jeg gjøre får å få subben til å slå rikltig?

finnes det spillere som du kan stille på om subben skal "litt før eller etter lyden" at liksom subben sin lyd kommmer før fram til subbforsterkeren en til lydforsterkeren?

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et kiteck 1800? Tidskompensering blir å rette opp i et problem som ikke skulle vært der i utgangspunktet. Forsøk å bytte om pluss og minus på basselementene, prøv å justere litt frem og tilbake om du har fasejustering på forsterkeren, eller forsøk å plassere kassa annerledes. Står dette i en sedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at du har litt upresise elementer også,tror jeg ville kjøpt meg ny spiller,men ikke p.g.a problemet du beskriver =P Det finnes det nok enklere løsninger på.

 

Sløvt av meg :P Så ikke at det sto hvilket utstyr du har,hehe.

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker,har aldri hatt kicker i hele tatt.Hva deler du på foresten? Hvis du skrur delefrekvensen på ampen din litt opp kan det hende subben blir litt mer presis,dog med mindre bass,å heller ikke like dyp..prøv deg fram med innstillinge på ampen :)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille opp delefrekvensen fører da hverken til mindre bass eller mindre dyp bass. Det eneste det fører til er at basselementet gjengir MER av frekvensspekteret ;)

 

Maxhp: jeg ville tatt bilen med til noen som har peiling på bilstereo og fått dem til å se over innstillinger og liknende før jeg hadde byttet ut noe som helst. Som sagt tror jeg slett ikke feilen skyldes utstyret du har, men heller montering og/eller plassering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L7 spiller generelt ikke særlig vakkert på noen måte, forresten. Har S15L7 x 2 selv, og sammenliknet med 15" jeg har hatt tidligere, spiller de langt fra nydelig. De sliter med å henge med på rask bass, jeg tror nok det er pga høy induktans i spolen fordi den er laget for å tåle X antall watt, ikke for å høres bra ut mens den pumper ut lyd... Men de bråker mye til prisen, det gjør de! :D

 

Editert: LES: http://www.adireaudio.com/Files/WooferSpeed.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår