Gå til innhold

Polering, alt skal kjøpes på bilxtra (økonomi)

Ranger emnet


iceraven

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg skal polere den nye kjerra, men dette skal gjøres på søndag og jeg rekker derfor ikke å bestille alt fra autogeek i denne omgang :)

 

Bilxtra har forsåvidt de samme produktene, dyrt...men jeg får i det minste en pen bil.

 

Hva trenger jeg for et godt resultat? Tenker da i økonomiklassen, dvs at jeg ikke har planer om å bruke 1000-1500,- på slike produkter.

 

Har lest litt om Meguiars Clay og tenkte at jeg skulle brenne til med en slik. Den koster 285,- på bilxtra. I tillegg så har bilen noen "bruksriper" Dvs litt på panser, dører og bakskjerm osv. Vet ikke om bilxtra fører scratch X? Eventuelt et annet produkt som er like bra?

 

Ellers er bilen pen. Har shampoo fra Skien såpefabrikk. Er denne brukanes?

 

Trenger eventuelt dette:

Bilshampoo (om den jeg har ikke kan brukes)

Vaskehanske (svamp er vel forbudt)

Clay (smart?)

Scratch X

En god Polish

Polerduk eventuelt hva jeg trenger ellers.

 

Jeg skal ikke bruke maskin, bilen er en Audi A2 så det er ingen stor bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha den over polish igjen?

 

Kom akkurat på at jeg har en ubrukt "autoglym" pakke liggende hjemme. Den består av Autoglym super resin polish og Autoglym Extra Gloss protection.

 

Kan jeg da kjøpe noen påføringspads, og microfiberkluter samt en clay så har jeg en grei pakke for nå?

 

Jeg har forstått det rett at jeg bruker microfiberkluten til å tørke av polish ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fremdeles ingen lakkbeskyttelse. Poleringsmidler og rubbingmidler og rene polish gir ikke noe som helst beskyttelse. Da må du frem med voks/carnuba/polymer osv. Lite vits i å gjøre masse arbeid om det er nok at det kommer et støvfnugg på lakken din som du knuffer borti for å få riper igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjapt overslag slik som jeg husker prisene på bilxtra.

 

2 liter meguiars nxt shampo kr 199

Meguiars microfibervaskehanske kr 199

Meguiars nxt wax kr 350

Meguiars microfiberklut kr150 Denne og håndkleet er ikke et must, men den gjør bilvasken mye lettere.

Meguiars water magnet towel kr150

Turtlewax platinum wheel cleaner kr 80.

Meguiars clay kr 170 (eller var det 270?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym er bra! Har selv brukt Paint Renovator, Super Resin Polish og Extra Gloss Protection fra dem. Anbefales på det varmeste! Meget lett å jobbe med, resultatet er bra, slipper å blakke deg i forhold til Meguiars og det sitter lenge på lakken.

 

Det som kan være lurt å ha er:

NXT Generation Car Wash (Meguiars såpe)

Meguiars Wash Mitt (vaskehanske)

Meguiars Waffle Towel elns (istede for pusseskinn fra esso)

Quick Clay

Paint Renovator, Super Reshin Polish og Extra Gloss Protection (autoglym)

Små gule poleringsputer fra Meguiars (legge på polering)

Ultimate Wipe Detailing Cloth (til å fjerne polering osv)

 

Såvidt meg bekjent får du Autoglym kun hos Mekonomen. Mulig dem har det på Bilxtra også. :)

Lykke tell!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym er bra! Har selv brukt Paint Renovator, Super Resin Polish og Extra Gloss Protection fra dem. Anbefales på det varmeste! Meget lett å jobbe med, resultatet er bra, slipper å blakke deg i forhold til Meguiars og det sitter lenge på lakken.

 

Det som kan være lurt å ha er:

NXT Generation Car Wash (Meguiars såpe)

Meguiars Wash Mitt (vaskehanske)

Meguiars Waffle Towel elns (istede for pusseskinn fra esso)

Quick Clay

Paint Renovator, Super Reshin Polish og Extra Gloss Protection (autoglym)

Små gule poleringsputer fra Meguiars (legge på polering)

Ultimate Wipe Detailing Cloth (til å fjerne polering osv)

 

Såvidt meg bekjent får du Autoglym kun hos Mekonomen. Mulig dem har det på Bilxtra også. :)

Lykke tell!

 

Autoglym selges på bilxtra også.

Men for å få en skikkelig økonomipakke, får man pakker fra autoglym med shampo, super resin polish, lakkforsegler, svamp og polerduk til en rimelig penge på statoil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ikke for å være frekk men bare gå å sjekk på din nærmeste stasjon det vel? :)

 

Alt som står på internett kan man som regel undersøke og finne ut av selv. Men det er ikke alltid det enkleste :)

 

Har forresten vært innom nærmeste stasjon, men de hadde ikke noen slik pakke. Mulig ikke alle har den eller at de er utsolgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som står på internett kan man som regel undersøke og finne ut av selv. Men det er ikke alltid det enkleste :)

 

Har forresten vært innom nærmeste stasjon, men de hadde ikke noen slik pakke. Mulig ikke alle har den eller at de er utsolgt.

 

Hmmmm..Du som har Seat (VAG) kan også kjøpe den pakka på Møller vet jeg! Om ikke det er ei pakke så har dem hvertfall slikt her, hver for seg. :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår