Gå til innhold

iceraven

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om iceraven

  • Bursdag 03/10/1981

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

iceraven's Achievements

  1. På sommer har jeg 235/55/17 På vinter 215/65/16 Jeg må kompensere noe for at den skal gå rett frem. Naturlig retning er "rett" med rattet... Samtidig så ble jeg grusomt usikker her om det stemmer..hehe :) Skal ut en tur nå. Tar en tur og kommer tilbake til akkurat det spørsmålet.
  2. Ah, neida. Det er samme dekk/felg på alle fire hjul :) Tar en tur innom blå ring og forhører meg der i dag. Kan jo hende at de har noen "triks" på lager. Veldig merkelig at den går skjevt ved bytte fra sommer til vinterhjul. Har lest at flere har samme problemet på diverse forum så det er tydeligvis ikke et helt ukjent fenomen.
  3. Nå er jeg ikke sikker på hva det betyr? Kan det være slik at dekkene er forskjellige? Jeg husker på min gamle audi 90 for en del år siden så ble det blitt dreiet en del av senterringen bak slik at de skulle gå inn under hjulbuen. Er det noe av det samme? Møller nevnte ikke det da jeg ringte...hadde regnet med at de burde vite det. Men jeg har kanskje for stor tiltro til Møller sin kunnskap om sine egne biler. Det er vel 4 like hjul?? Er det kanskje noen som kan anbefale et uavhengig verksted i vestfold som har peil? :) hehe.
  4. Det har jeg ikke prøvd av den enkle grunn at det er 15 blå ute akkurat nå :) Jeg fikk beskjed fra møller om å prøve dette. Skal selvsagt prøve det først og se om det hjelper men sitter med en følelse av at det er noe annet. Dekk som har gått ca. 6000km bør ikke være såpass slitt at de utgjør over 1cm "skjevhet" på rattet. Da jeg spurte om det på møller i tønsberg sa de at dette ikke skal forekomme mens min lokale møller mente at dette kun være tilfellet. Oppdaget en sak med en bmw på nettet. De hadde byttet en bærebru og rattet sto skjevt. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/(S(nx3grzycf2niidrr32o1pi45))/melding.aspx?Id=606900 Han fikk blant annet problemer med at varsellampe for lufttrykk kommer på. Det samme har jeg opplevd 3 ganger siden jeg byttet til vinterdekk. Slik jeg har forstått det er det en sensor som måler rullediameter i forhold til hastighet på alle fire hjulene. Når jeg sjekker lufttrykket er det ingen forskjell av betydning i dekkene. Om vi snakker om 0,1 bar så er det maks. Han syntes også at bilen var "treigere" å svinge til den ene siden. Jeg opplever faktisk mye av det samme. Innover til Oslo forrige uke var den noe vinglete på veien. Det blåste litt men ikke mer enn at det ikke har vært noe problem tidligere. Får en følelse av at det er noe med bærearmene her. De var jo nede i sommer da de byttet svinghjulet.
  5. Aldri truffet noe form for kantstein eller hull av betydning :) Bærebrua var nede da de byttet svinghjulet sa mekanikeren. I følge møller er det ingenting galt med bilen! Jeg har jo ingen mulighet til å sjekke dette selv hvis de ikke vil ta inn bilen for sjekk. La oss si det slik at de er lei av meg..hehe. Jeg vil bare ha bilen min slik den var før de bytta svinghjulet. Er av den formening at det ikke er for mye å be om. Har bestilt time hos Møller i Tønsberg nå i desember..da mitt lokale møllerverksted mener at alt er ok. Det eneste jeg i utgangspunktet kan sjekke er jo lufttrykket og det er ok.
  6. Har ikke merket noe til at den trekker til siden under akselerasjon..kan ta en tur i morgen og undersøke. Regner uansett med at jeg hadde merket det om det var et problem. På en rett "ny" vei med ny asfalt må jeg holde rattet noe til høyre og bilen går rett frem. Kjører jeg sakte er det ikke problemer. Dvs om jeg kjører i kø og kryper fremover i 20-30km kan jeg holde rattet så og si rett og bilen går rett frem. Det er først ved høyere hastighet over 50km at det blir synlig. Nå skal det sies at jeg ikke vet om de samme vinterdekkene står på samme sted. Er Continental Cross uten rulleretning og merking (de har stått på dekkhotell). Ergo er jeg usikker på om det samme dekket sto på rett sted i fjor. Kan det ha noe å si? Burde jeg prøve å flytte dem rundt og sjekke om det blir bedre?
  7. Kort historikk: Har en 1,5 år gammel vw tiguan. I sommer byttet møller dobbelsvinghjulet da det var noe "galt" med det. Problemet i ettertid er følgende: Rattet står ikke rett når bilen kjører "rett frem". Sender den inn til møller igjen (dette var i sommer) og de tar en forstillingskontroll. Jeg klager igjen fordi rattet står fortsatt ikke rett når jeg kjører rett frem. Spissingen er rett men rattet står ikke rett. Slurv i mine øyne. Etter litt om og men tar de en ny spissing og rattet står nå rett på når jeg kjører på sommerhjula rett frem. Bytter til vinterhjul og problemet er tilbake. Må holde rattet kanskje 1-1,5cm mot høyre når bilen skal kjøre rett frem. Sier i fra til møller og de sier at det kan "være hjula som gjør dette". Med andre ord så vil de ikke fikse det! Litt irriterende når bilen har gått 21000km og bare er 1,5 år. Noen som har noen meninger om dette? Jeg opplevde ikke dette i fjor da jeg byttet til vinterdekk.
  8. Ser ut som vanlig billakk..jeg får prøve forsiktig på et lite område og sjekke først :)
  9. Har en Audi A2 som har noen "plastriper" her og der. I front på denne bilen så er grillen et stort blanklakkert plastdeksel med audiringer på (dekselet er sort). Her har det kommet en del riper som er godt synlig i sola.. Det er bare overflateriper og ikke noe store greier. Samtidig så har det kommet litt på plastdekslene rundt bilen, de er matt sort. Tips for å fjerne dette? :)
  10. Skal jeg ha den over polish igjen? Kom akkurat på at jeg har en ubrukt "autoglym" pakke liggende hjemme. Den består av Autoglym super resin polish og Autoglym Extra Gloss protection. Kan jeg da kjøpe noen påføringspads, og microfiberkluter samt en clay så har jeg en grei pakke for nå? Jeg har forstått det rett at jeg bruker microfiberkluten til å tørke av polish ? :)
  11. Hei godtfolk! Jeg skal polere den nye kjerra, men dette skal gjøres på søndag og jeg rekker derfor ikke å bestille alt fra autogeek i denne omgang :) Bilxtra har forsåvidt de samme produktene, dyrt...men jeg får i det minste en pen bil. Hva trenger jeg for et godt resultat? Tenker da i økonomiklassen, dvs at jeg ikke har planer om å bruke 1000-1500,- på slike produkter. Har lest litt om Meguiars Clay og tenkte at jeg skulle brenne til med en slik. Den koster 285,- på bilxtra. I tillegg så har bilen noen "bruksriper" Dvs litt på panser, dører og bakskjerm osv. Vet ikke om bilxtra fører scratch X? Eventuelt et annet produkt som er like bra? Ellers er bilen pen. Har shampoo fra Skien såpefabrikk. Er denne brukanes? Trenger eventuelt dette: Bilshampoo (om den jeg har ikke kan brukes) Vaskehanske (svamp er vel forbudt) Clay (smart?) Scratch X En god Polish Polerduk eventuelt hva jeg trenger ellers. Jeg skal ikke bruke maskin, bilen er en Audi A2 så det er ingen stor bil :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår