Buford-T Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Jrg lurer på om dette er mulig? har lyst og få bilen litt lavere:smilbmw: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 dette er fullt mulig. jeg har ikke gjort dette selv på en van men slik jeg husker det kan du kape fjærene frem en ca en tomme, skal du senke mer må du ha senkesett. jeg har montert et 2" senkesett frem på min pikkis og kapet fjørene 1/2" . det er vell i stort sett samme opplegg på den som på en van. Bak kan man montere Shackle/Hanger da kan du senke max 4". Jeg har gjort dette på min pikkis 3" frem og 4" bak. Eneste problemet er at man trenger en fjørkompressor og det koster een tusing :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 her får du luft og vanlige senkekit med droppa spindler/evt droppa i-beams og shackler/hangers vet ikke om du har chevy, dodge eller ford men kikk her: AIM Industries Inc. - Home Page Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buford-T Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Stepside: Hvor får man tak i den fjærkompressorn? Har lett etter slikt en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Stepside: Hvor får man tak i den fjærkompressorn? Har lett etter slikt en stund. Biltema har da hatt disse i lange tider: Biltema Norge Å ja, de funker og er mere enn kraftige nok til en van... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 biltemakompresoren er for liten til fjærene på en van, de funker fint på volvo :-). Jeg har kjøpt fra en fyr på nordstrand i oslo husker ikke hva hen heter skal se etter hjemme om jeg kan finne adressen. Kostet en 1000sing men absolutt nødvendig for å montere standard fjærer. det kan gå å montere uten hvis man har kortere fjærer. Hvis du er i osloområde så kan du få låne mine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 biltemakompresoren er for liten til fjærene på en van. Det er de SLETTES IKKE! Jeg har brukt biltema sine fjørkompressorer på min Ford Econoline E350 flere ganger og de er like fine og takler jobben 100% Men bevares, kast gjerne vekk en tusing for min del... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Du kan men de er ikke dimensjonert for dette, de er beregnet til vanlige personbiler,vet ikke hva ford har for noe fjærer (men det er sikkert pusslete greier) men på chvroleter sitter det orntlige saker :-) Det er umulig å få på biltema saken på mine fjærer! Joda jeg har biltema sakene også de bruker jeg på personbiler med mindre fjærer. Det kan være farlig å bruke underdimensjonerete fjærkompressor, spesielt når de monteres utvendig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Du kan men de er ikke dimensjonert for dette, de er beregnet til vanlige personbiler,vet ikke hva ford har for noe fjærer (men det er sikkert pusslete greier) men på chvroleter sitter det orntlige saker :-) Det er umulig å få på biltema saken på mine fjærer!Joda jeg har biltema sakene også de bruker jeg på personbiler med mindre fjærer. Det kan være farlig å bruke underdimensjonerete fjærkompressor, spesielt når de monteres utvendig. Ja de er veldig puslete... :hammer Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Jeg må si meg enig med Stepside, de biltemaklemmene er ikke mulig å få på framfjærene på en G20. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Jeg må si meg enig med Stepside, de biltemaklemmene er ikke mulig å få på framfjærene på en G20. Mulig det, men de passer på en Ford E350 ihvertfall... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Hehe, akkurat slik som at gulost passer veldig fint på brødet, men ikke fullt så godt på sjokoladekake? :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 dette er fullt mulig. jeg har ikke gjort dette selv på en van men slik jeg husker det kan du kape fjærene frem en ca en tomme, skal du senke mer må du ha senkesett.jeg har montert et 2" senkesett frem på min pikkis og kapet fjørene 1/2" . det er vell i stort sett samme opplegg på den som på en van. Bak kan man montere Shackle/Hanger da kan du senke max 4". Jeg har gjort dette på min pikkis 3" frem og 4" bak. Eneste problemet er at man trenger en fjørkompressor og det koster een tusing :-) På van sitter bladfjærene på en helt annen måte enn på pickup så bak funker ikke pickup varianten du snakker om! Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Treigesen Skrevet Mars 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2008 Jeg også bruker biltema fjærklemmer, Men brukte ikke klemmer i heletatt når jeg bytta på pickup'n min. Og det er en C30... Er lettere å bytte uten klemmer. Men når jeg kappa en runde, slo ramma og bærebrua borti hverandre hele tiden, så jeg vurderer spindler neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg