Gå til innhold

Billigste bil å pendle med ??

Ranger emnet


BaSsKiCkEr

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tror du, eller vet du?

 

Tro kan du gjøre i kirka..

 

Hadde 1,6TD brukt 0,8 på mila hadde jeg vel kanskje ikke nevnt den;)

Regna med at en 15 år eldre 1,9 diesel bruker mer enn en ny 2.0 tdi. Og det trenger jeg ikke å dobbelt sjekke, bare at bilen er 15 år gammel så bruker den ikke like mye som den var ny. Men at den har lavt forbruk er greit nok, men at den bruker mindre enn en ny bil er bare tull.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med at en 15 år eldre 1,9 diesel bruker mer enn en ny 2.0 tdi. Og det trenger jeg ikke å dobbelt sjekke, bare at bilen er 15 år gammel så bruker den ikke like mye som den var ny. Men at den har lavt forbruk er greit nok, men at den bruker mindre enn en ny bil er bare tull.

 

Slo det deg ikke at den nye motoren du prater om har 140hk, og den gamle 75hk? 1.6td bruker 0.6 på mila eller gjerne under det også. Det VET jeg:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige Punto 55s målte jeg til 0,48 på langkjøring. Ikke er de knøttsmå heller, og helt greie å bruke på langtur. Min nåværende Punto har jeg kjørt t/r Kristiansand-Stockholm, t/r Kristansand-Trondheim (utallige ganger), Kristiansand-Trondheim-Førde-Bergen-Kristiansand uten å ha støtt på andre problemer enn å bytte normale slitedeler.

 

Med unntak av dynamoen, som skyltes at meg og en kompis hadde strammet reima litt for hardt. En litt for stram reim varer nøyaktig fra Kristiansand til Biri, det har jeg nemlig dobbeltsjekket ;) Pokker så kjedelig å stoppe på nøyaktig det samme busstoppet to ganger gitt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 ja, men vi snakket om en 2.0 og siden de ikke hadde 2.0 på den tida så tok jeg 1.9 som et eksempel, er stort forskjel i forbruk hvis du går ned 300-400ccm på motor str.

 

Ok, ta 1.9 da. Min gamle pendlegolf med 1.9td, gamletypen med mekanisk innsprut, bruker 0.45 på mila.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en Vento 93mod med 1.9 TD (kjørt 320km) og kjører daglig 5-6 mil og fyller diesel (IKKE AVGIFTSFRI) ca annen hver hælg! kommer ann på hvor mye jeg kjører i hælga :driving

 

synes den er en grei bil til pendlig, men som nevnt tidligere er ikke disse motorene/bilene noen fartsbiler!!

 

Det jeg har påkostet den siden jeg kjøpte den i desember er hjullager forran og bremseslangene forran samt litt småtteri slikt som skiftet olje, oljefilter og luftfilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,6 ja, men vi snakket om en 2.0 og siden de ikke hadde 2.0 på den tida så tok jeg 1.9 som et eksempel, er stort forskjel i forbruk hvis du går ned 300-400ccm på motor str.

 

Les en gang til, har skrevet 1,6TD hele to ganger;)

Er ikke mye annet enn volum som skiller 1,6 og 1,9TD..

En kamerat av meg har 3`er Golf stv med 1,9TD, han kjører lett 100mil på en tank diesel(ca.55l)

 

Det eneste negative med 2`er Diesel er at den ikke er så lett å finne i ok stand, er som regel kjørt 400-500,000 og null vedlikehold. Er også relativt lett å trimme disse, mer trykk på dieselpumpa, IC og høyere turbotrykk så er ikke 90hk usannsynlig, uten at forbruket blir så drastisk heller..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peugeot 306 tdi, min bruker 0,46 på mila er veldig kjapp og driftsikker. 90 hk og 196 nm. min går utrolig fint til tross for sine 414000 km, siste pkk (eu) gikk som en drøm uten feil. galvanisert så uten rust. faktisk ikke så ille i pris heller...

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les en gang til, har skrevet 1,6TD hele to ganger;)

Er ikke mye annet enn volum som skiller 1,6 og 1,9TD..

En kamerat av meg har 3`er Golf stv med 1,9TD, han kjører lett 100mil på en tank diesel(ca.55l)

 

Det eneste negative med 2`er Diesel er at den ikke er så lett å finne i ok stand, er som regel kjørt 400-500,000 og null vedlikehold. Er også relativt lett å trimme disse, mer trykk på dieselpumpa, IC og høyere turbotrykk så er ikke 90hk usannsynlig, uten at forbruket blir så drastisk heller..

Og hvis du ser hvem jeg siterte først så var det han som sa at en gammel 2.0tdi brukte 0,6 på mila.

 

Men ja vet selv at golf bruker veldig lite, men syns det var total urealistisk at en så "gammel" bil brukte så lite. Selv med få hester.

 

Ja golf bruker veldig lite, vi (jeg) har skjønt det nå. :P

 

Men var det ikke en del feil med golfene, som vannpumper som gikk i et sett? Syns jeg har hørt/lest at golf 3 var en del feil med, kanskje feil informasjon.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår