Gå til innhold

Hvilken voks varer lenge?

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bestille inn div. fra autogeek nå. Dette er hva jeg har satt opp så langt:

Meguiars Microfiber Wash Mitt

Meguiars Supreme Shine Microfiber Towel

Meguiars SCRATCH X

 

Trenger en voks i tilegg som holder lengst mulig. Kan godt være litt jobb å polere opp bilen, men så lenge den holder en stund :) Har nemlig hørt at meguiars sine vokser er ikke de som holder lengst akkurat.

 

Om jeg ikke får noen bedre forslag bestiller jeg 2 bokser Meguiars NXT Generation Tech Wax Paste

 

Tar imot tips med takk :)

 

Ett lite annet spm i samme slengen: har en Audi A6 som en vaskehall ikke var så snill med for en stund siden. Fikk noen riper på bagasjerommet. De er "hvite" så er jo riper helt inn til grunninga. Kan man virkelig ta dette med scratch x?

 

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Klasse Sealant glaze, de reklamrer for at den skal vare opptil 12mnd. slå av noen mnd pga. norsk klima. jeg har bare hatt den på i en uke, Skal du ha det mest langvarige gå for en sealer.

 

Klasse er lett å legge på og grei å ta av.

 

La forresten Liquid Souveran oppå. WOW det var saker det. sinnsykt enkelt å ta av og på. Resultatet ble jeg supert fornøyd med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasse er bra

 

DuraGloss 101 + 105 er bra (veldig enkelt å legge på, ta av)

 

Collinite er bra (går for å være noe av det mest holdbare av vokser)

 

NXT er bra, men holder ikke like lenge som de over her.

 

Alternativ for NXT wax er Meguiars MG#21, 2 lag av den så er du sikret noen månder.

 

Hvor lenge en sealer/voks holder er avhengig av ytre påvirkninger dvs vær, vask, salt ol. Legger du på voks/sealer og ikke vasker bilen holder den jo lengre. Samt bruker du sterk avfetting el zalo fjerner du det igjen.

 

Både Collinite og DuraGloss skal tåle kjemisk vasking (avfetting) men det har jeg ikke testet selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DuraGloss 101 og 105 er killer combo. Bare husk at DuraGloss 101 skal herde i 12+ timer før DuraGloss 105 legges LETT over for hand. Skal du ha show look slenger du med Pinnacle Liquid Souveran, den på topp er sjef (x2, 3, 4 osv kan legges på hver gang du har vasket om du vil) DuraGloss 101, 105 og Pinnacle LS er extremt lette å jobbe med. og holder i massevis som beskyttelse/glans (trenger ikke noe sealer på disse)

 

Collinite er vintervoks nr 1 i USA sinnsyk holdbarhet. 845 er liquid og 476 er voks. Legges på tynt, så er den enkel å fjerne (den inneholder carnauba) DG serien er syntetiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnacle LS har jeg blitt fortalt at max varer 2 mndr (kommer sef an på hvor ofte du vasker, regn osv)

 

Er noe feit, men legger den på tynt, lar den tørke helt og det blir glass etter tørk.

 

Viste ikke den var Petroleumsbasert, dvs?

 

Bruker den som topplag på bilen da den bare blir bedre og bedre etter hvor mange lag den legges på (oppe i 3 lag nå)

 

Hvis du legger NXT vokse på i lag bør du bare legge den på forsiktig da den inneholder "litt" rens, gnir du for hardt el bruker maskin fjerner du fort det under.

 

Titta:

 

IMG_4182.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Souveran wax el Liquid Souveran?

 

Må ikke spise voks Kriegheim.....he he

 

Det som er litt rart er at USA som er "saksøker" land nr 1 lager så mye polish og voks ol som lukter bringebær, jordbær, banan osv Meste jeg har hjemme fra AG lukter jo så du har lyst til å smake, men det står masse huff huff ikke drikk på flaskene. Så de blir gjemt unna barna her.

 

Pinnacle LS mener jeg ikke lukter "blomster" for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår