Gå til innhold

Audi 100 CS Quattro prosjekt | Liten update 03.01.08

Ranger emnet


Capri-racing

Anbefalte innlegg

Heisann tenkte jeg kunne legge ut førstebilen min her så jeg kunne få tips om hva jeg kan forandre på den åsånt :) Byttet denne faktisk en moped så syns ikke det var ett gæernt kjøp ;D

 

Bilen kunne trengt ett strøk lakk over hele bilen, men da har jeg ikke penger nok til desverre..

 

Det er forresten ett langtids prosjekt, og første prioritering er å få skilt på den til høsten :) Oppdater også i første post slik at det er lettere og følge med på bilder og slikt..

 

UPDATE 22.11.07

Etter mange uker med tenking på hva jeg skal gjøre med den så fant jeg ut at jeg skal bygge bilen opp igjen, det skal gjøres billigst mulig for jeg har snart 2 andre biler og fikse på.

Taket må jekkes opp, ruta er knust og det er en del andre bulker rundt på bilen. Bilder skal komme så fort som mulig om hvordan den står nå

 

Litt info;

- Audi 100 CS Quattro 2.2L

- 1987mod

- Km. stand 280 000++

 

Planer;

 

Kosmetisk

- Jekke opp taket

- Banke ut skjermer og dører

- Bytte frontrute

- Rulle bilen svart

 

Små ting

- Fikse sentrallås

- Fikse Lekkasje på servoen ( Trur bare det er den ene hydraulikke slangen)

- Kjøpe nytt skinntrekk til gir spaken

- Fikse lekasje i soltaket

- Fikse eksos lekkasje

- Bytte hjulager venstre bak, bytter muligens hele veien

- Bygge annlegg når den økonomi strekker til :)

- Bytte ut slitt førerstol

- Fikse bensin lekasje

- Bytte olje og filter

- Male hengerfeste sort

 

Noen bilder av hvordan den ser ut nå;

 

IMG_6749.jpg

 

IMG_6751.jpg

 

IMG_6753.jpg

 

IMG_6755.jpg

 

IMG_6750.jpg

 

IMG_6760.jpg

 

IMG_6759.jpg

 

Nye bilder 24.10.07

 

020.jpg

 

019.jpg

 

018.jpg

 

017.jpg

 

016.jpg

 

Takker for seriøs ris og ros :)

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, Grattis med god bil! Det er ikkje så masse å gjere på stylingfronten med disse bilene, men har styrt litt med ein sånn bil sjøl;)

 

Ta ein kikk her og se om du får litt inspirasjon;)

 

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/148151-_knut_-audi-100-1987-modell-prosjekt-10.html

 

Ligger og andre prosjekt om denne type bil ute;)

 

Angående servolekkasjen kan det godt vere at servopumpa di har tatt kveld... Det har mi gjort. Servooljetanken blir tom etter 7000 km ca, så gidder ikkje å gjere noke med det...

 

Viss du er på vestlandet ein tur, så kan du gi ein lyd så skal du få fører, passaskjerstol, og heile baksetet med rygg:) Har ikkje plass til det lenger...

Audi S4, 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Grattis med god bil! Det er ikkje så masse å gjere på stylingfronten med disse bilene, men har styrt litt med ein sånn bil sjøl;)

 

Ta ein kikk her og se om du får litt inspirasjon;)

 

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/148151-_knut_-audi-100-1987-modell-prosjekt-10.html

 

Ligger og andre prosjekt om denne type bil ute;)

 

Angående servolekkasjen kan det godt vere at servopumpa di har tatt kveld... Det har mi gjort. Servooljetanken blir tom etter 7000 km ca, så gidder ikkje å gjere noke med det...

 

Viss du er på vestlandet ein tur, så kan du gi ein lyd så skal du få fører, passaskjerstol, og heile baksetet med rygg:) Har ikkje plass til det lenger...

 

Takk for det ;D

Min servo olje tank tømmer seg fortere 7000km :P Men ser den ene slangen er fuktig så trur det er den, får se etter jeg har bytta hehe..

 

Vestlandet, er ett stykke det, søskenbarnet mitt drar ditt ferien da tenker jeg, kanskje jeg kontakter deg om det seinere :)

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har idag vært og hørt på ett bremserør og en hydraulikk slange til slådda, når jeg var der spurte han om jeg hadde CS eller CC, trudde jeg hadde CC inntil jeg kom hjem og skjekka og det var en CS, hva er det som er annerledes på de enn CC? Vet at det er sportsinteriør i CS, noe annet?

 

Mvh Jørn

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, har idag vært og hørt på ett bremserør og en hydraulikk slange til slådda, når jeg var der spurte han om jeg hadde CS eller CC, trudde jeg hadde CC inntil jeg kom hjem og skjekka og det var en CS, hva er det som er annerledes på de enn CC? Vet at det er sportsinteriør i CS, noe annet?

 

Mvh Jørn

 

Jeg mener CS var bedre utsyrt enn cc. Plysj seter i steden for stoff blandt annet.

CC er vell en 2.0, og cs er en 2.2, men jeg er ikke sikker på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CS'en fikk også (ved lanseringen av 200'a i 83') kraftigere drivverk. Samme som 200'a, 5 hulls 15" felger og 205/60 dekkdim - både CS'en med og uten quattro.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

UPDATE 17.06.07

Ja nå har jeg bestilt deler på Skienbil som måtte spesial bestilles ifra Tyskland :) Skulle få de til uka sa han..

Det er da;

- "Bremse rør" som går ned til Luft akkumalatoren

- Hydraulikk slange til servoen

- Kobber ringer til hydraulikk slangene

 

Så da håper jeg kan få bilen litt mer kjørbar med tanke på bremsene og servoen.. Skal også ha bilen på jobben i sommer og bytte resten av delene så den er klar til lappen :D

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE 23.06.07

Ja nå har jeg fått fiksa litt på bilen, servoen fungerer samt bremser igjen ;P Eksos lekasjen er tetta og bensin lekasje, olje og filter ble åsså bytta.. Måtte fjerne en Trykkakkumalator til bensina og koble direkte på, er denne viktig?

 

Men når vi var ute og testa bilen så begynner plutselig olje alarmen og hyle og skrike etter ca 10 min kjøring eller homplete vei.. Men når vi skrur av og på tenninga er den helt fin igjen!

 

På slutten av turen måtte bilen nesten taues hjem pga bensinpumpa

ikke ville gå, men etter vi rørte litt i sikringsboksen funka den

igjen..

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE 23.06.07

Ja nå har jeg fått fiksa litt på bilen, servoen fungerer samt bremser igjen ;P Eksos lekasjen er tetta og bensin lekasje, olje og filter ble åsså bytta.. Måtte fjerne en Trykkakkumalator til bensina og koble direkte på, er denne viktig?

 

Men når vi var ute og testa bilen så begynner plutselig olje alarmen og hyle og skrike etter ca 10 min kjøring eller homplete vei.. Men når vi skrur av og på tenninga er den helt fin igjen!

 

På slutten av turen måtte bilen nesten taues hjem pga bensinpumpa

ikke ville gå, men etter vi rørte litt i sikringsboksen funka den

igjen..

 

 

raud ronding med et ! i?

der er bremsevæske nivå, bremsetrykk, tviler på det er på din bil men på min er det også servonivå fordi bremsekraftforsterkar går på servoen,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er det å for det er det lite servo olje på den, men det var også olje lampe som slo seg på..

Men hadde ny prøvetur igår å da funka den helt fin, prøvde også 4 hjulstrekken igår, utrolig bra den kommer seg fram :D

Kjøretøy:

- Audi A4 1.8 00mod stv.

- Ford Scorpio 2.8i ghia 4x4 (prosjekt/selges)

- Opel Kadett B med R1 motor (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er det å for det er det lite servo olje på den, men det var også olje lampe som slo seg på..

Men hadde ny prøvetur igår å da funka den helt fin, prøvde også 4 hjulstrekken igår, utrolig bra den kommer seg fram :D

 

 

Quattro er konstant firehjulstrekk, så det er sikkert sperra du prøvde:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår