Aceofspades Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Ok da huska æ feil da sjuh! faan i hælvete.. huska det va shimsa men ikke kolles vei det gikk å juster brua tydeligvis :) Skulla nu gått an å justert den nok utover ja,men e jo høg som et fjell org. så dæm tænkt vel itj på råneran... skjitbil! hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Løsningen finnes men er dyr som F Du får en verktøymaker til og lage droppede spindler til 140. Jeg har sett det gjort, en glimrende løsning, kan jo til og med bruke rally elite fjærer som er harde og stive som F men høye... Eller bygge om til mcpherson/240 forran også en løsning. Lønner seg ikke senke 140 MYE for du får helt Ræva kjøre egenskaper, grusomt og kjøre og spiser dekk. finnes jo ikke fjæringsvei. Lavskjermer og senkesett gir ilusjonen av lav bil. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 142 min var godkjent med r-sport understell.. men det var fortsatt shimset endel.. regner med at han som eide den før meg måtte ha målebrev for hjulvinkler for at bt ville godkjenne det. men det går vel akkurat når det gjelder moderat senk med eksisterende fjæringsvei og ikke 10-15cm. senk :) Hadde 71mod. med lave skjermer så det så da helt greit ut i mine øyne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Felixxx Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 min er relativt lav, og jeg har slått støtputa (som sitter bak, over mellomakslingen) opp i gulvet, og overgangen fra mellomaksling/bakaksling har også fått koset litt med gulvet. men så er ikke bilen min så stiv, desverre. så skal du senke mye, bør du ha den stiv. ellers må du kjøre pent :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 men åssen dempere er det smart og ha på? tenkte jg skulle skamsenke min volvo 144 72 mod? noen tips? Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Felixxx Skrevet August 29, 2007 Rapporter Share Skrevet August 29, 2007 r-sport- eller DeCarbon-dempere og vinkelsliper eller varm fjærene med skjærebrenner. ikke lovlig det heller, og mange sier at fjærene knekker av det, men det har holdt på min. hadde 50mm senk fra før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hvis du skal senke mye er det bilstein clubsport som gjelder (nyhet fra i år)denne er kortere og får dermed større virkningsområde, r-sport decarbon og bilstein rally/sport er like lange som orginal men hardere og progresive. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spirit_of_åsen Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 Hvis du skal senke mye er det bilstein clubsport som gjelder (nyhet fra i år)denne er kortere og får dermed større virkningsområde, r-sport decarbon og bilstein rally/sport er like lange som orginal men hardere og progresive. kort inn r-sport demperne og du har gull dempere;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 Men det er da ikke billigere en å kjøpe Clubsport. Men klart har du noe annet en orginal fra før så er det en mulighet. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spirit_of_åsen Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 men så er dem vell mere progresive enn clubsport, men alt etter hva du ska bruke bilen til. Går helt fint og plukke opp fjortiser med clubsport.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet August 31, 2007 Rapporter Share Skrevet August 31, 2007 funker fint å plokke opp fjortiser med kortede koni dempere også.... senk fjørskåla på brua 3cm. da vil d bli en 10cm med senk med 35mm senkesett, å det bli stivt,og med nok fjeringsvei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 kor seller de bilstein clubsport... på pedersen finner eg berre sport og rally dempere?? kan nokon sende meg link. og pris på desse?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Selges hos pedersen, men som sagt er dette en nyhet til 140 så de er ikke å finne på nettsiden enda. Pris mener jeg er rundt 1500,- men er ikke sikker ta en telefon til han. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TitaniumRods Skrevet September 1, 2007 Rapporter Share Skrevet September 1, 2007 Hvorfor er det eneste som står i hode på dere, å skamsenke bilen sin? Å ødelegge gode 140'n?! Senkesett er helt i orden, men vinkelsliper/skjærebrenner hører ikke hjemme på en klassiker som Volvo 140! Er ikke altfor mange igjen av 140-serien lenger, hvorfor ødelegge de som fortsatt er?! SKJERP DERE! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 ødeleger ikkje en 142 vis du senker den skikkeli. går altis and å sette den tilbake i orginal stand Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg