Gå til innhold

Skamsenke 140, problemer???

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Heisann..

En kamerat skal kappe senkesettet på en 142 69 mod.

Er det noe problemer med det? Typ fjører som spretter ut og sånt?

Noe mere som må gjøres?

Vet det er useriøst og skummelt med tanke på bump-steer osv, men bilen skal kun cruises med. Så er ikke noe rallybil akkurat, bare lugn kjøring.

 

Noen som har en skamsenka en med erfaring?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

forran er det samma forstilling som på amazon å der har jeg prøvd sjøl på et par stk uten å noe problem, kan få litt serriøs negativ camber forran men det er jo bare tøfft:D null problem, bak mener jeg å huske at det er samma opplegg som på 240,

IM000111.jpg

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

har en 142 som er ganske lav og veldig stiv. eg har b Ascona baksenkefjøre framme ;) eg synst d funker fett, men tar ned på eit par ganger på grusvei. ligger omtrent 3-4cmn frå bakken frå traversen og ned til bakken. der en gummiklosser som øverste berebru kviler på, det er berre å kappe di to øverste "etasjene" på gummiklossene so får du den enda lavare, bilen kviler fortsatt ned på. litt hopping må du regne med men er ellers ikkje noko gale og køyre med, vane sak.

 

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3839

der er bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak så kan du sette på bakfjører fra Opel Omega A Caravan! ;-)

Da blir den veeeldig lav... Har sett bilde av 144'n jeg har med slike fjører. Hadde jeg vist hvordan man legger ut bilder her' date=' sku jeg gjort det men.. Noen som kan forklare meg enkelt?[/quote']

bilde bilde bilde bilde :hellothere:

 

PS! Klikk på ' bilde ' med symbolet foran.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Åh ty me dæ Bodil,du hæte datj Svein! :)

 

Jah..mener at hugse at tverrboltzen som går zu foringene på geøverste broa så er det shims bak ze bolts som holder ze tverrbolt..

 

Er noen år siden jeg hadde 142 så mulig all den utagerende festinga har sløvet sinnet.. men der var det hvertfall noen shims der inne en plass.. mang å!! :)

 

hvor justerer man i såfall camberen på 142 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ty me dæ Bodil,du hæte datj Svein! :)

 

Jah..mener at hugse at tverrboltzen som går zu foringene på geøverste broa så er det shims bak ze bolts som holder ze tverrbolt..

 

Er noen år siden jeg hadde 142 så mulig all den utagerende festinga har sløvet sinnet.. men der var det hvertfall noen shims der inne en plass.. mang å!! :)

 

hvor justerer man i såfall camberen på 142 da?

 

 

jækk dæ ne no trym!:pimp hehe

 

Hvis vi går ut ifra null shims,så kan broa kun shimses innover.

 

Er jo der man justerer camberen,men ved skikkelig senk som det er snakk om her,så har en ikke mulighet til å justere camberen nok.

 

Om en shimser som du sier,så gjør en vondt værre.

 

shimser du så flytter du øvre bro innover imot bilen,ergo enda værre camber...

 

 

skikkelig senk og null shims=jævlig camber

skikkelig senk og shims=ekstremt jævlig camber

 

en får x antall for mange grader negativ camber uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår