Gå til innhold

Forslag til neste bil; Stor amerikansk "truck" :P

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei og hå

 

Har så smått begynt å tenke på hva neste bil blir :P Og neste gang gidder jeg ikke kjøre rundt i en liten matboks som man må være redd for fortauskanter og som subber over fartsdumpene osv hehe.

 

Har ikke kommet meg helt inn i amerikanere enda, men holder på å lære :). Men er kanskje ikke disse amerikanerne de fleste synes er kult her inne da, hehe.

 

Er ute etter en stor amerikaner med dieselmotor, noe ala Chevrolet Silverado. Synes det er tøft med lasteplan, men trenger ikke være det! :) Noen som har noen forslag til andre merker i samme klassen? Pris maks 150...kaanskje 170 000. :P Og hva jeg burde se etter av feil evt?

 

Om bilen er registrert som lastebil er ikke noe prob. da jeg har klasse CE

 

Den skal veffal fresha`s opp med masse markeringslys etc. :D

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre bil uten TURBO er som å ha sex uten orgasme :P

 

Det er feil!

 

Å kjøre bi uten V8 er som å ha sex uten orgasme!:)

 

Hehe! Man skal være stolt av bilen man eier! Derfor støtter jeg både ditt og mitt sitat! :P

 

Har egentlig forelsket meg litt i Ford F250. Har en bekjent som har en slik med V8 Diesel, Lariat LX4(?) vet ikke helt hvem modellår den er, men den er av denne typen:

 

ford_f250.jpg

 

Utrolig rå spør du meg :) Mulig hans er noe eldre, for den hadde ikke klarglasslykter, men var ellers ganske lik. Noen her inne som kjører slike til daglig og har noe å si om disse? Positivt og negativt? Er først og fremst diesel som er interessant pga forbruk, men er åpen for bensin òg

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha diesel må du holde deg laaaaangt vekk fra 6.2L fra chevrolet. Det er en drittmotor og ikke konstruert for dieselens høye kompresjon.

 

I tillegg til at jeg som 6,2-eier er dypt fornærmet over ditt utsagn så tar du feil. Den er selvsagt konstruert for sitt eget kompresjonsforhold. Men den har likevel enkelte svakheter.

 

Den største svakheten er kanskje drivstoff-filtreringen. Men innsprøytningspumpa er vel heller ikke noe unikum hva holdbarhet angår. Og bedre blir det ikke av mangelfull filtrering... Dette går også i sin tur hardt ut over dysene som etterhvert gir et dårlig sprøytebilde. Og sånn har min kjære 6,2 fått et ufortjent dårlig rykte. Hvilket minner meg om at jeg burde ha overhalt innsprøtningssystemet mitt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå

 

Har så smått begynt å tenke på hva neste bil blir :P Og neste gang gidder jeg ikke kjøre rundt i en liten matboks som man må være redd for fortauskanter og som subber over fartsdumpene osv hehe.

 

Har ikke kommet meg helt inn i amerikanere enda, men holder på å lære :). Men er kanskje ikke disse amerikanerne de fleste synes er kult her inne da, hehe.

 

Er ute etter en stor amerikaner med dieselmotor, noe ala Chevrolet Silverado. Synes det er tøft med lasteplan, men trenger ikke være det! :) Noen som har noen forslag til andre merker i samme klassen? Pris maks 150...kaanskje 170 000. :P Og hva jeg burde se etter av feil evt?

 

Om bilen er registrert som lastebil er ikke noe prob. da jeg har klasse CE

 

Den skal veffal fresha`s opp med masse markeringslys etc. :D

 

mvh

 

Som Chevy-entusiast synes jeg en Silverado hadde vært midt i blinken for deg selv om du nok ender opp med en 6,5 turbodiesel i prisklassen du har foreslått. Men gjør det noe da, 90-tallsgenerasjonen av Silverado er tøff den og du får biler fra 50-200 000 kroner.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen og fornærme noen men jeg velger å kalle en spade for en spade.

Det STORE problemet med 6.2 er at når de først går i stykker så er gjerne alt i stykker :-( De er rette å slett ikke konstruert for den høye kompresjon som diesel har og kalle noerske vintrer.

Det er og forblir en dårlig motor.

 

Når man plukker ned en slik motor må man regne med at toppene har sprekker og gjerne blocket også. Så da er det bare å hive dritten. De sier at 6.5L er forsterket men om det vet jeg ikke.

Men selfølgelig de kan gå langt med sprekker i blokket også.

Jeg kjente en som overhalte slike motorer, han sa at 9 av 10 motorere som hadde gått litt, hadde sprekker i blokket eller toppene.

Å så deler da.....minst dobble prisen hvis man jamfører med en 350.

 

Jeg har truffet en som har kjørt en 6.2 liter 1.000.000km han kjørte pent og bilen stod i garasje om vinteren, ingen kallstarter der i gården.

 

Jeg holdt på å bli nervevrak med min 6.2 van, og kamraten min ble det med sin suburban :-(

 

Nå er det vell så at am-biler ikke er noen særlig presisjonsverktøy i vart fall ikke de bliler jeg liker, men finnes det egentligen noe bedre motorer en 350?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen og fornærme noen men jeg velger å kalle en spade for en spade.

Det STORE problemet med 6.2 er at når de først går i stykker så er gjerne alt i stykker :-( De er rette å slett ikke konstruert for den høye kompresjon som diesel har og kalle noerske vintrer.

Det er og forblir en dårlig motor.

 

Når man plukker ned en slik motor må man regne med at toppene har sprekker og gjerne blocket også. Så da er det bare å hive dritten. De sier at 6.5L er forsterket men om det vet jeg ikke.

Men selfølgelig de kan gå langt med sprekker i blokket også.

Jeg kjente en som overhalte slike motorer, han sa at 9 av 10 motorere som hadde gått litt, hadde sprekker i blokket eller toppene.

Å så deler da.....minst dobble prisen hvis man jamfører med en 350.

 

Jeg har truffet en som har kjørt en 6.2 liter 1.000.000km han kjørte pent og bilen stod i garasje om vinteren, ingen kallstarter der i gården.

 

Jeg holdt på å bli nervevrak med min 6.2 van, og kamraten min ble det med sin suburban :-(

 

Nå er det vell så at am-biler ikke er noen særlig presisjonsverktøy i vart fall ikke de bliler jeg liker, men finnes det egentligen noe bedre motorer en 350?

 

Jeg er allerede nervevrak pga min 6,2-liter, men jeg tror det som tar knekken på disse motorene er dårlig vedlikehold. Og det går hard ut over den mest solide farkost... Du burde lese denne:

 

http://www.bilforumet.no/amcar/122130-6-2-6-5-diesel.html

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min kjøpte seg nylig en 1990 Ford Bronco, som jeg synes er råtøff. Ble skikkelig overrasket av størrelsen. Er over 2 meter bred, og temmelig høy selv med originalhjul. Motoren er en 302 EFI, og kassen en 3-trinns automat med overdrive. Tror de har brukt 302'en i ganske mange år, men automaten har muligens blitt oppgradert. Tar man av toppen blir det en meget fet sommerbil ala pøbler i College-filmer.

 

Fant et tilfeldig bilde på Google:

 

11400-1.jpg

 

Tror det ligger en 3-4 stykker til salgs på AutoDB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blokka på 97-98 og 99 chevy 6,5 td sprekker jo opp pga borringa til oljeunderspylinga.. dessuten får du en dieselpumpe som raskt tar kvelden hvis den ikke er skiftet til en med nyere elektronikk.. 6,2 er en pålitelig sliter ved godt vedlikehold..

 

5,7 l dieseln er vel den man skal holde seg unna? er ikke det i utgangspunktet en 350 motor?

 

har selv lyst til å kjøpe meg en chevrolet suburban fra 89-91 med 6,2'n..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en Amerikansk pick-up med diesel så er valget egentlig bare mellom Ford med 7,3 Powerstroke eller Dodge med Cummins etter min mening.

Ingen av disse bilene er perfekte, men går du for en Dodge med 12 ventilers Cummins 94-tidlig 98) så er det noe av det mest pålitelige en kan få. Er mange av Chevy og Ford-gutta som mobber den "stakkars 6'ern" men de har kanskje ikke prøvekjørt en Cummins? Her snakker vi om moment og driftsikkerhet. At de kjører ringer rundt en Tahoe som orginal og tåler glatt trimming til 400hk uten å måtte modifisere motor. Da må en riktignok gjøre noe med automaten, men fy for en artig bil og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en Amerikansk pick-up med diesel så er valget egentlig bare mellom Ford med 7,3 Powerstroke eller Dodge med Cummins etter min mening.

Ingen av disse bilene er perfekte, men går du for en Dodge med 12 ventilers Cummins 94-tidlig 98) så er det noe av det mest pålitelige en kan få. Er mange av Chevy og Ford-gutta som mobber den "stakkars 6'ern" men de har kanskje ikke prøvekjørt en Cummins? Her snakker vi om moment og driftsikkerhet. At de kjører ringer rundt en Tahoe som orginal og tåler glatt trimming til 400hk uten å måtte modifisere motor. Da må en riktignok gjøre noe med automaten, men fy for en artig bil og kjøre.

 

Nåhh! må ikke glemme chevy pickisene med duramax da eller for ikke å sakke om ford med 6 liter power stroke. Verd å tenke på at det bare er Chevrolet som har ei ordntlig forstilling av disse, men må vel også si at å kjøre nesten ny( som i 2006 Dodge Ram 2500) er som å kjøre personbil når det gjelder feeling på styringa. Denne impomerte virkelig.

En kar her solgte nettopp en 2004 chevy 2500 med 6 liter bensin men gassalegg for 200.000,- Med ass så er det lenger ikke noe alternativ å kjøpe diesel for å kjøre billigere.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår