Gå til innhold

R.I.P VOLVOen min. (Gjennoppliving har begynt!)

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

hendelsesforlp.jpg

 

som dere ser. så hadde jeg en bil foran meg i ei 60 sone... dette var da volvoen. jeg lå vel og merke et godt stykke bak den ut av krysset. jeg kan aldri i verden ha akselerert så JÆVLIG over den tranga broa som er mellom ulykkessstedet og der jeg kom fra. har begynt å tenke på drivstofføkonomi, så kjører ikke heilt forjævlig lenger. mener jeg hadde 65 i 5.gir jo. som sagt mye er uklart. men jeg kan ikke hatt mye over 60. ser jo heilt jævlig ut.

 

bilen jeg kjørte på er jo som sagt en 240 stasjonsvogn. 83 mod. denne kan jeg få som delebil evt.

 

er det mulig å ta fronten fra denne og sette den på min nå? så lenge min ikke er rammeskeiv? min er 90mod BTW.

 

hadde vært konge å fått den på veien igjen. men regner med jeg tar det som prosjekt da... å få den HEILT strøken. ny lakk og alt.

 

betalte en del for den. 20000. og hatt den i 3 uker. 1 uke med lappen. så kjipt å skrote i alle fall

 

er dette mulig?

 

den er rustbehandla for 21000 denna bilen. så det er kun en liten flekk med rust i hjørnet på passasjerdøra.

 

ellers prikkfritt, bortsett fra små drittunger som mener det er gøy å dra en spiker langs sia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

traff ganske solid midt i baken på stasjonsvognen. ho hadde heldigvis hengerfeste. for ho sin del. var uoppmerksom, så alt skjedde så jævlig fort:) prøver som regel ikke å sikte meg inn hvis jeg skal krasje nei:) men traff ho midt i baken. så hengerfeste plantet seg godt inn i fronten min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel bruke det meste fra 245'en utenom panser,grill og pyntelistene på hovedlyktene. Forøvrig så tror jeg nok at bilen din er såpass skadet at det ikke vil lønne seg å rette den opp.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

du mener det ja? tror motoren er rimelig ok. seff no deler som må byttes. tenkte rett og slett å bare kappe vekk fronten, og sveise på en ny en. kan dette funke? dere som har peiling.

 

har evt verksted gjennom en kamerat, og sannsynligvis delebil. den andre volvoen er jo selvfølgelig bare skadet bak da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt her, så passer de fleste delene.

Et par forskjeller er det.

grill og panser passer ikke. Panseret på '83en er et flathood, det har et søkk inn, mens ditt går uttover.

Skjermene har gamle typen sideblink, så da må du isåfall lage hull selv til nytypen.

ellers kommer jeg ikke på noe anna.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jaok... men er ikke det jeg bekymrer meg om først, lyktelister. må evt fikse fronten. HEILE fronten og de viktige delene i motorrommet som er gått tapt. lyktelister er en del fram i tid du...

 

men noen som vett om jeg kan kappe og skjære og sveise ny front? fronten til 83mod. er ikke opptatt av om det ser bra ut med en gang. har jo betalt en del for denna bilen, og den er jo fin fra frontruta og bak, så for dumt å skrote den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

har desverre ikke så mye peiling på denne bilen enda..

 

rammevanger vet jeg ikke hva er, hvis ikke det er det som kalles rammeskeiv hvis de er skeive:) altså, bilen har helt klart fått seg en god trøkk. håpet mitt er bare at trøkken slutta v/ motoren. de to "bjelkene" v/ støtfangeren, de som går bakover i bilen, er noenlunde rette mener jeg å huske.

 

håper selvfølgelig det ikke er noe veldig skeivt noe lenger bak en frontruta. da er det vel håpløst med godkjenning.

 

og det med at panseret ikke passer. det bryr jeg meg lite om i begynnelsen, finner et nytt panser fra en 90mod elr noe.

 

du mener, ut i fra bildet, at det er muligheter for å sveise på en ny front og få det godkjent eller?

 

det er jo det som er problemet. å koste på den noe som helst hvis ramma er skeiv. det er bortkasta tid og penger.

 

kommer en bekjent i morro og ser på skadene. han er lakkerer og oppretter, så han hjelper meg vel.

 

blir et godt sommerprosjekt detta her ja:) fy feite.

 

det kan ikke gå opp for meg enda at jeg har vraka bilen etter ei uke med kjøring. kjøre 45 mil de to første dagene da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har truffet såpass midt på så kan det hende bilen din er nogenlunde rett i ramme osv. Men, ser det er såpass med skader at jeg vil tro vangene dine har fått seg en trøkk en plass. Men, er den ikke skakk så er det ikke store jobben å sette sammen igjen den der. Noen kjappe skrutimer så. Byttet front på min 2 ganger etter kræsj selv:P Kjørte en 240 i rævva selv jeg, tok frontfanger, ei lykt å ei frontplate. Så, du må ha hatt good fart..

Lykke til ;)

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

japp. den er hel. men får se hva jeg gjør. er bilen ikek rammeskeiv, så skal jeg ha den, og bytte front bare.

 

men legger den ut ordentlig hvis den selges i deler. på kjøp og salg forumet:) foreløpig haster det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår