Gå til innhold

Kan motorer kalles vakre?

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja dette kan kalles vakert.

 

peripheralport-kit-lge.jpg

 

turbo-pp-front-lge.jpg

 

støtter denne :)

 

den wankelen ser jo ut som et smykke.

 

ellers er det jo ikke dummt med litt eldre V8-V12 med kromdetaljer. Syns ikke de nye moderne V8'erene er noe fine pga alle plastdekselene de absolutt skal dekke de til med.

 

Når de gjelder standard nye biler som mannen i gata kan ha råd til så er det vel alfa romeo som har de fineste motorene etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye pent her...:)

Jo mindre dilldall rundt og på motoren, jo bedre. Jeg kan ikke forstå at et plastdeksel er pent, uansett hva det sitter på eller hvilken farge det er...

Rema 1000 har rett igjen, det enkle er ofte det beste:)

(synes nå jeg da;))

 

God gammel Cosworth DFV

 

13.jpg

 

Og mens vi er inne på gamle ford-cosworth maskiner:

BDA:

 

timandrew_bda.jpg

 

Og en avturbofisert YB knipsa på Gardermoen for et par år siden:

 

DSCN6494.jpg

 

Ellers synes jeg dette er en perle, Corvette ZR1-maskinen fra tidlig 90-tall, både original:

 

crate5.jpg

 

og her noe oppfrisket:

 

zr1turbo.jpg

 

 

Eller hva med en Ferrari 250GTO motor?:

005_Ferrari_250_GTOw.jpg

 

 

BMW`s 80-tallsmotorer er også veldig enkle og ryddige.

E30 M3 S14:

 

dm_06.jpg

 

 

Et eksemplar av M20 serien, så stilren og samtidig produsert i hauger og lass...:

 

300px-M20B25.jpg

 

Hva med en egen tråd med pene motordeler?

:)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye pent her...:)

Jo mindre dilldall rundt og på motoren, jo bedre. Jeg kan ikke forstå at et plastdeksel er pent, uansett hva det sitter på eller hvilken farge det er...

Rema 1000 har rett igjen, det enkle er ofte det beste:)

(synes nå jeg da;))

 

Enig i det Sprengfisk, plastdeksler er kun plassert der for å rydde opp i et håpløst motorrom, eller for å redusere støy. Motorer med bøtter og spann av aggregater, kilometer med reimer og ei gigantisk kjølevifte er egentlig litt vanskelige å forholde seg til. Hvor er egentlig motoren inni der...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:well: Mye plastik motorer her ja.

Detta er motorer som kan stå i stua uten å skamme noen, hvem trenger vel nips når man har noen slike i stua.

 

BlueSBF302.jpg

carbackground.jpg

454ALl.jpg

 

 

:offtopic

detta er noe man kan bruke motorer til

101473264_613b5e3e8e.jpg

Lite plass på borde her

Supercharged%20Table%20P%201.jpg

2193.jpg

EngineTable.jpg

pic_13.jpg

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorer kan absolutt kalles for vakre. Det er ikke bare en smakssak, men har alt med hvor reint og "clean" motoren er. Symmetrien er også viktig. Det samme går igjen hos mennesker. Vi blir tiltrukket av personer som er perfekt symetriske og pene.

 

Jeg kan nesten garantere at alle syntes en perfekt symmetrisk og clean V8 er pent, men ikke alle syntes en firer er like pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG.. Rettstilte og symetriske:dj

hehe

 

DSC00525.jpg

 

:win

liker denne motoren veldig godt jeg... og liker lyden enda bedre!! skulle likt å hadd en sånn under pansret på min e28

 

:worshipbm:

 

RV-Tuning

RV-Tuning

|BMW e28 545i prosjekt|

|BMW e28 518i brukshulk|

|BMW e23 745i delebil|

|2x Opel Kadett C|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår