Gå til innhold

Kan motorer kalles vakre?

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Etter å ha snublet over en tråd om trimming av Volvos B18 på Volvo-delen av forumet slo det meg at nettopp den motoren er utseendemessig svært vellykket. Den er vellykket på mange andre områder også, men jeg drister meg altså til å kalle den pen.

 

Tar jeg ikke feil så er jeg ikke alene om å synes at motorer kan være pene. Men hva er det egentlig som gjør den pen? Og hvilke motorer synes vi egentlig er de peneste?

 

I mine øyne er det nok toppdekselet/ene som bidrar mest til motorens utseendemessige vellykkethet. Men også proposjonene til topp og blokk er med i skjønnhetsregnestykket.

 

Min liste over vakre motorer kan se slik ut, ikke nødvendigvis i prioritert rekkefølge:

  • Volvo B18 B
  • Ford Cosworth
  • Chevrolet 348 & 409 Big block (W)
  • Chrysler 426 Hemi
  • Flere Ferrari-motorer
  • BMWs M3 rekkesekser
  • BMWs nye V10'er

 

Det finnes sikkert mengder med vakre motorer, men jeg lar det bli med disse.

 

Andre forslag?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er også enig i B18/20 motorens utseende.

 

Mange motorer som er estetiske og jeg kan ikke unngå å legge merke til at Bugatti ikke er i listen din ;)

King-Bugatti U16 f,eks! (flymotorer er som oftest ganske pene)

 

Denne er jo veldig estetisk og vakker:

max36310.jpg

R/C flymotor fra OS Engines på 50ccm.

 

Og for ikke å glemme radialmotorer :)

R3600Large.jpg

 

 

Alt bunner ut i hvem som ser!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren til bead er sinnsykt rå da :omfg

 

monster.jpg

 

Du har rett i at den er rå, men jeg synes ikke den er vakker. Det at en motor har 1000 hester gjør den jo ikke vakker i seg selv mener jeg. Legg merke til at jeg ikke har Audis femmer på min liste. De er rå og tøffe, men ikke spesielt vakre.

 

Nå må jeg forte meg å skyte inn at jeg ikke har anledning til å overprøve hva andre synes er vakkert, så bare fortsett å kom med gode forslag på vakre motorer.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vent til noen cossie bilder kommer<3

 

Hoho Have I got the cossie for you :D :D

 

PS. Dette var på ingen måte bestilt av eieren. Men litt morro skal man ha det :D

Vi stjal toppdekselet, og la det tilbake uten å bli oppdaget.

RoSa_cosworth.jpg

 

Men, for å være litt seriøs.

Dette er vakkert.

chi_30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår