Gå til innhold

norwegian forza drifters (Søndag 23. september kl 18.00)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

NESTE TREFF

 

Søndag 19. august kl 18.00

 

Spillet skal finnes i butikken den 8. juni. Da har vi et par dager og tjene litt penger og få bygd en bil. Sørg for at Furyton er i vennelista di og vær online kl 19.00.

 

 

 

Det er ikke så lenge til spillet kommer ut, så jeg slenger ut info om klubben nå. Det er altså en casual driftingklubb. Ikke noe krav til å registrere seg noe sted, bare kom når det er treff.

 

De som vil være med å skrense kan legge ut gamertagen sin her, så kan vi legge hverandre til i vennelista. Når et treff blir arrangert inviterer jeg til rommet er fullt (8 personer).

 

Blir det fler enn 8 er det bare opp for dem å lage sin egen lobby og kjøre.

 

Neste treff info vil alltid ligge i første post av denne tråden, vi ses :D

 

 

forza2klubb.png

 

Om klubben

 

Meningen med klubben er å få samlet en gruppe personer med felles interesse slik at vi kan ha det morro, fylle opp et rom eller to og kjøre enten drifting eller grip i Forza Motorsport 2.

 

 

Hva trenger jeg for å bli med?

 

Du trenger egentlig bare Xbox live (helst gold, med silver får man bare spilt i helgene) og selve spillet. Det er ikke krav til headset eller å snakke, men så klart, det øker jo moroa å kunne kommentere ingame.

Du trenger ikke å registrere deg på vårt forum for å være med, treffene blir kunngjort på bilforumet.no også, men skal du diskutere og utveksle ord med andre medlemmer bør det gjøres på dette forumet.

 

 

Blir det bare drifting?

 

Nei, det vil bli arrangert treff med grip kjøring også, da er det førstemann i mål vinner.

 

Oppførsel på banen

 

Litt av poenget med å ha en klubb er at da slipper vi uønskede gjester som bare er her for å ødelegge og kræsje. Vi forventer at medlemmer viser hensyn på banen, og gjør det de kan for å unngå sammenstøt med de andre. Dette gjelder spesielt når vi kjører grip, i drifting er det vanskelig å unngå kollisjoner. Hvis man for eksempel ligger langt foran i heatet, og snurrer, kan det være en fordel å ikke hive bilen ut i veien rett foran resten av feltet, men heller enten vente til de har kjørt forbi eller kjøre pent ut i veien langs kanten av veibanen så de andre kan passere uforstyrret. Ellers bør vi oppføre oss verbalt over headsetet.

 

Hvilken klasser kjøres det?

 

Det kommer til å variere. Når vi kjører grip blir det mye variasjon av hvilken klasse vi kjører i, og det kommer antageligvis til å endre seg nesten etter hvert løp. I drifting går det nok mest i gruppa A og S.

Man bør hvertfall bygge seg en driftingbil for hver klasse. Grunnen til at vi bør holde oss innen samme gruppe i drifting er for å ha forholdsvis like kjappe biler, for å gjøre kjøringa jevn og heatet samlet.

 

Hvordan bygger jeg en driftingbil?

 

Velg en bakhjulstrekker, eller bygg om en til bakhjulstrekk (firehjulstrekk er foreløpig ikke tillat, men det kan endre seg. regel endret 4x4 er tillatt i egne 4x4 heat. Vi blander ikke rwd med awd). Når man modifiserer bilen er det viktig med differensial, lette vekt, trimme motor, lette svinghjul og det beste senkesettet. Så må man gå inn å justere understellet. Sett dempere på hardt bak og litt mykere foran, differensialen (bør være 2 veis) kan du f.eks sette på 100% accelerate og 100% decelerate. Litt mer lufttrykk i hjula bak en foran. Ca 3.5 grader camber bak. Nå har du et greit utgangspunkt. Diskuter setup osv i forumet..

 

Hva hvis jeg ikke er så flink?

 

Dette er en ganske casual klubb. Vi skal ikke bli verdensmestere eller noe. Dette er for å ha det moro, og man blir vel ikke bedre i drifting om man ikke trener. Innimellom kan det godt hende vi lager et eget løp hvor vi har spesielle regler (katt og mus?).

 

Hvordan melder jeg meg på en kveld?

 

Nå er ikke spillet ute enda, så det er litt usikkert på hvordan klubb funksjonen i selve spillet er. Men foreløpig så legger jeg til folk i vennelista som vil være med, også inviterer jeg de som er online når kjøringa begynner. Det er plass til 8 personer i en lobby. Er vi fler må noen andre lage en lobby, og invitere resten.

Skriv Gamertagen din i forumet og du vil få en friend request av "Furyton". Og da er det bare å være online når kjøringa skal begynne.

 

Men som sagt, klubbfunksjonen er litt usikker enda.. så oppdateringer kommer.

 

I tillegg kommer jeg til å redigerer en del videoer av treffene.

 

 

linker:

 

klubbmedlemmer

http://www.ndrifters.net/forum/index.php?topic=51

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 590
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg blir nok med jeg, hadde en måneds prøveperiode med gull, men har nå sølvabonomentet, jeg fikk mersmak for gull, så jeg kommer til å kjøpe meg et 3mnders abon. når jeg kjøper Forza 2.

 

sorry for litt ot, men funker det å spille sammen med andre i helgene når man har silver? noen som har prøvd dette?

 

Uansett, taggen min er "RSQuattro"

 

ps, håper du/dere fjerner regelen for 4wd etterhvert, siden jeg tross alt er en ihøgga audi-entusiast, hehe

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg er enig, vi burde ha 4x4 kjøring også. Vi kan kjøre egne heat med 4x4 dorifto innimellom :)

Man kan spille med andre med silver fra fredag til søndag.. (kanskje til og med mandag?) litt usikker.. har alltid hatt gull :D

 

Har lagt deg til i vennelista, huseby

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg lett med på denne. Tror det kommer til å bli veldig artig med litt casual drifting rundt på banen med 7 andre fra bilforumet samtidig :)

 

uluchiko.png

- BMW E30 320iS '90 bane- og kosebil / BMW E39 520i '98 bruksbil

x BMW E28 518i '85

x BMW E30 325i '89 x BMW E34 Alpina B10 '91

x BMW E30 320i '88 x BMW E34 520i '90

rakanishu - drifting away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. spill er chill så hvorfor stresse med konkurranser og sånt. :D

 

Hmm vi må prøve å kjøre førstemann i mål MED driftebila våres UTEN assist en gang, lol, det kan bli interessant.

 

Rakanishu, du har en friend request :D

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår