Gå til innhold

Volvo 960 med T6..

Ranger emnet


candy man

Anbefalte innlegg

Hei å go dag:) det blir mest sansynlig nytt prosjekt på meg igjen til sommern, har enn 765 GLE på hånda til enn billi penge!

Så da blir det kjøpt 965 -95 mod ifra Sverige, å alt blir fyttet over på den norske 765.. Men spørsmålet er som følger:P jeg har sykt lyst på T6 motor i biln, men hvordan er den det? Passer motorn rett inn? eller må det mye modifikasjoner til, jeg vett jen må kjøpe meg dataprut;) Har hørt at det går ann å te 2.5 blokk å sett inn 3.0l veiv og t5 stemmpel+noe små ting:) men jeg vil høre om det er mye stress å hive den i 960.. Ingenting er så artig som turbo:D å siden t6n har to turboer, så hadde dette vert meget artig prosjekt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper en dele bil fra sverige så har no du meste parten du trenger for å få en T6 motor i bilen...men vil vell ikke bli godkjent siden den har orginalt 272hk og BT har visst komt med nye retningslinjer angående nedjusterete motorer.

 

Beste alternativet er vell å bygge turbo av en B6254 som du beskreiv...vil da vere mulig å få det godkjent også.

 

Skal bygge om 960en med t6 aggregat selv og håper på å få det gokjent!

 

Noen som veit om turboaggregatene i fra T6 vil komme i veien for motorfesta til 960en?

 

Mvh

 

Hans-ola

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorfestene fra 960 passer ikke rett i blokka på T6 motorn.. og hvis du har tenkt å bruke M90 kassa som sitter i 960'n , kommer den til å ta kvelden fort. turboene ligger ganske høyt, så tviler på at de kommer i veien for motorfestene. skal du bruke 960 motorfester i T6 blokka, må du lage adapterplater selv, eller lage helt nye fester. blokka er omtrent lik, men hullene er ikke plassert likt som på 960 blokka.

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal bygge om til t6 så blir det ikke brukt t6 blokk siden jeg vil ha det godkjent.

 

Kommer til å bruke blokk i fra B6254.. Får da fordelen med tykkere sylindervegger...81mm borr(?) sammenlignet med 83mm (?) på 3.0 literen....

 

Vil da bruke Veiv i fra B6304 for å få rett slag og råder og stempel i fra 850 T5...

 

Burde da bli mulig å få det godkjent om du har alle effekter innenfor krava.

 

Mvh

 

 

 

 

Tar forbehold om skrivefeil da jeg ikke er helt edru:p

1997 Volvo 960 T6R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du opplyse om åssen motor det er a? Er jo bare å si at det er noe kebab du har laga selv...

 

word!

 

fint få på BT som veit hva det går i uansett sånn jeg har det for meg.. og sålenge koden på blokka tilsier en 960 maskin, så er det det du har(i følge de) så kan du ha åssen topp,veiv, og innmat du vil. men til de sier du bare at du ville ha et lite ekstra puff.. og noen og 30hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det vart enn hæfti diskusjon ser æ=P men no har æ bestæmt mæ.. det blir 2.5 med veiv ifra 3.0 og stempler ifra 850 T5 + noen bedre rådere å diverse.. men er fortsatt usikker på om æ ska bruk 3.0 topp eller 2.5 topp?! Så blir det stor singel turbo.. Fant ut at det e mindre arbeid me å turbo koventere 2.5 istedn får å sette i T6, men blir ikke M90, blir m5 kasse eller noe amerikanske greier:) men prosjekte blir mulig utsatt litt pga førstegangs tjeneste:( men noen som vet om jeg må sveise omm innsuget? eller om jeg kan bare bruke det orginale innsuge?

 

fant bilde me orginalt innsug me luftmassemålern å alt på

http://i79.photobucket.com/albums/j140/mopar87/IMG_0241.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsprøytninga "gir opp" før blokka.

Skal du ha over 300hk er ikke original innsprøytning no særlig å ha. Du kan tyne ut litt mer men vil ikke fungere optimalt. Dessuten vil du ha problemer med å finne noen som kan mappe det ordentlig for deg, det vil ta lang tid, og bli DYRT. Så lønner seg nok å innvestere i et nytt sprut.

 

Hva jeg veit så har kammene i 3 litern mer løft enn de i 2,5 litern, så lønner seg å bruke disse værtfall.

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorfestene fra 960 passer ikke rett i blokka på T6 motorn.. og hvis du har tenkt å bruke M90 kassa som sitter i 960'n , kommer den til å ta kvelden fort. turboene ligger ganske høyt, så tviler på at de kommer i veien for motorfestene. skal du bruke 960 motorfester i T6 blokka, må du lage adapterplater selv, eller lage helt nye fester. blokka er omtrent lik, men hullene er ikke plassert likt som på 960 blokka.

 

 

 

Om festene passer kommer ann på årsmodell.

 

På de eldre passer festene.en må bare gjenge opp noen hull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår