T_A_H Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Burde være sticky. Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 genialt.. Har du noe motor data til GTI 16V/KR? Autodata du henter fra? Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 genialt.. Har du noe motor data til GTI 16V/KR? Autodata du henter fra? jeg kan iallefall gi deg den tekniske info'n, momenter osv vil sikkert komme etter hvert KR. 16v levert mellom 02.86-10.91 4 sylindre, 16 ventiler Volum: 1781ccm Effekt: 102kw / 139hk ved 6300rpm Dreiemoment: 163nm ved 4600rpm Drivstoffsystem: K-Jetronic Tenningssystem: VEZ Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 genialt.. Har du noe motor data til GTI 16V/KR? Autodata du henter fra? nei ikke autodata. skal se om eg finn nokka til gti.. Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 jeg fant!! Volkswagen Golf II GTI - 16V - KR - N/A - 1987-1990 Motor MOTOR (type) KR/ R4 DOHC 16V Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4) Kompresjonsforhold (Oktantall) 10,0: 1 (98 blyfri) Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 102 (139)/ 6100 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 168/ 4600 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Torpedopplate Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår H = 1987, J = 1988 Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Kompresjonstrykk, bar 10,0 - 13,0 Oljetrykk v/ omdr., bar 2,0/ 2000 driftsvarm Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 85° C Clutch frigang, mm 15 ved pedal Arbeidstid for skifte av clutch 3 timer og 10 minutter Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km) Arbeidstid for skifte av tannrem 1 time og 30 minutter Motorstyrings system Strømfordeler 027 905 205 P Motorstyringssystem - Type Bosch K - Jetronic Tennplugg Bosch F5 DTC Elektrodeavstand, mm 0,70 - 0,90 Kontaktavstand mm/ Kamvinkel° Elektronisk/ (Ikke justerbar) Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2 Tenningsinnstilling FØR TOPP M/ vak. 6° ± 1°/ 950 o/m Tenningsregulering (Kontroll 4° - 8°/ 950 ± 50 o/m) Tenningsmerkets plassering Svinghjul Spenning till + pol, V 12,0 V Primær/ Sekundær motstand 0,52 - 0,76 ohm/ Veivakselgrader beg. ved omdr. (Elektronisk) Veivakselgrader beg. v/ mm Hg (Elektronisk) Systemtrykk med/uten vakuum, bar (Styretrykk 1,2-1,7 bar/ 25° C) Holdetrykk, bar Etter 10 min. 2,6 Bensinpumpetrykk 4,7 - 5,4 bar (Kapacitet 900 cm³/ 30 sek) Elektrisk anlegg ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 45 Ah (220 A) Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/ Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A Generator maks. amp. 65 Styring HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet Toe-in, ° 0° 00' ± 10' Camber° ÷ 0° 40' ± 20' Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30' Caster° 1° 35' ± 20' Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1° Toe out on turns, innvendig hjul° 20° Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30' Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 20' Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20' Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15' Dekkstørrelse, standard 185/ 60 VR 14 Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,0/ 1,8 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Tiltrekkingsmoment Tilspænding, Nm Standard normer Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning) Arbeidstid for skifte av toppakning 3 timer og 40 minutter Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Tannremshjul 90 Nm + 90° ny) Kamakselhjul/ -lager, Nm 65/ 15 Remstrammer, Nm 45 Tennplugg, Nm 20 Hjul, Nm 110 Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 Hei har du Data på golf 2 turbo diesel fra 86? trenger også Motor koden for og finne ut hva topp jeg skall bestille meg :) MVH Alf Arne Hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 subarualfen: Mekonomen.no har informasjonen du trenger, alt du trenger er å skrive inn registreringsnummeret. Bare et lite tips ;) Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powercar Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 hvilket program bruker du? autodata? tolerance data? Siter min prosjekttrådhttp://www.bilforumet.no/golf-ii/168715-golf-ii-far-nytt-liv.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 Krolle: Ja, vet dem har programm. Men motoren har jeg tatt ut av en bil som jeg har solgt for en stund siden og jeg husker ikkje reg Nummeret på denn bilen :( eller`s så hadde jeg gjort det slik :) Mvh Alf Arne Hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Hei har du Data på golf 2 turbo diesel fra 86? trenger også Motor koden for og finne ut hva topp jeg skall bestille meg :) MVH Alf Arne Hauso har vært borte en lang stund nå. håper det ikke er for sent? og at det rett info.. bruker tolerancedata til dem som lurer på d!! Volkswagen Golf II 1,6 Turbo D - JR - N/A - 1984-1990 Motor MOTOR (type) JR/ R4 OHC 8V Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1588 cm³ (76,5/ 86,4) Kompresjonsforhold 23,0: 1 Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 51 (70)/ 4500 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 133/ 2500 - 2900 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Torpedopplate Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår D = 1983, E = 1984 Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Stempelhøyde over plan af blok,mm 0,67 - 0,80 = Toppakning m/ 1 kærv Kompresjonstrykk, bar 34,0 (Min. 28,0) Maks. forskjell 5,0 Oljetrykk v/ omdr., bar 2,0/ 2000 driftsvarm Turbo ladetrykk, bar 0,64 - 0,72 Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 87° C Clutch frigang, mm 15 ved pedal Arbeidstid for skifte av clutch 3 timer og 20 minutter Tannrem: Utskiftning (kontroll) Anbefales 60.000 km/ 4 år (30.000 km) Arbeidstid for skifte av tannrem 1 time og 36 minutter Motorstyrings system Pumpe/ Pumpetype Bosch/ DPA 0460 494 182 Dyse/ Dysetype Bosch/ 0 432 217 078 Veivakselstilling°/ Motorstempel,mm 0°/ Pumpestempelstilling, mm 0,90 ± 0,02 Justeringsmetode Mikrometerur/ merke Dynamisk kontroll av innsprøytning 16° ± 1°/ 850 ± 30 o/m Dysers åpningstrykk, nye, bar 155 - 163 Dysers åpningstrykk, brukte, bar 140 Innsprøytningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2 Innsprøytningsmerkets plassering Svinghjul Elektrisk anlegg ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 63 Ah (380 A) Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/ Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A Generator maks. amp. 45 Gløderør - strømforbruk 1 polett12 A pr. rør Gløderør - spenning/ formotstand 12 V/ Styring HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet Toe-in, ° 0° 00' ± 10' Camber° ÷ 0° 30' ± 20' Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30' Caster° 1° 30' ± 30' Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1° Toe out on turns, innvendig hjul° 20° Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30' Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 20' Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20' Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15' Dekkstørrelse, standard 155 R 13 Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 2,0/ 1,8 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Tiltrekkingsmoment Tilspænding, Nm Standard normer Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 180° + varmkjøring Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90° (Etter 1000 km + 90°) Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Toppstykke må ikke avslipes) Arbeidstid for skifte av toppakning 2 timer og 50 minutter Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 180° nye oljeinnsmurt Svinghjulsbolter, Nm 30 Nm + 90° nye m/ låsevæske Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm 20/ (Sekskantbolt 180 Nm oljeinnsmurt) Kamakselhjul/ -lager, Nm 45/ 20 Pumpehjul/ Mellomhjul, Nm 45/ Remstrammer, Nm 45 Dyseholder/ Dyser i topplokk, Nm 70/ 70 Gløderør, Nm 30 Hjul, Nm 110 Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre Arbeidstid for skifte av et bakhjulslager 54 minutter Arbeidstid for skifte av et forhjulslager 1 time og 20 minutter Bremser Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm) Arbeidstid for skifte av bremseskiver foran 55 minutter Kapasiteter Motor liter olje/ - inkl. filter 4,0/ 4,5 (VW 50500 lettløpsolje) Girkasse, liter 2,0 (4 og 5 gir) (GL-4) Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R) Differensial, liter Aut. 0,75 (GL-5) Kjølesystem m/ varme, liter 6,5 A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 ± 50 A/C olje, type/ cm³ Suniso 5GS/ PKKdata MOTOR (type) JR/ R4 OHC 8V Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 51 (70)/ 4500 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 133/ 2500 - 2900 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Torpedopplate Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår D = 1983, E = 1984 Tomgang 850 ± 100 Avreguleringsturtall (røykgasstest) 5100 ± 50 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm) Miljø Tomgang 850 ± 100 Avreguleringsturtall (røykgasstest) 5100 ± 50 Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kosesau Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Finner du for en Golf 2 1,8 GT 91-mod? RP-motor Siter Golf 2 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
galesten Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Volkswagen Golf II 1,8 - RP - N/A - 1988-1991 Motor MOTOR (type) RP/ R4 OHC 8V Slagvolumet (boring/ slaglengde) 1781 cm³ (81,0/ 86,4) Kompresjonsforhold (Oktantall) 9,0: 1 (93 blyfri) Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5250 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 142/ 3000 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Forreste tverrvegg Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår J = 1988, K = 1989 Ventiler inns., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Ventiler utbl., mm (kald/ varm) (Hydraulisk) Kompresjonstrykk, bar 9,0 - 12,0 (Min. 7,0) Oljetrykk v/ omdr., bar Min. 2,0/ 2000 (80° C) Kjøledeksel, bar/ Termostat åpn. °C 1,2 - 1,5/ 85° C Clutch frigang, mm 15 ved pedal Arbeidstid for skifte av clutch 3 timer og 25 minutter Tannrem: Utskiftning (kontroll) Etter behov/ 4 år (30.000 km) Arbeidstid for skifte av tannrem 1 time og 6 minutter Motorstyrings system Strømfordeler Bosch 050 905 205 A Motorstyringssystem - Type Bosch Mono - Jetronic/ TST- H Tennplugg Bosch W7 DTC Elektrodeavstand, mm 0,70 - 0,90 Tenningsrekkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Syl. 1 v/ takthjul) Tenningsinnstilling FØR TOPP u/ vak. 6° ± 1°/ 750 - 950 o/m Tenningsregulering (Sentrifugalavansering Tenningsmerkets plassering Svinghjul Coil Type Bosch høytrykk tiling Primær/ Sekundær motstand 0,52 - 0,76 ohm/ 2,4 - 3,5 kohm Systemtrykk med/uten vakuum, bar 0,8 - 1,2 (kapasitet 300 ccm/10 sek.) Holdetrykk, bar 0,5 etter 5 minutter Dysemotstand, ohm 1,2 - 1,6 Min. manifoldvakuum i tomg. mbar 590 Kjølerveske temp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ Innsugn.lufttemp. sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ Elektrisk anlegg ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V 45 Ah Spenningsrele volt v/ amp. 12,5 - 14,5 V/ 45 A Klemmebetegnelser DIN 72 552 N/A Generator maks. amp. 65 Styring HJULSTILLINGSMÅL - Belastning Ubelastet Toe-in, ° 0° 00' ± 10' Camber° ÷ 0° 30' ± 20' Camber° størst forskjell mellom h. og v. side 30' Caster° 1° 30' ± 30' Caster°, størst forskjell mellom h. og v. side 1° Toe out on turns, innvendig hjul° 20° Toe out on turns, utvendig hjul° 18° 40' ± 30' Bakhjul: Camber° ÷ 1° 40' ± 30' Bakhjul: Camber°, størst forskjell mellom h. og v. side 20' Bakhjul: Toe-in° 0° 25' ± 15' Dekkstørrelse, standard 175/ 70 R 13 T Dekktrykk, bar, min. - maks., for/ bak 1,8 - 1,8/ 2,0 - 2,4 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Tiltrekkingsmoment Tilspænding, Nm Standard normer Topplokkbolter, trinn 1, Nm 40 Nm nye oljeinnsmurt Topplokkbolter, trinn 2, Nm 60 Nm Topplokkbolter, trinn 3, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 4, Nm + 90° Topplokkbolter, trinn 5, Nm (Ingen etterspenning) Arbeidstid for skifte av toppakning 2 timer og 30 minutter Bærelagerbolter, Nm 65 oljeinnsmurt Veivlagerbolter, Nm 30 Nm + 90° nye oljeinnsmurt Svinghjulsbolter, Nm 60 Nm + 90° nye med låsevæske Veivakselremsk./Svingningsdp.,Nm (Tannremshjul 90 Nm + 90° ny) Kamakselhjul/ -lager, Nm 80/ 20 Remstrammer, Nm 45 Tennplugg, Nm 20 Hjul, Nm 110 Fornav/ Baknav, Nm 265/ skive skal kunne flyttes med fingre Arbeidstid for skifte av et bakhjulslager 54 minutter Arbeidstid for skifte av et forhjulslager 1 time og 20 minutter Bremser Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm) Arbeidstid for skifte av bremseskiver foran 55 minutter Kapasiteter Motor liter olje/ - inkl. filter 3,5/ 4,0 (APi. SF-SG) Girkasse, liter 3,1 (4 gir 2,2) (APi. GL-4 SAE 80) Girkasse aut., liter 3,0 (Total 6,0) (ATF Dexron R) Differensial, liter 0,75 v/ aut. (APi. GL-5 SAE 90) Kjølesystem m/ varme, liter 6,5 A/C kølemiddel, type/ gram R12/ 1100 ± 50 A/C olje, type/ cm³ Suniso 5GS/ PKKdata MOTOR (type) RP/ R4 OHC 8V Maks. ytelse kW (din HK)/ omdr. 66 (90)/ 5250 Maks. dreiemoment Nm/ omdr. 142/ 3000 Motornr. plassering Motorblokk venstre side Chassisnr. plassering Forreste tverrvegg Årsmodellbestemmelse i chassisnr. 10. ciffer = modellår J = 1988, K = 1989 Tomgang 750 - 950 (Ikke justerbar) CO% i tomgang N/A Lambda 1,00 ± 0,03 Tillatt slark i styring/ hjuloppheng Fabrikksdata Forhjul, min. tykkelse (nye) 10,0 mm (12,0 mm) Bakhjul, min. tykkelse (nye) 181,0 mm (180,0 mm) Miljø Tomgang 750 - 950 (Ikke justerbar) Min. Oljetemperatur ved test °C 80 CO% i tomgang N/A CO% i tomgang før kat. 0,2 - 1,2 (Ikke justerbar) Forhøyet tomgang 2650 ± 150 CO% forhøyet tomgang etter kat. Maks. 0,3 Lambda 1,00 ± 0,03 Siter Vw Golf GTI16v kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 ok her skal du få en litt vrien en... vi snakker om en tidlig 85 1,6 bensin mekanisk tenning. greit så langt men denne motoren har fått montert et oettinger 100+ kit. har du noe data på denne? Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.