Gå til innhold

Kosesau

Bruker
  • Innholdsteller

    149
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kosesau

  • Bursdag 07/21/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    GT
  • Biltype (eks Audi)
    Golf 2
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 mono.
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    coilovers, poly og litt utvendig pynt
  • Fylke
    Sogn & Fjordane

Contact Methods

  • Bosted
    Førde

Kosesau's Achievements

  1. Selger min Golf 2 GT da jeg ikke lenger har bruk for to biler. Se autodb-annonse for mer info! Helst vekk før nyttår da jeg blir student og må flytte. http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1245537;Modified=1291473912;_cmd=similar Autodbkode: 1245537
  2. Som Topic. Se autodb-annonse for mer info. http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1248979&_cmd=similar&cb=5520.01557718494 Autodbkode: 1248979
  3. Trenger sårt nye øyebolter(om det er rett navn) til Golf 2 GT. Bindeleddet mellom stabstag og bærebru. Evt om noen vet nypris på disse, og hvor di kan skaffes? stabstaget er 17mm tykt. .. er knekt som der ser. Kan nåes på PM eller mail til shornnes@gmail.com !! :-)
  4. Har ett problem med golfen, og det er att nødblinken ikke lenger blinker. Blinklysindikatoren i dashen tenner, men blinker ikke. Blinklysene på bilen verken tenner eller blinker. Nada. Jeg mener å huske dette problemet kom etter litt triksing med rele i sikringsboksen for ett par år siden, så jeg vil tro att det er ett enkelt problem å fikse om noen vet hvilket rele som hører hjemme hvor... Finner ingen gode oversikter over dette. Bilen er en Golf 2 GT, 1.8l RP-motor(monojet) 1991-modell, så dette er vell CE2(?) ledningsnettet om jeg har skjønt det riktig. Bilde av sikringsboksen pr. idag: .. ser jo ikke heilt riktig ut. VIST NOEN KAN KOMME MED BILDE AV SIKRINGSBOKS FRA SAMME MODELL/LEDNIGNSETT SÅ ER DET GULLE GODT!! :) Relevante sider: http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=44637.10
  5. Telefon up'n running. Kan selge motor og bil seperat. Må vekk.
  6. Er for tiden fullstendig uten telefon. e-mail: shornnes@gmail.com
  7. Komplett skinn i bilen, medfølger GTI-motor m/kasse og ledningsnett, heile sulamitten +mye smådeler fra garasjen. Selger helst alt samlet! Bilen er brutbar! http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1201642&_cmd=similar&cb=2688.78295416592 Ta kontakt på shornnes@gmail.com eller 99576875(telefonen er ustabil) ved interesse! Står i Førde, Sogn&Fjordane
  8. Noken som har vært borti det her på en 91mod 1.8 RP motor? Starter bilen, den går en 10-15min før turtall sakte men sikkert blir lavere og lavere, bilen spyr meir og meir eksos før den høres ut som en gammel båt som plutselig dør ut. Resulterer ofte i flatt batteri IOM. att tenning og vifte fortsatt står på.
  9. Takker for bra svar! :-) Tar meg ei økt i morgen.
  10. Har hatt Golfen på EU-godkjenning og fekk 2 2'er feil. 1. Slark i hjullager bak. Tok å stramme dei til bittelitt så no bør det være OK, rimelig nye lager. 2. Bolten gjennom eine foringa på høgre bærarm framme var rimelig laus. Tenkte eg kunne stramme den og, men den gang ei. Tydeligvis problemer med gjengene, går kun rundt og rundt og går verken ut eller inn. Bolten er mulig å dytte opp og ned 2-4mm. Skal vist sitte ei hylse med gjenger i karroseriet? Eg har ikkje tid til att sånn faenskap skal ødelegge EU-godkjenninga. Tips til korleis eg kan få ut bolten? Går jo gjennom både bærarm og travers, sikkert værste bolten som kunne satt seg.
  11. Lambaen kanskje. Sitter bak på eksosmanifoilen, med 1 ledning. Måler eksosen og gir signal tilbake til hjernen og blandingsforhold. could be :) Koster 350kr på biltema, ich.
  12. Oppdatering: Pga både lite tid og motivasjon ga eg eigentlig faen i heile motoren en stund, begynner å stusse over om det er for mykje jobb med ledningsnettet når motoren er ferdig. Men for seint no, kan ikkje stå halvferdig. Trenger litt tips og pointers, har aldri gjort noke lignande før:) Korleis er det f.eks å legge ventilene i whitesprit over natta for å få dei reine, og pusse med smått sandpapir for å få av sot? Toppen er vertfall renska. Gamle tetningene som fortsatt står i toppen: .... korleis får eg ut dei her? Ventilsetene, ser ok ut? Lina opp det som stod i toppen: Ventilene, ser ok ut? Neste steg: Få ut gamle tetningene, få vaska toppen rein, montert sammen igjen, og planslipe. Så begynne på blokka!
  13. Hjelp! Fekk plutselig bremsesvikt i går! Tok bilen på jekken idag og såg under. Det lekker ut av ei skrue(vertfall nærme skrua!) på calipter bak på førerside. Problem løst. Skruen er for å holde fjæra til håndbrekket, og det er lekasje på "akselen" som går fra håndbrekket inn i caliperen. Fekk tak i ett par brukte G60 calipere og bytter over i morgen.
  14. Då er ventilfjørene ute på innsugs-sida og nye ventiltettninger bestilt. Fekk lånt meg ett spesialverktøy fra Møller. Ett stag som eg skrur fast på toppen, og bruker ei stang med ein pipelignende-sak på til å presse ned. La noke under ventilene for att dei skulle holde seg lukka så eg kunne få pilla ut låsingane. Problemet er att ventilane på eksos-sida er skråstilte, så vist eg legger noke under vil det enten kunne føre til att eg bøyer ventilene - eller att det bare sklir vekk. Noken som har tips til ett hobbymekk som funker? Biltema osv er jo såklart stengt. Bilder og litt meir detaljert oppdatering kjem når eg får begynt på eksos-sida :)
  15. Update: Da er kammene og ventilløfterene ute. Har fått tatt av siste hjulet på reg. reima og fått av dekselene der. Så no er det klart for å skifte litt ringer på hjul-sida av blokka. Før eg får gjort meir med toppen må eg få tak i ett slags spesialverktøy for å få ut resten og komme til ventiltettningene. Prøver å få bytta dei i helga om eg får tak i. Har ikkje hastverk men greit å få toppen sammen igjen :) Bilder fra dagens økt: Ventilløftere, bruer og kammer: Toppen: Fått av resten på blokka, tydelig pakninger som må byttes bak her:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår