Gå til innhold

raskeste dieselbil du har kjørt/sitti på med?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mutterns volvo v70 d5 163 hk har fått menge turer over til sverige.

gooood draget med små kul lyd og samtidig ganske snill på suppe

meg å bror klokka rundt 220km/t litt helling

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått er det vel ikke stort mer som slår BMW 535d, her i aksjon mot en E36 M3

YouTube - BMW E36 M3 3.2 vs (tuned)535d

(Sorry OT har riktignok ingen egen erfaring med denne)

 

Tipper at f.eks. V10 TDI'en til VW slår 535d ganske solid. 535d byr på 580 nm, mens VAG'en leverer 750 nm.

 

Denne koster selvsagt noen kroner, men du kommer jo også med en ganske "hefig" påstand når du sier at det nesten ikke finnes noen som slår 535d, så da må du tåle å bli motsagt også...;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at f.eks. V10 TDI'en til VW slår 535d ganske solid. 535d byr på 580 nm, mens VAG'en leverer 750 nm.

 

Denne koster selvsagt noen kroner, men du kommer jo også med en ganske "hefig" påstand når du sier at det nesten ikke finnes noen som slår 535d, så da må du tåle å bli motsagt også...;)

 

Tatt i betraktning at Touareg veier sine 3tonn, tror jeg den må ha mer enn 170Nm ekstra for å kompensere for den doble vekten. Men V10'en er en imponerende motor, fortjener en mindre bil.

Bmw " The Ultimate Driving Machine"

E30Cosworth.no

Prosjekt: BMW E30 Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt i betraktning at Touareg veier sine 3tonn, tror jeg den må ha mer enn 170Nm ekstra for å kompensere for den doble vekten. Men V10'en er en imponerende motor, fortjener en mindre bil.

 

Nå veier Phaeton, som jeg ønsket å sammenligne med, riktignok ikke mer enn 2,4 tonn, da, og gjør 0-100 på 6,9. Men 535d veier "bare" 1,8 tonn og gjør 0-100 på 6,6. Touareg er en traktor, som evt må sammenlignes med X5, hvis det er BMW som er målestokken.

 

Så det kan faktisk godt tenkes at 535d er litt sprekere, til tross for at den har 41 hk og 170 nm mindre. Egentlig merkelig at VAG bare har hentet 313 hk ut av 4921 ccm (det er jo bare 73 hk per liter), når MB har hentet 272 hk ut av 2993 ccm (91 hk per liter).

 

V10'en hadde passet fint i A6, gjerne med en liten "boost" hva gjelder effekt ;-)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke Audi en R8 med diesel motor snart da?:happyhappy:

 

Joda, det er lov å håpe at den kommer snart... For øvrig synes jeg det er rart at R8, som liksom skal være en superbil, er utstyrt med en såpass "liten" motor i dag (4,2 V8 420 hk), når både S8 (5,2 V10 520 hk), S6 (5,2 V10 435 hk) og RS6 (5,0 V10 580(!) hk) er såpass mye heftigere motorisert.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men du kommer jo også med en ganske "hefig" påstand når du sier at det nesten ikke finnes noen som slår 535d, så da må du tåle å bli motsagt også...;)

For all del, har ikke som mål om å ikke bli motsagt, dette var vel bare en uttalelse basert på antagning, og ikke beinharde fakta. Tenkte jeg bare skulle trekke den inn i diskusjonen da denne har blitt skrytt opp i skyene i div. bilblader.

Det skal nå riktignok på tampen også nevnes at det har jo Touareg V10tdi også blitt;-)

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, har ikke som mål om å ikke bli motsagt, dette var vel bare en uttalelse basert på antagning, og ikke beinharde fakta. Tenkte jeg bare skulle trekke den inn i diskusjonen da denne har blitt skrytt opp i skyene i div. bilblader.

Det skal nå riktignok på tampen også nevnes at det har jo Touareg V10tdi også blitt;-)

 

Jupp ;) Men jeg gjentar det jeg sa i et innlegg like over; det er rart at de har henta såpass lite effekt ut av den. 73 hk per liter er ganske lite i noe som skal være en "sprek" personbilmotor, selv om det er diesel. Når det gjelder effektuttak har de en vei å gå for å ta igjen BMW.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende firmabil: Peugeot expert på 2 tonn, med 1,9D og 70hk

Og ikke minst: Golf 1 med 1,6 diesel...

 

Og tilslutt,for å være seriøs, så må den sprekeste jeg har kjørt være A6 3,0tdi :happyhappy:

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår