Gå til innhold

paroa

Bruker
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om paroa

  • Bursdag 12/31/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Drøbak

paroa's Achievements

  1. Etter litt testing fant jeg ut at det bare var 1 og 3gir som fungerte. Løsningen ble ny bil da ny girkasse kom på 18000 + mva.
  2. Hei, har en ford mondeo fra 97 som nettopp har passert 190000km. På fredag på vei hjem fra jobb så giret den plutselig ned til 3gir, den vil ikke gire opp i 4gir (o/d) lenger. Det virker også som den har store problemer med å gire mellom 1-2-3gir ved litt belastning, må slippe gassen for at den skal gire fra 1-2 før jeg kan gi på igjen hvorpå gassen må slippes slik at den girer fra 2-3. Den nekter plent og gire til fjerde. Etter litt kjøring så begynte O/D OFF i dashbordet å blinke, men det er ingen andre feilkoder på bilen en P1405 som er noe helt annet. Har dere noen gode forslag?
  3. Bumper denne jeg. Nå har jeg byttet plugger uten at det hjalp noe som helst, i det siste har det kommet suselyd og bilen klarer ikke og kjøre fortere en 130km\t. Jeg har prøvd og dra ut kontakten til lmm eller hva den heter uten at jeg merket noen særlig forskjell, bilen gikk litt dårligere på tomgang, men ellers så var den like bra/bedre en med kontakten i. Kan det være lmm som er defekt samt en vacum lekasje?
  4. Jeg har byttet tennplugger, men det hjalp ingen ting. Har kjørt nå et par uker å har prøvd å legge merke til hva som skjer. Symptomene er at den fusker veldig på kaldstart mellom 1k-2,5k rpm. Det er automatgir på den, og om jeg drar spaken i 1 og får litt turtall på den et par minutter (3-4k rpm) så fungerer den helt greit. Jeg lurer på om dette har med choken å gjøre?
  5. Jeg har en 1992 XSi som jeg selger da behovet ikke lenger er en liten lommeracer. litt om bilen: To tidligere eiere, første eier var en gammel dame fra trøndelag og eier nummer to var en peugeot entusiast fra peugeot sport club norge. Jeg kjøpte den i mars 2009 og da var følgende gjort med bilen (august 2008): Byttet 1,4 motoren med 1,6 Rallyemotor. Raceland 4-1 grenrør. Bilstein Sprint dempere forran, og koni bak. Eibach 45mm senk Rakeksos fra grenrør til Supersprint Magnum bakpotte. Nye tromler, bremsebånd og hjullagre bak. Nye 266mm bremser forran (fra 206 XS) Nye endeledd. EU godkjent frem til februar 2010. Bilen hadde da gått 171000km og motoren som ble satt inn hadde gått ca 100000km. På motoren ble det også byttet topp-pakning, regreim, strammehjul, vannpumpe og diverse andre pakninger før den ble satt inn i bilen. Etter at jeg fikk bilen har jeg gjort følgende: Ny frontrute (sprekk over hele). Ny clutch. Ny startmotor da denne ble ødelagt. Nytt eksosanlegg til Peugeot sport exhaust grp N. 2tommer hele veien. Nye pakninger rundt eksosmanifolden. Overhalt 1400xsi girkassen, den er helt fantastisk og gire med nå. Nye bremsesylindre bak da de var gåene. Nye bærekuler forran Nye Fjernlys (manglet), samt nytt hovedlys da det var en sprekk i glasset. EU godkjent frem til februar 2012. Gikk igjennom EU med 0 feil. Ting som må gjøres med bilen nå er: Nye lager i bakstillinga. (ikke stor jobb, da tidligere eier hadde den fra hverandre i 2008, og kontrollerte at tappene var i orden. samt satte i smørenipler. Men lagrene burde nok byttes.) Bilen har nå gått ca 197 777km Alt ettersom hvor pent en skal ha det så burde vel panseret byttes og taket lakkeres. Bilen er forresten rød. Kjører den hver dag. Starter ALLTID og går veldig bra. Årsavgift betalt. Sånn jeg ser det så er det mye gromdeler på bilen, så tenkte jeg skulle ha igjen 24000 for den. Kom gjerne med bud, men skambud er ikke av interesse. Bilder kommer. Mvh Pål Roaldsøy paroa@c2i.net tlf: 48040766
  6. pluggene og pluggkablene ser helt fine ut, men skal sjekke de nøyere og eventuelt bytte de. Edit: Må også nevne at tempraturmåleren ligger på det kaldeste, den går kanskje litt opp mot normalfeltet om jeg kjører 2-3mil.
  7. Hei, har kjøpt en 1997 mondeo med 2.0l bensin, av og til fusker den veldig og får ikke noe turtall i det hele tatt. Spesielt når den er kald så har jeg veldig problemer med å få bilen til å i det hele tatt gå fremover, men med engang jeg har kjørt 1km så eksisterer så å si ikke problemet lenger. Er det en sensor eller lignede som er kaputt? Edit: Det er spesielt ved rundkjøringer ol. og akselrasjoner at motoren nærmest blir kvalt. Når jeg kjører i 60km/t så merker man ikke spesielt til problemet.
  8. Jeg selger denne nå om noen skulle være intresert i en bmw 520 med et kult regnr...
  9. Jeg fikk ikke studielån pga foreldre med høy inntekt, så tror foreldrene dine bare tjente for dårlig til at sperren slo inn...
  10. Nå tror vel alle amerikanere at Mercedes er et amerikansk merke...
  11. Du har sikkert ikke meldt maskinen inn i domene.
  12. Jeg kommer hvertfall, håper jeg har fått byttet drivaksler så jeg kan gi på litt uten at det knekker... :)
  13. Du bare holder igjen feederen med en finger og skrur med den andre hånden, det er ikke noe problem da.
  14. Jeg prøvde selvfølgelig og ringe tollvesenet igår, de har bare åpent til 15:30, derfor spurte jeg her da jeg kanskje tenkte noen visste dette. Jeg var intresert i å få skiltene mine idag, men etter å ha snakket med Tollvesenet og Statens vegvesen så ble det klart at det var ikke mulig før til mandag. Jeg ble avskiltet på grunn av manglende omregistrering. Omregistreringen gikk ikke igjennom på grunn av manglende årsavgift. Skiltene ligger i Oslo av en eller annen irriterende grunn... Da har jeg hvertfall fått svar på alt jeg lurte på. Takk for hjelpen alle sammen :)
  15. Hva med purregebyret på 250kr fra tollvesenet? Det står bare at visst jeg ikke betaler inne 22.05.09 så kommer det et purregebyr på 250kr i tillegg, skal jeg betale det sammen de 2740kr eller skal jeg droppe det?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår