Gå til innhold

Hva er en råner?

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

Nå når man diskuterer rånere og fjortisser. Så lurer jeg egentlig på hvordan folk vil anslå at en er en råner.

 

For noen kan det virke som jeg er en råner (eller loder som man sier her i Narvik og Omegn), men jeg vil ikke si det.

 

Jeg har en bil, som er modifisert litt, men dette er gjort på en ordentlig måte.. Pga at jeg vil ha en bil som skiller seg litt ut liksom, pga min bilinteresse. Jeg kjører en del bil, i byen osv osv.. står på stripa og prater med kompiser som er der.. osv

 

 

Jeg vil se på rånere som de som har - 240, Ascona, Manta, Rekord. ++, relativt sjabbye biler med stygg lakk, kappa fjærer, sota ruter (helst bare bak rutene), masse wunderbaumer, plysj dill dall, toppstripe med noe harry i (f.eks motorsport, eller no), stuss med dioder i ;), osv osv..

 

 

Hva sier dere?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvorfor tror du vi kjører shabbye biler med rwd da?

 

kan det være fordi att det er gøy? Gjør vel ingenting om man horer opp ett gammelt vrak litt, men man trenger da ikke råne av den grunn?

 

mvh en som følte seg truffet. ref signatur

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at en typisk råner er som du sier her, men mye har forandret seg de siste årene.....

For ikke mange årene siden var Volvo 240 en dyr og fin familiebil som kun de mest velstående unggutter hadde råd til å kjøpe. Det samme gjelder vel gamle Forder o.l. Det var vel på den tiden råning ble et kjent fenomen, men har jo hørt mange historier fra 50-60 tallet hvor råning også var høyaktuelt.

 

De siste årene har bilene blitt nyere, tilgangen på styling/tuning større og vi bruker masse penger/lån på bilene.

 

Råning har altså etter min mening ikke så mye med bilen å gjøre. Det er taperen i førersetet som er råneren! De som kjører runde på runde på stripa med "Turn up the Bass 1 - 25" dunkende irriterende i bagasjerommet. Fjortisser i baksetet er jo også et musst hvis du skal være kulest i gata.

 

Mange som bruker mye tid og penger på bilene sine, men de klarer å unngå rånefella! De har Dame som er ferdig på ungdomskolen, skikkelig jobb og ikke minst interesse for bil og ikke det å være mest mulig harry! Hvorfor line seg opp på Shell når man har et hjem og en garasje?

 

Streetmeet er jo en form for råning det også, men det er mere en happening. Ikke noe som skjer hver forbanna dag liksom....

 

Dette er min mening, men sikkert mange som er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

Uff umulig å svare ¨på,men jeg kjenner igjen en når jeg ser en;)

 

Syns ikke man er råner fordet om man har neonlys,seff noen ganger men ikke alltid...

 

støtter deg der

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Det er klart at en typisk råner er som du sier her, men mye har forandret seg de siste årene.....

For ikke mange årene siden var Volvo 240 en dyr og fin familiebil som kun de mest velstående unggutter hadde råd til å kjøpe. Det samme gjelder vel gamle Forder o.l. Det var vel på den tiden råning ble et kjent fenomen, men har jo hørt mange historier fra 50-60 tallet hvor råning også var høyaktuelt.

 

De siste årene har bilene blitt nyere, tilgangen på styling/tuning større og vi bruker masse penger/lån på bilene.

 

Råning har altså etter min mening ikke så mye med bilen å gjøre. Det er taperen i førersetet som er råneren! De som kjører runde på runde på stripa med "Turn up the Bass 1 - 25" dunkende irriterende i bagasjerommet. Fjortisser i baksetet er jo også et musst hvis du skal være kulest i gata.

 

Mange som bruker mye tid og penger på bilene sine, men de klarer å unngå rånefella! De har Dame som er ferdig på ungdomskolen, skikkelig jobb og ikke minst interesse for bil og ikke det å være mest mulig harry! Hvorfor line seg opp på Shell når man har et hjem og en garasje?

 

Streetmeet er jo en form for råning det også, men det er mere en happening. Ikke noe som skjer hver forbanna dag liksom....

 

Dette er min mening, men sikkert mange som er uenige.

 

Phuuu... Da er ikke jeg råner... Jeg bruker mye penger på bil, men har ei dame som er akkurat som beskrevet over. Men, når jeg er ute å kjører kan jeg godt ta meg en såkalt "råne runde" i byn, Men å stå parkert ved siden av hverandre, 14 biler på rad osv, holder jeg meg LANGT borte fra. Men jeg er også på mange biltreff i året, og det er i følge samboeren og foreldrene mine både Harry og rånete. Så det kommer vel an på hvem man spør om hva rånete er.

Enkelte syns Amcar er rånete. Det synes jeg og til en viss grad, men en gammel amerikansk klassiker kan ikke kalles rånete. Det er nostalgi og ren V8 kraft og muskler.

Men Wounderbaum, laksetrapp, revehale i antenna, pels trekk på rattet, flammelakerte 240, skamsenka asconaer osv er rånete!

 

Streetmeet kan virke rånete, men det er som sagt mer en happening. Råning er vel mer impulsivt.

 

Nå om dagen kan vi vel kanskje skille mellom 2 forskjellige råne grupper.

De klassiske rånerene, og de moderne rånerene.

 

Hvem som går under hvilken gruppe er vel opp til hver enkelt å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solid

Hva er galt med å møtes på shell? det er jo samma om man møtes på shell eller på en parkeringsplass. Å være sosial kalles det.

 

jau, men å sirkle rundt kvartalet omtrent 75ganger på 20min, det er jo sosialt det å+. hmmm?

 

Stikk på jessheim i hovedgata der.... se etter en Hvit volvo STV, jeg telte han 15ganger på under 30min! latterlig han stopper heller ikke. han bare kjører rundt å rundt heletiden....

 

MONGOLIIIIIIIID!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår