Gå til innhold

Varmegang 3 gen Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den leppa bør en nesten bytte innimellom, for den er, som Camarogeddon sier, veldig utsatt og har en tendens til å bli bøyd bakover over tid (hvis den ikke går av). Da taper man mye kaldluft.

Kan kjøpe dem nye på ebay for $20-30 (eks: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/82-92-CAMARO-Z28-IROC-RS-LOWER-AIR-DAM-DEFLECTOR_W0QQitemZ280110639884QQihZ018QQcategoryZ38658QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

 

Et midlertidig triks ved overhetings-problem for de som har AC, er å dra ut pluggen til trykkføleren på AC røret som ligger oppå rammevangen på passasjersiden (rett bak batteriet). Dette gjør at viften går konstant.

 

Ellers kan man jo vurdere en kaldere termostat (+chip), selvom det er blandede meninger om hvor bra det er...

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet med min Camaro. fra 86.

305. Den blir fort varm og kan godt plutselig vandre helt til toppen av rødmerket, selv når jeg ligger i 90 km\t på motorvegen.

Tenkte prøve bytte termostat, men når jeg leser her ang, den leppa, Så har jeg heller ikke den leppa, Men har den liggende.

bilen er senka forran, så mulig derfor han forrige eieren tok bort leppa. men nå skal jeg jaggu prøve å få montert den på igjen. Sliter også med aut. choken.. må pumpe litt om morgenen for så å holden den igjen at par minutter før jeg kan begyne å kjøre..

 

camaron.jpg

57 Belvedere (Christine)Solgt

70 Dodge charger Solgt

http://WWW.mb190klubb.com

http://www.svensenfoto.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg tatt borttermostaten, og montert leppa under.

det hjalp littl, men blir fortsatt varm. Ser de har kuttet ut den orginale vifta og erstattet med en elektrisk en, og den starter litt for sent, Da er nåla på det røde. Så jeg kommer nok til å ha en bryter i bilen, å tvangs kjøre den når det passer.

 

Ellers så sjekka jeg vannet i radiatoren, å det var glovarmt, men forran på radiatoren så var den så absolutt ikke varm..

Vet ikke hva det kommer av, ender vel med å prøve bytte vannpumpa. Kanskje radiatoren er grodd igjen.. men det var gjennomstrømmning i den.

 

Bilen bare subber med den leppa, så jeg kommer til å skru den av og kappe den litt kortere.. subber i alle fartshumplene.

Så det er ulempen med senka Camaro.

57 Belvedere (Christine)Solgt

70 Dodge charger Solgt

http://WWW.mb190klubb.com

http://www.svensenfoto.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøleproblemer er ikke morre.

 

Først kjør en rens på kjølesystemet.

Bytte termostat er lurt, kjøre uten er dumt da vannet går for fort gjennom radiatoren og den rekker ikke kjøle det ned nok.

 

Sjekk vannpumpe og sirkulasjon i systemet.

 

Få på den leppa uten koker Oldsen til fatter om sommere og så vidt jeg vet de fleste andre som skal ha denne da den gir MYE luft til radiatoren.

 

Tett igjen eventuel åpning sprekk mellom front plate og radiator.

Dvs det skal ikke være sprekk el åpning her da tar lufta snarveien og du mister kjøle effekt.

Den som skjer er at lufta er for tung til og presse igjenom radiator da den gir motostand også tar lufta snarveien og begynner og sirkulere feil vei i når du kjører i litt hastighet.

Dette pga sprekken mellom radiator og frontplate gir lufta stor hastighet når du kjører på landevei og skaper sug gjennom radiatoren feil vei.

 

Lykke til med søkinga etter feilen.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Trodde i dag at toppakningen var gått, pga det kom endel vann ut av begge pottene, men noen adre sa at slikt hender hvis bilen har stått lenge.

Hadde bilen på test hos Jens Petter Lindstrøm i dag, men tror de kun tok en trykktest på radiatoren. Å det var veldig høyt trykk, slangene er ganske harde,kun etter en bitteliten kjøretur.Vannet er varmt , men om man kjenner på radiatoren forran og bak, så er den kald..,.De på JBL ba meg ta ut en og en plugg for å se om en av dem er vasket rene, da er det toppakningen, men så langt har jeg ikke kommet, for det er pokker så trangt å sjekke pluggene. Trodde egentlig de sjekka radiatorvannet og eksosen i dag, for da ser de vel om pakningene er hele..Men de har vel bare sjekket trykket. :( skal ringe ned i morgen å snakke med dem.. hørte også med Morgan (tidl.ASP ) å han mente det kunne være radiatoren.. Han trodde ikke det var vannpumpa.

I dag har jeg kljørt litt mer med bilen, å varmen er helt ok nå.

Hender den nærmer seg det røde når jeg kjører på motorvegen, men når jeg står stille, så roer tempen seg, Det viser seg at vifta slår inn for sent, Den slår inn når nåla kommer på det røde.

Så skulle hatt en annen føler, Den som er der nå, er ikke orginal. Kunne du tenkt deg å sett på bilen for meg? Bedre å betale deg litt penger en å sette den på verksted. Virker som du har endel peil , å jeg er takknemmelig for all den hjelp jeg kan få :) Da skal jeg få bestillt en ny termostat, hvor mange grader burde jeg ha da på den?

57 Belvedere (Christine)Solgt

70 Dodge charger Solgt

http://WWW.mb190klubb.com

http://www.svensenfoto.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dobbeltsjekket at du har riktig vannpumpe, altså en som roterer i riktig retning. Det er lett å overse i kampens hete, og det var jo et skille i løpet av 3.gen årene hvor de tidligere skulle gå samme vei som veiva mens de senere (88?-opp) går motsatt av veiva. Er ikke uvanlig at deleleverandørene surrer med dette...

Ved bruk av feil pumpe får du overoppheting.

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Kjøpte i dag ny termostat. 90 grader.Skal sette den inn i helga. og kjøpte radiator rens,Så får vi se.

Eksosen er målt og vannet er målt.Å intet tyder på at toppakning er gått, men for sikkerthets skyld skal jeg få bnyttet pluggene, Er en av dem vasket rein, så er toppakning gått.

Må også få satt på ny temp.switch som starter tiligere 8vifta) for den slår inn alt for sent, Så frem til da lager jeg en bryter i bilen, å tvangs kjører den hvis det blir for varmt.

 

Trykket i systemet er altfor stort.Slangene er ganske harde.

Kan hende det hjelper å bytte radiator lokk :)

57 Belvedere (Christine)Solgt

70 Dodge charger Solgt

http://WWW.mb190klubb.com

http://www.svensenfoto.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Kjøpte i dag ny termostat. 90 grader.Skal sette den inn i helga. og kjøpte radiator rens,Så får vi se.

Eksosen er målt og vannet er målt.Å intet tyder på at toppakning er gått, men for sikkerthets skyld skal jeg få bnyttet pluggene, Er en av dem vasket rein, så er toppakning gått.

Må også få satt på ny temp.switch som starter tiligere 8vifta) for den slår inn alt for sent, Så frem til da lager jeg en bryter i bilen, å tvangs kjører den hvis det blir for varmt.

 

Trykket i systemet er altfor stort.Slangene er ganske harde.

Kan hende det hjelper å bytte radiator lokk :)

 

Hvis slanger på motoren er harde og varme men ikke registeret på radiatoren høres d ut som vannet ikke sirkulerer skikkelig.

 

Bytt termostat og sjekk at du har rett vannpumpe men sørg også for og lufte kjølesystemet skikkelig ellers vill ikke vannet sirkulere som det skal.

Ja sjekk også lokket på radiator/vann tanken ikke er tett.

 

Hvis temp er ok i kø/rolig kjøring og for varm på motorvei har du et sirkulasjons problem vann el for lite luft gjenom radiatoren sjekk leppa under og tett rundt radiatoren.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår