Gå til innhold

Varmegang 3 gen Camaro

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,har en 86 Camaro med den orginal 305 LG4-som er trimmet med bla andre topper/innsug/kam osv. Den orginale radiatoren sitter også i bilen. Etter bare 15-20 minutters kjøring er den på kokepunktet(på rødfeltet på org tempmåler). Dette skjer på vanlig landeveiskjøring i 80-90 km. Blir den orginale radiatoren for liten etter trimming,eller kan det være noe annet galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vedder på at du mangler leppen/spoileren som står under bilen foran. Eller at den er knekket eller skadet. Disse bilene får jo all kjøleluften opp fra undersiden og går varm uten.

Jeg satt på leppe fra En Cutlass på den ene min når jeg monterte 502 i den.Den er nesten dobbelt så dyp som TA leppen.Subber litt i fartshumper,men tempen ble grei.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt krøll med temp på min også, av akkurat samme grunn, leppa foran mangler... denne sørger vel for 70% av lufta til kjølesystemet eller noe sånt, har jeg inntrykk av.

 

her har du for eksempel en..

 

lower front air dam deflector

 

Denne sitter montert rett ned fra ramma som holder radiator osv... slik at den tvinger luft fra under bilen igjennom radiatoren..

 

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Denne mangler nok ja-kansje løsningen er så enkel! Hvilken vei skal vannpumpa gå foresten? Det er en 305 LG4 med AC-som er fjernet. Det er serpentin reim mellom dynamo-vannpumpe og veiv,så nå går vannpumpa samme vei som veiva.

 

Det skal vel monteres et hjul istedenfor AC-pumpa noe liknende dette:

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/95-Chevy-GMC-Safari-Astro-AC-Delete-Bypass-Pulley-4-3-L_W0QQitemZ140110726639QQihZ004QQcategoryZ33543QQrdZ1QQcmdZViewItem

 

På det serpentinsystemet jeg plukka av en 4.3 v6 for montering på min 350 så går vannpumpa motsatt vei av veiva i motsetning til vanlige reimer da de går samme vei.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,takk for alle tips/svar. Har hvertfall bestillt ny radiator til og begynne med,da den orginale lekker når bilen er kald og er antagelig tett. Vannpumpa er ok,termostaten byttet til en kaldere en (70 gr) og termostatvifta fungerer. Så da gjennstår det og se åssen det blir med ny radiator...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt kan du bruke en leppe fra mange 80talls GM biler. Med enkel modifisering kan du ta fra Caprice,Malibu el. Kan jo lages selv også hvis man gidder.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. har hatt litt trøbbel med kjølinga på min også. har koblet den høyre el vifta til en bryter inne i bilen, men for å si det sånn, så står den på konstant på varme dager! også hvis det er litt små kjøring. så tror den plata skal på igjen! bra jeg så på forumet her for hadde ikke tenkt på att den kjørte lufta opp til radiatoren.!

85* camaro iroc 350 tpi 250hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår