Gå til innhold

Bremser Golf 1

Ranger emnet


Henrik

Anbefalte innlegg

Tja, du har mange muligheiter.

 

Framme:

-Ombygg til 280mm(g60) skiver med brakett som bygger ut kalipper.

-Komplett 256mm fra scirocco 16v(kanskje noko eldre audi greier også passer)

Dette er billege løsninger, har sjøl 280mm skiver og wilwood 4pot kalipper men slikt blir dyrare.

 

Bak kan du bygge om til skiver med deler fra golf2/3.

Eg bestiller kanskje ombygging til skiver med alu.kalipper på min, fleire som vil ha?

 

Bremsekraftforsterker og hovedsylinder fra golf16v, har hørt at 90mod passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulempe ved bytte til store skiver og spacere for calipere er at du fortsatt har de små caliperne.. (G60 feks er mye kraftigere)..

hvis spindlene fra 16v scirroco er tilsvarende spindlene på sene 16v golf 2. så er det bare og bolte på G60 skiver og calipere..

jeg brukte faktis 93' passat stv spindler.. VR6 calipere, og G60 golf skiver.. SYKO BREMSER!! på så lett bil.. blokka i 130 når jeg bare testa for moro skyld.. (har ikke prøvd og bremse fullt over 130.. men det var ikke som om de sleit :) )

 

Hvis scirrocco 16v har 256mm skiver så har den ganske sikkert "riktig" spindel.. og kan dermed boltes rett opp med fete deler..

enkel måte og sjekke på er om spindelen har en meget liten festeplass for calipern(feil spindler har stor flate med masse greier som peker i alle retninger der calipern skal festes, du skjønner hva jeg mener når du ser det..).. det er samme jobben og sette på 256 eller 280mm skiver.. calipern er eneste forskjellen, og du setter vel på renoverte deler og da er det ett fett..

Husk bare at du ikke kan bruke mindre hjul enn 15" med 280mm skiver.

 

** vinterhjul til golf 2 selges grunnet for liten felg :) nesten nye dekk og pene felger(maxi ice, og golf 3 stålfelg) **

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Ta en titt her

 

http://www.hispecmotorsport.co.uk/vw.htm

 

4 stempels kittet med 310 mm skiver passer faktisk i Compo 8-15

 

Golf 16v bremser passer IKKE på Golf (dvs calipper, skiver og klosser passer, men ikke sadelen), du trenger calipere og sadler fra Scirocco 16v, Audi 80 quattro (til ca '87), Audi 90, Audi 80 Quattro osv....Finnner de også på noen passater med femmer tror jeg, rett før modell byttet i 87/88. Jeg har alu caliper jeg skal ha bak på min Polo. Det er bare caliper til Golf 4. Den passer rett på sadlene til Golf GTI osv. Eneste problemet er at du må ha spesiallaget bremseslange for å få det til å funke.

 

Betalte 140 pund for mine på Inters i år.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår