Gå til innhold

Politiet prioriterer trafikksaker foran vold

Ranger emnet


int

Anbefalte innlegg

De som har sett litt på Top Gear, vet hvem Richard Brunstrum er. Han er Chief Constable i North Wales, eller politimester. Han har faktisk uttalt "There is no more excuse for drifting over the speed limit than there is for drifting a knife into someone [...]".

 

Slike tilstander ønsker vi ikke, dette bør det komme orden i.

 

speed.jpg

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så denne på VG Nett nettopp selv, det er HELT HELT bak mål. Utrolig at det faktisk kan være LOV.

 

Politi har jeg NULL respekt for, NULL.

 

Det har selv vært 17 (1-7!) kontroller her i distriktet de 2 siste døgnene. Biltilsyn og Politi som er ute klokka 03.30 på natta og tar kontroller på øde bygdeveier.

 

Ble selv vinket inn i en kontroll i dag og det var tydelig at de var ute etter å ta meg på noe, siden både plettfritt førerkort, vognkort og null promille virka å irritere dem. Tok seg 3-4 runder rundt bilen og kikka langt inni hjulhusa mine og under bilen.

 

Yrkesstolthet...hvor..? Nesten så man får lyst til å lage en dokumentarfilm på politiets prioriteringer av rent raseri.

 

 

Noen som blir med å spleise på et opplag av et par tusen sånne plakater i Norsk version?

speed.jpg

 

 

GENIALT propaganda bilde.

 

Henge opp på husvegger nær veien, på låvevegger, på trafikkstasjoner, busstopper, whatever.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 Milliarder/4,7 millioner= 31,xxxx blir vel 31 mill per pers ca.?

 

Det blir 319 000 omtrent...

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke en av våre nye journalister ta jobben med å ta litt reserch og formulere ett klagebrev til den som er ansvarlig, for så å legge ut her. Så kan alle (så mange som mulig) medlemmer sende det på mail til den som er ansvarlig. Da fyller vi fort opp inboksen til vedkommende og gir et inntrykk om at dette er uakseptabelt og må gjøres noe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det ikke er den vanlige politimannen som dere møter langs veien som er skyld i dette da.. Så ikke legg skylda på dem og oppfør dere idiotisk ovenfor dem siden de må overholde de ordrene de har fått av sine overordnede..

 

Samme som om dere jobber i en kiosk og det er dyrt der, ikke den som står i kassa som bestemmer prisene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. dette blir bare som om skattekontoret har flyttet ut på landeveien..pengene SKAL tas fra folk. Å kontrollere økonomien til befolkningen er en glimrende måte å kontrollere dens handlefrihet på.

 

Enda mer bekymringsverdig er EUs nye overvåkingsdirektiv, som Norge velvillig implementerer i 2009.. Hitler og Stalin ville siklet over hvilke muligheter staten får heretter. Norge blir visst stadig bedre, blir vi fortalt - men er det godt å bo her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at det ikke er den vanlige politimannen som dere møter langs veien som er skyld i dette da.. Så ikke legg skylda på dem og oppfør dere idiotisk ovenfor dem siden de må overholde de ordrene de har fått av sine overordnede..

 

Samme som om dere jobber i en kiosk og det er dyrt der, ikke den som står i kassa som bestemmer prisene...

Det er faktisk eneste muligheten man har til å klage.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du skjønne at Norge må SPARE pengene til våre etterkommere. Så de pengene blir nok ikke brukt på ei stund..

 

Er det bedre for våre etterkommere at kriminaliteten øker fordi staten heller vil ta trafikk syndere? jeg synes kriminelle har det litt for godt her i molboland.

Og noen som vet hvor alle pengene ifra bøter og avgifter blir av? kan ikke se at veiene eller traffiksikkerheten blir gjort noe særlig med.

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Spiritus Sancti spøkte der, er helt bak mål å ikke bruke penger på å vedlikeholde landet bare for den unnskyldningen. Og jeg ser heller ikke hvorfor i pokker de skal ha penga som VI har jobba for, de får for helvete få rævva i gir og slite litt selv! :D Og jeg ser ingen sjangse for at politikerhorene snakker sant når de sier vi skal spare, er nok deres egne lommebøker de satser på å få mest mulig penger i.. :deng

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vel litt generaliserende. Det er alltid korrupte og selvoppfyllende politikere i ett hvert samfunn, en stat med lave avgifter og nogenlunde lave skatter trenger ikke være bedre, se for eksempel Russland og USA.

 

Men på jevn fjøl tror jeg nok ikke politikerne våre har så veldig store ønsker om å berike seg ved å være politiker enn det som er normalt for mennesker. Og det å ha lyst på penger er normalt.

 

Det er tross alt politikere som kan tjene mye mer i det private liv. Se for eksempel på Torild Skogsholm. Hvor lite vi enn liker henne, er hun kompetent, hun har nå en meget godt betalt jobb. Mye bedre enn en ministerlønning.

 

Så jevnt over vil jeg nok si at vi har gode politikere i Norge. Det er klart, det er alltid den tidvise maktgale, den tidvise supergriske og en og annen idiot, kanskje mange idioter, men å si at politikere generelt sett er pengegriske idioter, er vel å gå litt vel langt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår