Gå til innhold

Produkter på ekstremt oksidert rød bil? Den ble rød igjen!

Ranger emnet


Tandis1

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg sier starte med det mildeste, mener jeg TESTE med det mildeste, ikke først 82 og DERETTER 85, bare så det ikke misforstås det jeg skrev. (syntes selv det kunne være litt missvisende)

 

Syntes du ikke det blir bra etter test (feks halve bakluka), bytter du til enten grøvere pad eller polish (el begge deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det bil med tett farge er min erfaring med ekstrem oksidasjon att det må taes SKIKKELIG grundig for å gi ett langvarig og bra resultat. Ullpute og grov lakkrens/rubbing har så og si altid vært ett "must" for min del. For å "kutte/lakkrense/rubbe" oksidasjonen vekk, komme ned til frisk og fin pigment i lakken. Da har man noe å polere opp glansen i og kan derfor med god samvittighet "beskytte/forsegle" reslutatet med voks/hardvoks. Etterarbeidet/vedlikeholdet har mye å si for å beholde resultatet. Vaske med skånsomme, men alikevel effektive midler. Samt å vedlikeholde med polering/voksing.

En ting er iallefall sikkert med bilpleie, det finnes ingen skikkelig fasitt. Det er erfaring og entusiasme som gir gode resultater.

 

En vesentlig ting når det gjelder oksidasjon: Hvor langt ned i lakken er det oksidert og hva har ført til oksidasjon. Sol ? Sterke såper/avfetting ? Litt å si for hvilke produkter og hvor hard metode du trenger bruke. Oksidasjonen pleier jo være verst på tak, panser og bagasje. Som mange nevner, prøv den mest skånsomme metoden først. Det er ikke vits å lakkrense/rubbe om det går bort med polering :D

 

Ikke er det lett å bli god ved å lese på forum heller, stikk på en billophøgger, få tak i gamle panser og tren tren tren/øv øv øv. Da får man erfaring og det er viktig :D

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 100% sikker på hva det kommer av, men tipper vær og vind samt dårlig vedlikehold. Har noen bilder:

 

 

P4271717.jpg

 

P4271715.jpg

 

Her brukte jeg ScratchX og polergarn i 2 min, og det ser ut som det er blankt under der:D Hehe

P4271724.jpg

 

 

Tipper jeg skal ta den til helga.

BTW det er en Toyota Carina 3, er vel 96 eller noe slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polèrmaskin er et MUST når man har rød bil! :)

 

Min erfaring, er at hvis man vil ha rødfargen til å holde seg fin ei stund, så må man rubbe et godt stykke ned i lakken, slik at man får vekk absolutt all oksidering.

Og deretter ha på en god hardvoks/lakkforsegling.

 

Jeg for min del, brukte en grov polish av et ukjent merke, AutoGlym Paint Renovator, AutoGlym Super Resin Polish og til slutt AutoGlym Extra Gloss Protection.

 

Dere Mequiars folk syns helt sikkert at AutoGlym bare er tull, men jeg syns det fungerer helt utmerket på alt jeg har brukt det på! Har aldri opplevd noe negativt med produktene.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder polérmaskin..

 

hva er greit kjøp ?

 

Rimelig sak! :)

Biltema, Clas Ohlson, Torshov, BilExtra.. ?

 

og hvilke saker trenger jeg til den?

Puter osv..

 

Bilen trenger virkelig en lakkrens mm..

 

Jeg går vel for AutoGlym produkter..

 

Om det ikke er andre rimeligere produkter som kan anefales..

Jeg skal handle i Oslo...

Audi A3 Ambition '98

Pioneer DEH-P88RS Reference Series

Kenwood KAC-PS4001M Mono-amp

MB Quart RUA 213 Reference frontsett + MB Quart 10" SubWoofer

Min A3: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=83992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit kjøp og rimelig: Tohodesakene som du får kjøpt på biltema og clas ohlson. Jeg er i hvert fall fornøyd med den jeg kjøpte på CO. Vil anta at maskina på biltema er laget på samme fabrikk i kina. Koster en hundrelapp mindre. Putene som følger med er veldig myke. Kan nok lønne seg å koste på et sett med orange sonaxputer fra CO, evt cyckloputer hvis du skal handle på autogeek.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=98894

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=8740553

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår