Gå til innhold

Produkter på ekstremt oksidert rød bil? Den ble rød igjen!

Ranger emnet


Tandis1

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Greit kjøp og rimelig: Tohodesakene som du får kjøpt på biltema og clas ohlson. Jeg er i hvert fall fornøyd med den jeg kjøpte på CO. Vil anta at maskina på biltema er laget på samme fabrikk i kina. Koster en hundrelapp mindre. Putene som følger med er veldig myke. Kan nok lønne seg å koste på et sett med orange sonaxputer fra CO, evt cyckloputer hvis du skal handle på autogeek.

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=98894

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=8740553

 

Dette høres jo rimelig og bra ut.. :)

 

men..

 

Jeg bruker den Best Tools vinkelsliper typen.. funker bra den.. Bare følge med litt så den ikke går varm. Så den for 299 på Torshov.

 

 

Jeg har allerede en Kinzo eksentersliper (25c34) der det står 0-11.000 omdreininger pr minutt..

Dette styres av trykknappen jeg starter maskinen med.

Den virker å kunne "låses" på en lavere hastighet.

 

Er dette noe jeg kan bruke som poléringmaskin?

 

Noe jeg bør være ekstra varsom med i såfall?

 

Den har dim på 125mm.

Er det "riktige" puter osv til dette hos f.eks Torshov?

 

Lakken er stygg, og trenger en lakkrens, røbbing osv.. :shake

Den er matt, den har matte felter etter fævlebærsj (som vi sa i Scheen) og det er noen små riper her og der..

 

Hører voldsomt skryt her om Mg produktene..

Hvordan ligger de an i forhold til f.eks Turtle og AutoGlym på

  • kvalitet
  • lett å bruke
  • pris

Lokale sjapper i Oslo som fører dette?

Gidder ikke vente på nettbutikk og posten tror jeg.. :)

Ånden er liksom over meg nuh...

 

Jeg er ute etter noe rimelig, men samtidig bra og lett å jobbe med..

 

Jeg er IKKE glad i å polére..

(sier seg vel selv, når lakken er så dårlig..:()

så det MÅ være enkelt å bruke..

Audi A3 Ambition '98

Pioneer DEH-P88RS Reference Series

Kenwood KAC-PS4001M Mono-amp

MB Quart RUA 213 Reference frontsett + MB Quart 10" SubWoofer

Min A3: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=83992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Har polert som bare av det igår og idag, men ble ikke fornøyd, 75% fornøyd (rakk ikke å ta fangerne, Gatebil). Selvom det er en utrolig forbedring av det som var. Riper var ikke prioritert, kun og bli kvitt oksidasjonen.

 

Startet med å vaske med "Deep Chennile Cotten mitt" og "Autoglym Bodywork Shampoo". Tørket med Meguiars sitt mikrofiber tørkeskinn og "Cobra waffel guzzler" :

P5111801.jpg

 

 

Så prøvde jeg med Diamond Cut Compund #85 og gul pad, bytta til rød pad gikk over bilen også brukte jeg gul og Meguiars Diamond Cut Compund #85 så gul og Swirl Free Polish #82 :

P5111803.jpg

 

 

Så til slutt så var det NXT Tech wax og Meguiars Vinyl and Rubber #40 på all plasten:

Fretter.jpg

 

P5111829-1.jpg

 

P5111824.jpg

 

Kameraet var nesten tomt for strøm så det ble knappt med bilder..

Kommer nok til og polere denne bilen om ikke lenge for og ta litt riper og annet småtteri, det er ingen show bil akkurat det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk.

 

Jeg bare lurte på en liten offtopic ting. Når dere som har greie på dette sier #82, #40 osv...jeg fatter lite og ingenting av det. Finnes det en oversikt over disse tallene - hvilke produkter det er e.l?

1991 Saab 900i 16v 2l

Død: 1985 Volvo 240GL

Død: 1987 Opel Kadett GL

Død: 1982 VW Golf

http://www.myspace.com/harien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tallene der er fra Meguiars MG serie (Meguiars MG#80 feks) Sikkert ikke dumt å Bruke navnet også, husker selv at det var et helvete å skjønne de tallene på begynnelsen.

 

Eller forkortelser som LSP ol også (Last Step Product) ikke lett å skjønne bestandig. JEG skal i allefall skjerpe meg.

 

Sete, tepperens og plastfornyer inni bilen så er det nok GULL Tandis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk.

 

Jeg bare lurte på en liten offtopic ting. Når dere som har greie på dette sier #82, #40 osv...jeg fatter lite og ingenting av det. Finnes det en oversikt over disse tallene - hvilke produkter det er e.l?

 

Skal skjerpe meg litt jeg også da:) Men hvis du søker her så finner du det ut muligens :http://www.meguiars.com/estore/

 

Rive og en tornado og salmiakk? Da ligner det noe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår