volvoticc Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 skal kjøpe meg ny komplett clutch til min 240 turbo. clutchen må tåle mye slurring og herjing. defor lurer jeg på om jeg skal kjøpe sinter clutch eller om jeg skal kjøpe forsterka? hva har dere??håper på svar=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 hva vil forsterka clutch si da? sinter vil jo fungere som forsterka men trur ikkje den er så god å slure med akkurat Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 sett på forsterka du. sinter tåler bare mere, den hjelper ikke for sluringa si skyld. den kommer til å slure mindre med forsterka. Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Hva med en forsterka trykkplate og sinter lamell? Det tåler mye. Er oppgitt til å tåle 415Nm på det plane svinghjulet. Jegkjørte med 580-600Nm. Slura litt men det var jaggu ikke mye, og kun ved ekstrem behandling. Tror trykkplata har nummeret 615 til slutt, og er levert av typen Sachs sporting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 vis du går for sinter lamell så kjøp trykkplate oxo da ofte vis man har litt hk og herjer så greier ikke orginal plata å holde trykket.. vertfall min erfaring på 3 biler..240TiC.2,7L~350hk, Supra Twinturbo~300++ og audi 2.2L~340hk og ingen har holdt med bare Sinter lamell Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 sånn jeg har skjønt de så må man bytte trykkplata for at det skall ha noe for seg. for sinterlamellen tåler mere varme men den greper ikke like bra på svinghjulet som en vanlig clutsh så derfor må man åsså skifte trykkplate. og en negativ følge er jo åsså at man får den "hugge" effekten nå man kjører igang. det er sånn som jeg har skjønnt de i hvertfall :P Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 zinter er ubrukelig på en bruksbil, og samtlige girkasser kommer til å bli voldtatt hardt i alle hull. Gå for en skikkelig Sachs race-trykkplate og en eller annen fin/passende lamell. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_spesial.htm Noe sånt er vel grei innvistring? : Tryckplatta Spec 228mm förstärkt till B230 turbo m fl med försänkt svänghjul. För vridmoment upp till 440Nm med standard organisk lamell. Lamelltryck ca 1000kpm. TP-763 2995:- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 zinter er ubrukelig på en bruksbil, og samtlige girkasser kommer til å bli voldtatt hardt i alle hull. Gå for en skikkelig Sachs race-trykkplate og en eller annen fin/passende lamell. Syntes ikke det var ubrukelig å kjøre med, bare husk å få tak i en lamell med fjæret sentrum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_clutch/clutch_spesial.htm Noe sånt er vel grei innvistring? : Tryckplatta Spec 228mm förstärkt till B230 turbo m fl med försänkt svänghjul. För vridmoment upp till 440Nm med standard organisk lamell. Lamelltryck ca 1000kpm. TP-763 2995:- det er en fin trykkplate. holder for de fleste formål, og kan brukes til normal bruk. Zinter er bare tull syns jeg, det slites fort, svinghjul og girkasse slites jævla mye mer, du kan bare DRØMME om å rygge med henger eller lukeparkering. Det eneste du står igjen med er at clutchen kan overføre 40-80nm mer enn med std-lamell... er det seriøst verdt det? Hvis du skal ha skikkelig clutch, er en flerplata tilton-clutch et bra alternativ... kan brukes til rygging, etz, bare bytte ut den ene lamellen til organisk. Har en Audi-kompis på jobben som har forska masse på dette med sin RS2 med 580hk på E85. Han kjørte først med organisk spesial-lamell og forsterka trykkplate... Det slura på 1,4 bar... og han kjører 1,8. Så gikk han over på sinter-lamell... det slura også, og han sa det selv at bilen var ubrukelig å kjøre rundt med(ja, det hender han bruker RS2 til butikken..hehe, er jo en stasjonsvogn med god plass). Nå rett før vinter'n i fjor, monterte han inn tilton-clutch med en organisk lamell, og 2 zinter lameller. Dette fungerer strålende, og slurer ikke. Bilen går fint ann å rygge, lukeparkere med, etz. Fine greier. Zinter med fjærsentrum har jeg ikke prøvd, men det blir jo i utgangspunktet bare en litt mildere start. MEn, du kan berge en del tannhjul i kassa med det, det er sikkert. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Jeg kjører også med den sachs plata fra pedersen, den er fin som snus å kjøre med... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 har sachs trykkplate og 4puck sinter: tok M47 etter 2 uker med 245NM. men morsom å kjøre med på bygda. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 jeg har personlig kjørt 385nm på 3 stk m47, og alle rasa på under 1 mnd hver... det var på std trykkplate med std lamell :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.