Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Hvis en trykkboks er en boks som sitter rundt hele forgasseren, er det for at forgasseren skal "tro" at luft-trykket er høyere. Hvis du bare hadde satt turboen til å blåse inn i forgasseren ville du fått altfor mager blanding. Se det er noe annet... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Se det er noe annet... Og det heter vel Plenumkammer ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Du må ha trykkboks før gassern å spesialslipt nål i alle fall vet jeg. Tror ikke du kan lade så mye over 0,5 med orginal motor uten å sette høykomp.stempel eller dobbel pakning. Men hvis du søker litt rundt på forumet så finner du dungevis med tråder om akkurat det temaet ditt... Forresten tror jeg du må bytte bensinpumpe og... Jeg har høykomp stempel: Vet da ikke om det er så lurt å kjøre turbo på dem.. :P Har isåfall en helt org b21 liggende også. Bensinpumpe er ingen problem. Det har jeg også liggende. Hvorfor må jeg ha spesialslipt nål i gasseren? Funker ikke den orginale? Og jeg trenger vel ikke trykkboksen? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Trykkboks bør du ha.. Har sett noen uten.. Men aner ikke hvordan de har fått det til å funke :s *Ikke logisk* Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Trykkboksen sitter rundt forgasseren i de tilfellene man ikke har tilpasset forgasseren for overlading. Utseendet på den firkanten før forgasseren er ikke så viktig. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 men en gassar fungera vel sånn at den drar bensin inn i motoren med vakum, men de blir jo overtrykk med turbo :wonder: er vel der trykkboksen skal hjelpe til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Det finnes jo trykkluftdrevne støvsugere... Og hvordan kommer blåsemediet ut av en sandblåsepistol? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 ha vel et poeng der :D bah, forgassar er IKKJE min ting :P fikla meir med traktordiesel, hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Det finnes jo trykkluftdrevne støvsugere... Og hvordan kommer blåsemediet ut av en sandblåsepistol? Så du mener det at den boksen før forgasseren er bare tull? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Bensinpumpe er ingen problem. Det har jeg også liggende. Hvorfor må jeg ha spesialslipt nål i gasseren? Funker ikke den orginale? Og jeg trenger vel ikke trykkboksen? Er ikke sikker på dette med den nåla, men mener det har noe med bensinmengden å gjøre. Men har ikke så stor kunnskap om dette så tør ikke uttale meg så mye. Kanskje noen andre vet noe? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Hmm.. Hørtes ut som om jeg trenger mer enn jeg har.. :P Kan noen sette opp en liste til punkt og prikke over nøyaktig hva jeg trenger for å få turbo på en org b21? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Der er et bilde som lars_b la ut. Prøv å se på det kanskje det er til hjelp for jeg er kanskje ikke rette person å uttale meg om akkurat det. Vet det ligger en link en plass på forumet om hvordan man bygger om gassern til trykkgasser. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 det du trenger: turbo grenrør eksosanlegg lav komp stempler/to topp pakninger turbo gasser med trykkboks turbo besnin pumpa (den med 3 utak) trykkrør/slanger øljeretur lager du selv kan va greit me en oljekjøler og ic og dumpventil er jo ett + men trenger ikke Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Ja, har studert det bildet der, men er så vanskelig å se hva som er alt der. Derfor jeg lurte på om noen hadde orka skrive ei liste.. Skal prøve å søke etter den linken du sa ja. Har sett den her, så.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Så du mener det at den boksen før forgasseren er bare tull? Tull er den vel ikke, men den er mer tilstede for å få en lekkasjefri overgang mellom rør og forgasser enn for å gjøre forgasseren i stand til å takle trykk. Det er nå min mening da, men det kan jo tenkes at denne boksen slutter om endel av de åpningene som ikke kan ha vanlig atmosfæretrykk. Det finnes bøttevis av folk på forumet som har bedre greie på dette enn meg. Men i mine øyne må altså en trykkboks omslutte hele forgasseren for å erstatte en trykktilpasset forgasser. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg