LaSSiss Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 datasprut er dyrt for mange og kjøpe inn, hvis de skal ha de grome merkene, men så lønner det seg jo faktisk i lengden og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du trenger ikke Autronic til 20 lapper for at det skal funke like bra. Du betaler for brukerstøtte og programvare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det finnes jo billigere alternativ enn ett sprut til 20k. MS for eksempel, det er jo ganske billig, og rimelig greit til å begynne med. Ellers finnes det masse billige brukte sprut om man leter litt rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det finnes jo billigere alternativ enn ett sprut til 20k.MS for eksempel, det er jo ganske billig, og rimelig greit til å begynne med. Ellers finnes det masse billige brukte sprut om man leter litt rundt. Bruktmarkedet er jo og der... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Er svenske forumer for Megasquirt(MS) og VEMS også, så det er en haug av brukerstøtte for MS/VEMS også.. Og ferdig på bil koster det rundt 4 lapper..... Og da har du datasprut som er ferdig.. Det som er så genialt, bygger det selv.. Alt.. Kabelen, sprutet.. Får også kjøpt ferdig loddet sprut, i boks, som er ferdig testet og simulert.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det finnes faktisk B21A som har 8,5:1 i komp. Om du bytter til B21ET stemplene, så har du en bunndel som tåler mye. En std B21ET bunndel tåler mer enn en std B230FK. Vet om en i Sverige som tidligere kjørte med B21ET bunn og hadde 440Hk ved 2bar i trykk. Hverken mekanisk sprut eller gasser er å anbefale, vanskelig å få 100% bra. Forbruket og responsen er også så som så. Jeg mener at datasprut er det første man prioriterer om man skal ha skikkelig krutt i børsja! med andre ord. M stakene er DRIIIITSTERKE? og tåle 300 hk lett? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 vel, M-stakene er vel kjent for å holde 400 hester.. trygg på 3-350.. FT-rådene tåler jo 350. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Det er de sterkeste originalstakene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet April 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Det jeg mener med turboveiv er den seigherdede.. som faren min kaller den noe med at den er herdet lengre og de økte og senket tempen mye saktere.. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 9, 2007 Rapporter Share Skrevet April 9, 2007 Det jeg mener med turboveiv er den seigherdede.. som faren min kaller den noe med at den er herdet lengre og de økte og senket tempen mye saktere.. Isåfall så må det vært gjort i etterkant. Alle veivene i B19-21-23 (Til og med 74 mod B20)er like uansett om det er turbo eller ikke. Dessuten ser jeg ikke nødvendigheten i det heller når resten av motoren er standard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 sry for at jeg har vært borte i evigheter.. litt trøbbel me data osv.. Planen nå er nok å sette inn r-sport motoren når vi blir kvitt snøen og å kjøre forgasser inntil videre, men tåler stempelene i motoren 200-250 hk ? Håper på å kjøre 0.7 bar uten problemer og uten havari.. Noen som har link til justerbar wastegate som jeg kan bytte ut den orginale med ? Takker for alle svar! hjelper på ! Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 sry for at jeg har vært borte i evigheter.. litt trøbbel me data osv.. Planen nå er nok å sette inn r-sport motoren når vi blir kvitt snøen og å kjøre forgasser inntil videre, men tåler stempelene i motoren 200-250 hk ? Håper på å kjøre 0.7 bar uten problemer og uten havari.. Noen som har link til justerbar wastegate som jeg kan bytte ut den orginale med ? Takker for alle svar! hjelper på ! blir nokk veldig vanskelig å klare 250hk med r-sport turbo kit og 0.7bar Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet April 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 liker at motoren tåler mer enn det jeg skal kjøre (A) litt forsiktig da jeg skal kjøre bilen ganske mye.. skal porte toppen litt og hvis det hjelper noe.. Hva er det svakeste leddet i bunnen av motoren ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 La toppen være, du ender opp med dårligere resultat selv enn om den er original. Svakeste leddet i bunndel? Kanskje det at det ikke er smidde stempel, stemplene tåler "uendelig" effekt så lenge du ikke har tenningsbank, samme med veivstakene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Svakeste leddet i bunndel? Kanskje det at det ikke er smidde stempel, stemplene tåler "uendelig" effekt så lenge du ikke har tenningsbank, samme med veivstakene. nja....skeptisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.